بیشترین به هم ریختگی وسایل منزل در جلوی درب های ورودی و خروجی اتاق ها رخ می دهد.ایده ها و روش های زیر کمک می کنند تا همیشه خانه ای تمیز و مرتب داشته باشید.
 
راه کارهای مناسب جهت تمیز نگاه داشتن منزل :
بیشترین به هم ریختگی وسایل منزل در جلوی درب های ورودی و خروجی اتاق ها رخ می دهد.ایده ها و روش های زیر کمک می کنند تا همیشه خانه ای تمیز و مرتب داشته باشید.

سازماندهی اتاق به هم ریخته

راه کارهای مناسب جهت تمیز نگاه داشتن منزل
 بر اساس نوشته ای از لوری لی استیکو طراح و متخصص سازماندهی دادن به وسایل منزل , راه حل و کلید جلوگیری از به هم ریختگی وسایل خانه این است که هر چیزی در جای خود گذاشته شود.مثلا جای مناسب و مشخصی برای وسایل برقی – مواد بازیافتی وآشغال ها- کفش ها – وسایل بازی کودکان – کتابها و نامه ها – لباسها و ....در نظر بگیریم.به این ترتیب لوری لی استیکو با مرتب گذاشتن وسایل مشکل به هم ریختگی را در خانه حل کرد.

 

 

اولین جایی که باید بهینه سازی و مرتب شود
راه کارهای مناسب جهت تمیز نگاه داشتن منزل
اولین جایی که باید مرتب کنیم داخل کشوهایی است که در جاهای مختلف خانه مثلا در زیر میزها و یا در زیر تخت ها قرار گرفته اند و معمولا یک دسته برجسته ای شکل دارند برای استفاده راحت تر از آنها.و همچنین کشوهایی که در زیر صندلی ها برای ریختن اشغال گذاشته شده و این کشوها معمولا خارج از دید هستند.باید داخل تمامی این کشوها کاملا مرتب شود.

 
دومین جایی که باید به آن رسید گی شود

راه کارهای مناسب جهت تمیز نگاه داشتن منزل
مکان بعدی جالباسی ها هستند که معمولا در زیر آنها جایی برای گذاشتن وسایل دراز و بلند قد مثل کفش ها وجود دارد.بالای آن یک سطح همواری وجود دارد که مناسب وسایلی مانند چمدان ها و... می باشد و بسیارهم مورد استفاده هستند.در زیر آنها یکسری کشووجود دارد که در آن چیزهایی که زیاد مورد استفاده اعضای خانواده است را می گذارند.
به نقل قول بازگو میکنیم مرتب نگاه داشتن خانه را به صورت حرفه ای

 


جایی شبیه به یک صفحه نمایش
راه کارهای مناسب جهت تمیز نگاه داشتن منزل
گیره هایی که متصل به تخته هایی هستند که به دیوار نصب شده و برای آویزان کردن ژاکت و کیف و... می باشد و قفسه های همواری که بالای آن ساخته شده و پیشنهاد می شود وسایل آتنیک و کلکسیونی خود را روی آن بگذارید.

 
ظروف جالب توجه و شیک

 

 یکسری قفسه های صندوقی شکل که به کابینت هم معروفند و جزء نقاط و مکان های جالب توجه درخانه هستند.کلکسیونی است برای گذاشتن ظروف. در نقاط خالی و لابه لای این قفسه ها می توان کتاب های آشپزی و یا نامه های روزانه را قرار داد.کشوهای آن هم برای گذاشتن وسایلی از جمله لامپ ها می باشد.
به نقل قول بازگو میکنیم مرتب نگاه داشتن خانه را به صورت حرفه ای
 
 
چیدمان تمیز و مرتب
در پایین کمد هایی که در بالا گفته شد معمولا کشوهایی وجود دارد که برای نگه داری وسایلی مثل دستمال- واکس و فرچه کفش و ...می باشد.در اینجا 3 کشو را نشان داده ایم که بعضی کشوها برای نگه داری انواع بطری های مشروبات الکلی استفاده شده است.

 

امکانات لازم برای حیوانات خانگی
برای نگه داشتن حیوانات خانگی احتیاج به تامین یکسری امکانات داریم. استفاده از یک کشو به عمق یک سطل که برای نگهداری غذای حیوانات خانگی است.


کمد کودکان
یک تخته چوبی که چهار قسمت راهرویی شکل و دراز دارد که بچه ها وسایل خود را در آن می گذارند.و معمولا درجلوی در ورودی اتاق آنها گذاشته می شود.یک جعبه ی فلزی در کنار آن به دیوار نصب می شود تا اسباب بازی های خود را در آن قرار دهند و زیر آن هم آویزی برای لباس هایشان می گذارندکه کلا تمام آن فلزی است و بقیه اعضای خانواده هم می توانند از آن استفاده کنند.

 

قلاب هایی در پشت درها
قلاب هایی که طبقاتی هستند و مهمترین مزیت آنها این است که جای کمی را در خانه می گیرند و معمولا درپشت درها نصب می شوند و برای آویزان کردن کت و کیف و..... می باشد.
 
 

وسایل شیک روبروی درب ورودی منزل
کمدهایی به شکل عمودی و شیک در خانه وجود دارد  که اجناس گرانبها را در آن می گذارند و بر خلاف وسایلی مانند کفش ها که معمولا در جایی گذاشته می شوند که خارج از دید باشند اینها را روبروی درب ورودی خانه می گذارند.این کمدها کشوهایی دارند که وسایل ضروری و زیبا را در آن می گذارند و جایی برای نگهداری لباس و سویی شرت و ....نمی باشد.در ضمن هنگام خرید این کمدها باید دقت شود که مطابق با رنگ روز انتخاب شوند.
 

وسایل تک
یک سینی سیلور که داخل آن یک ظرفی شبیه به یک فنجان شیک و فانتزی قرار گرفته و اجناس گرانبها داخل آن می گذارند و روی میزی روبروی درب ورودی گذاشته می شود.

 
وسایل فرعی

انواع پاک کننده ها که آنها را در جعبه ای می گذارند که حمل و نقل آن به نقاط مختلف خانه راحت باشد.

نکته : اگر فرزند خردسال دارید بهتر است این وسایل را در جاهایی بلند که دور از دسترس است بگذارید.
 
تهیه و ترجمه :گروه سبک زندگی سیمرغ - مترجم سمیه اطاعتی
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
استفاده از سبد های مختلف در مرتب سازی و چیدمان منزل
ده نکته ی مهم که در دکوراسیون منزل نباید انجام داد
طرح های شاد و ارزان برای دکوراسیون منزل شما
ساخت وسایل جدید و زیبا از اجناس دست دوم
دکوراسیون پاییزی با الهام از طبیعت