با این طراحی های ساده و پارچه های شگفت آور شما می توانید چهره منزلتان بسیار زیبا کنید آن هم فقط در طول یک هفته.
 

با این طراحی های ساده و پارچه های شگفت آور شما می توانید چهره منزلتان بسیار زیبا کنید آن هم فقط در طول یک هفته.

1. زیبایی طرح های مختلف:
همان طور که در تصویر مشاهده می کنید با استفاده از پارچه های طرح دار و نخی به رنگ طلایی و سبز آووکادویی که در سالهای 1960 بسیار مرسوم بوده، جلوه جدیدی به منزل داده شده است. در این فضا رنگهای زرد، گندمی، قهوه ای و سایه های رنگی مختلف از رنگ سبز به کار برده شده و فضا را به روز کرده است و استفاده از وسایل مدرن و سنتی فضا را زیباتر و جذاب تر ساخته است.
 
2. کوسن هایی با طرحهای جسورانه:
این کوسنهای زیبا با شکلهای نا متداول و زیبای خود و با دکمه بزرگ پارچه ای که در وسط آن گذاشته شده است به مبلهای شما جلوه دیگری می دهد. این کوسنها را با دوخت و برش ساده ای که دارند را تهیه کنید ممکن است وقت بیشتری از شما گرفته شود اما ارزش تهیه آن را دارد. شما برای این کار به دستور العمل و وسایلی دارید که در زیر برای شما توضیح داده شده است.
 
 
3. رو اندازی ساده و زیبا:
این لحاف زیبا و مدرن را می توانید بدون ساعت ها وقت گذاشتن و بخیه زدن تهیه کنید. برای این رواندازه چهل تکه یک مربع بزرگ در وسط و چندین مربع دیگر با طرحهای محتلف در اطراف آن بکار برده شده است. این روانداز برای روزهای سرد بسیار لذت بخش خواهد بود. ما به شما توصیه می کنیم قبل از تهیه آن حتما پارچه هایتان را بشویید و سپس بدوزید.
 
 
4. آباژور با طرح جدید:
اگر شما پایه آباژورتان را دوست دارید اما حباب آن خراب شده است یا از آن خسته شده اید می توانید با خرید یک سایبان دیگر و چسباندن پارچه مورد نظرتان روی آن جلوه جدیدی به آباژورتان بدهید. پارچه ای که انتخاب می کنید می توانید با پارچه کوسنهایتان هماهنگ باشد. در بالا و پایین حباب آباژورتان می توانید از نوار پارچه ای یکسان با پارچه آن یا با نواری متضاد آن را تزیین کنید. اگر حباب شما ساده و استوانه ای است می توانید از پارچه های طرح دار استفاده کنید اما اگر دارای زاویه و شکل خاصی است می توانید از پارچه های با طرح های کوچک یا ساده استفاده کنید.
 
5. یک رومیزی ساده:
برای تهیه یک رومیزی بزرگ با پارچه های دلخواه باید طول و عرض میزتان را اندازه بزنید سپس برای قسمت آویز آن به اندازه دلخواه به طول و عرض میز اضافه کنید. بهتر است از طرحهای هماهنگ با فضا استفاده کنید تا رومیزی شما به دکوراسیون منزلتان جلوه ای دیگر ببخشد. در ضمن می توانید از تکه های پارچه های مختلف هم برای این کار استفاده کنید.
 
6. دستمال سفره های زیبا:
قرار دادن دستمال سفره هایی با طرحهای زیبا روی یک رومیزی طرح دار جلوه میز غذای شما را دو چندان می کند. دو پارچه با دو طرح متفاوت را به هم بدوزید تا دستمال سفره شما دارای تنوع بیشتری شود.
 
7. گلدان های کوچک گل:
برای درست کردن این گلدان های زیبااز کنسروهای غذا استفاده کنید. روی کنسروها را چسب پارچه زده و پارچه دلخواهتان را روی آن بچسبانید.در لبه پایین و بالا هم یک نوار پارچه ای بچسبانید تا زیباتر شود. حتما وقتی می چسبانید آنها را تحت فشار قرار دهید..
 
8. لوسری شیک:
یک روشنایی می تواند تغییر دکور شما را کامل کند. یک سایبان آباژور تهیه کنید و روی آن را پارچه دلخواهتان بچسبانید. وقتی آباژور را بالای میزتان آویزان می کنید. اگر سقف شما 8 فوت است لامپ خود رادر 30 تا 34 اینچی بالای میزتان تنظیم کنید.(برای سقف های بلندتر برای هر فوت اضافه 3 اینچ ارتفاع را بیشتر کنید)
 
9. گوشه ای آرام و شخصی:
حمام ممکن است کوچکترین اتاق در منزلتان باشد اما لازم نیست نگران آن باشید. با استفاده از رنگهای زیبا و طرح های زنده می توانید از این فضای کوچک لذت ببرید. کلید اصلی این است که وقتی مهمانتان در را باز می کند برای اولین بار چه می بیند. دوش و وان در عرض حمام قرار گرفته با یک پرده چند تکه آن قسمت را جدا کنید، حالا نوبت به ملحقات حمام می رسد از قبیل حوله ها، پرده پنجره، یک سطل زباله تزئین شده. با این کارها فضای کوچک حمام خود را جالب و زیبا سازید.
 
10. پرده ای منحصر به فرد:
این پرده زیبا فرمول ریاضی ساده ای دارد. ارتفاع پرده مورد نظرتان را به 3 تقسیم کنید در هر قسمت می توانید از مربع هایی با پارچه های متنوع استفاده کنید. لازم نیست که به خودتان سخت بگیرید حتی می توانید هر قسمت از سه قسمت را تنها به دو قسمت تقسیم کنید. در انتهای کار در پایین هر حلقه یک توپ درست شده با نخ بافتنی آویزان کنید این توپها توسط کارت درست می شوند.
 
11.تزئین حوله ها:
با دوختن یک نوار پهن پارچه ای در لبه حوله دست و صورت یا حمامتان جلوه ای زیباتر به حوله هایتان دهید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای جلوگیری از آب رفتگی هم حوله و هم پارچه را قبل از دوختن بشویید و بعد آنها را به هم بدوزید.
 

بیشتر بدانید : آيا ميدانيد ساده ترين روش آهار دار كردن پارچه های مختلف چيست؟

 

تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ