پیش از ایجاد اشكال معماری در قالب سقف های كاذب، آرك، گچ بری ها، دیواركوب ها و غیره، باید تأثیر ناشی از این عناصر در محیط را در نظر بگیرید.
1 - اگر در بین لوازم دكوراسیون منزلتانشی قدیمی و ارزشمندی وجود دارد، به هنگام چیدمان لوازم به صورتی عمل كنید كه شی و یا اشیاء مورد نظر، مركز توجه قرار گیرند
در ضمن می توانید با "نورپردازی" این جلوه و مركزیت را مضاعف كنید.
   
2 - برای كفپوش سرامیك فضایی كوچك، از سرامیك هایی با ابعاد بزرگ استفاده نكنید
همان طور كه كاربرد سرامیك های كوچك برای فضاهای بزرگ جایز و مناسب نیست. در واقع وسعت فضا با ابعاد سرامیك مورد نیاز رابطه مستقیم دارد.

3 - از قرار دادن گیاهان و به خصوص گل های طبیعی بودار و معطر در اتاق خواب خود و كودكانتان بپرهیزید
 استراحت شما به مدت چندین ساعت در این فضا و تنفس هوایی كه عطر گل در آن پراكنده است، احتمال بروز حساسیت را افزایش می دهد، به خصوص برای افرادی كه  دارای زمینه مساعدی برای بروز حساسیت هستند. در این شرایط به جای گل های طبیعی از انواع گل های مصنوعی استفاده كنید.

4 - پیش از ایجاد اشكال معماری در قالب سقف های كاذب، آرك، گچ بری ها، دیواركوب ها و غیره، باید تأثیر ناشی از این عناصر در محیط را در نظر بگیرید
به عنوان مثال ساخت سقف كاذبی با ابعاد بزرگ و مدل دار در  فضائی كه از ارتفاع زیادی هم برخوردار نیست، نه تنها زیبا به نظر نمی آید، بلكه سقف موجود را از آنچه كه هست كوتاه تر نشان می دهد.

5 - از پرده هایی كه از لحاظ طرح و رنگ با محیط مورد نظر هماهنگ نیستند، استفاده نكنید.

6 - گستردن یك تخته فرش خوش نقش و نگار برای فضایی كه همه ی رنگ ها ملایم بوده و بر روی لوازم، دكوراسیون پارچه ای و حتی سطوح كف ، اثری از طرح ها و نقوش چندان به چشم نمی خورد ، تنوع خاصی به وجود آورده و انتخابی به جا محسوب می شود.

7 - كاربرد رنگ های تند برای فضاهایی كه افراد به منظور انجام كار در آنجا حضوری طولانی مدت دارند كاری ( به لحاظ دكوراسیونی و روحی روانی ) نادرست است.

8 - در پروژه نورپردازی داخل خانه برای حفظ ایمنی بیشتر، نورپردازی پله ها را از یاد نبرید
نصب چراغ در بالا و پائین هر مجموعه پله كافی خواهد بود.

9 - ایجاد یك پالت رنگی مناسب در فضای آشپزخانه
با چرخش رنگ های انتخابی در قالب لوازم دكوراسیون بزرگ و حتی خرده ریزها انجام پذیر است.

10 - از كفپوش های پلاستیكی مانند مكالئوم و لینولئوم برای پوشش كف آشپزخانه استفاده نكنید زیرا در مجاورت مستقیم با آب كنده می شوند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net



مطالب پیشنهادی :
9 نکته که به شما کمک می کند کاغذ دیواری مناسب دکوراسیون منزل تان را بخرید
طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از رنگ قرمز
بازسازی دکوراسیون آشپزخانه بدون پرداخت هزینه
ایده هایی جالب برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک
با دکوراسیون صورتی به استقبال بهار بروید!