این ترفند قدیمی بسیاری از اوقات به کار می آید؛ از نظر فنی قرار دادن آیینه در اتاق باعث می شود که ابعاد آن بزرگ تر به نظر برسد.
1 - فرش کردن یک ناحیه وسیع، باعث می شود که افراد اتاق کوچک را بزرگتر تصور کنند. بودجه خود را افزایش دهید و اتاق تان را با فرش یا هر پوشش مناسب دیگر تا بیشترین حد ممکن بپوشانید، می توانید از چندین پوشش کوچکتر نیز به این منظور استفاده کنید.

بیشتر بدانید : بلندتر نشان دادن سقف کوتاه با چند ترفند ساده دکوراسیون داخلی!


2 - برای پنجره ها از پرده های نازک و شفاف استفاده کنید تا نور بیشتری وارد اتاق شود. نور اتاق را وسیع تر می نمایاند در حالی که پرده های مات فضا را تاریک کرده و باعث می شود، کوچکتر به نظر برسند. 

3 - در یک اتاق خواب دنج و راحت، دیوار و تخت خواب را به شکل مجازی به یکدیگر پیوند دهید؛ برای این کار دیوار پشت تخت را با استفاده از طرح های عمودی رنگ کنید، همین طرح را روی محلی که برای بالش در نظر گرفته شده و تختخواب نیز، ادامه دهید.

4 - در استفاده از کوسن هایی که طرح های بسیار زیادی دارند، افراط نکنید، این نوع کوسن ها باعث احساس ازدحام و فشردگی زیاد می شوند. اگر کوسن های تزیینی در محل های نشستن برای شما نسبت به مهمان ها در الویت قرار دارند، در این موضوع تجدید نظر کنید. درباره سایز کوسن ها نیز باید این موضوع را بدانید: اگر یک کوسن پشت شما جا نشد، بسیار بزرگ در نظر گرفته شده است.  

5 - اتاقی که دیوارهای آن حالت مایل دارد، ممکن است در نظر اول خفه کننده به نظر برسد، اما یک راه حل ساده برای آنها وجود دارد. کافی است دیوارهای مایل و سقف را به یک رنگ روشن مانند رنگ کرمی درآورید، سایر دیوارها را نیز تیره تر کنید، می توانید آنها را با سایه های گرم تر نظیر خاکستری بپوشانید.
 
6 - از اتاق زیر شیروانی صرف نظر نکنید، این مکان اتاقی کوچک با سقفی کوتاه است که از پتانسیل های طراحی بالایی برخوردار است. فضا دادن و کمی خلاقیت، مثلاً استفاده از تختخواب یا مبل های کوتاه، این اتاق را بزرگ تر نشان می دهند. 

7 - این ترفند قدیمی بسیاری از اوقات به کار می آید؛ از نظر فنی قرار دادن آیینه در اتاق باعث می شود که ابعاد آن بزرگ تر به نظر برسد. بنابراین در دو طرف مبلمان اتاق، مثلاً دو طرف تختخواب روی دیوارها، آیینه کار بگذارید؛ همچنین می توانید از یک آیینه گسترده و طولانی در سراسر آشپزخانه نیز بهره ببرید. 

8 - گاهی اوقات شاید مجبور باشید برخی از وسایل را حذف کنید تا اتاق بزرگ تر به نظر برسد. زیاد بودن وسایل و مبلمان، حتی می تواند بزرگ ترین اتاق ها را نیز کوچک نشان دهد. زمانی که می خواهید اتاق نشینمن تان را بچینید، دکوری ساده در نظر بگیرید. به این منظور، اطمینان خاطر حاصل کنید که فضای کافی برای نشستن وجود دارد، فضایی را نیز باید برای راه رفتن بین میز و مبل در نظر بگیرید؛ خرده ریزها و اشیا اضافی را نیز به قفسه کتاب ها منتقل کنید. 


بیشتر بدانید : بزرگتر نشان دادن آپارتمان های کوچک با 5 تکنیک طراحان دکوراسیون داخلی

 

 

تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ