اهل فن معتقدند « کوکو شنل » برای خانم های جا افتاده تر است اما از ما می شنوید هرجا دست تان بهش رسید حتما استعمال کنید.

کریستین دیور :
برای فضای صلح و دوستی
عطر باکلاس و باسلیقه ای است و 100 میلی گرمش بالای صد هزار تومان می ارزد! عطر « یون » کریستین دیور در سال های بعد از فرو ریختن دیوار برلین تولید شد. در فضایی که اروپا مملو از استرس و تنش شدید بود، خیلی ها معتقد بودند عطر دیون بسیار آرام بخش و لطیف و خلاصه مناسب فضای آن موقع است. حالا منتظر آن شرایط نباشید. در فضای صلح و دوستی هم استفاده کنید، کار خودش را می کند.
مردانه : فارنهایت 
یک مدل مردانه کریستین دیور است که ترکیبی از بوی چوب و  مشک دارد. ممکن است اول که بو می کنید، بوی خیار بدهد یا از آن بدتر بوی نفت. نترسید و به دماغ و عقل تان شک نکنید. قرار نیست بابت بوی خیار یا نفت این همه پول بدهید. این بوها مال سطوح اولیه عطر است که زود می رود. آنها که دستشان به این عطر رسیده. می گویند بوی سبکی دارد. اگر در جوگیری آن را خریدید، یا برایتان خریدند، در فصل های بهار، پاییز و زمستان می توانید از آن استفاده کنید. آن وقت تبدیل می شوید به انسانی کلاسیک و در عین حال مدرن که کاراکتری آزاد و رها دارد در عین حال که بسیار متشخص، جذاب، شیک و بانفوذ است.

بیشتر بدانید : برترین عطر های زنانه برای پاییز 2020


بیشتر بدانید : 10 عطر مردانه ای که زنان را جذب می کند!!



زنانه : میس دیورچری 

یکی از زنانه های این مارک است. مناسب برای استفاده در میهمانی های شب. نپرسید که « این همه پول بدهیم فقط برای شب؟ » کسی که پول خرید چنین عطری را داشته باشد، حتما عطر روز و شبش باید با هم یک فرقی بکند. این چنین خانم هایی عطر میوه ای، شیرین و ملایم مسی دیور را می گذارند برای شب.




کنزو :
برای احساس قدرت کردن
این عطر آقای « کنزو تاکادا » هم زنانه و مردانه دارد به جز مدل جنگلی اش که بدون جنسیت است.

مردانه: کنزو ایر
به درد هنری ها می خورد. آنها که موسیقی توی روحشان است. با این حال خیلی هم لطیف نیست و جور مردانه ای قوی و نیرومند است. در هر سنی که باشید، کنزو ایر بزنید و احساس قدرت را به خودتان تزریق کنید. چه ایرادی دارد؟ برای هر فصلی خوب است. اگر هم قصد خرید ندارید. اصلا نگاهش نکنید که خطرناک است. بویش هم از ترکیبات کهربایی و گل های حساس تشکیل شده.

 



زنانه
باوقار و خوشحال است. از گل آفتابگردان و یاسمن، شکوفه های گیلاس های ژاپنی، برگ چای چینی و مشک و وانیل درست شده و در مجموع فضایی « هایکو »یی می سازد.  اگر خجالتی باشید این ادکلن شماست.

 




سی کی وان :
برای ماندگاری بالا
اولین عطر بدون جنسیت است. منظور این است که هر دو گروه زن و مرد می توانند از آن استفاده کنند. الهام گرفته از کسی که یک لحظه از دوستش جدا نمی شود! اگر بوی عطر هم شبیه الهامش باشد چندان جالب نیست؛ ولی اتفاقا می گویند هست. آنها هرگز از دوست شان جدا نمی شوند از این عطر به طور روزانه استفاده می کنند. بوی ترش لیمو یا آناناس دارد که بعد کمی به بوی رز و زنبق و بنفشه می رسد. تتمه اش هم مشک و عنبر و سدر و چوب صندل است. نوع جدیدترش سی کی وان شوک زنانه است و گران تر




 
 



آزارو :
 برای تقابل سنت و مدرنیته
اولین بار در سال 1978 تولید شد. از این بوهاست که یا از آن خوشتان می آید یا نه. عین آدم های پر سر و صدا است و خودش را نشان می دهد.

مردانه : ایلیکسر
نوع جدید مردانه اش « ایلیکسر » یک جورهایی مثل مدل قدیمی اش خاکی است. ولی یک حس میوه ای و کم شیرین هم دارد. حالا اینکه از این خاک چطور بوی میوه درمی آید خدا می داند! برای آنهایی خوب است که بین سنت و مدرنیته مانده اند.  « آزارو کروم لجند » ولی جوان پسندتر است و کمتر بلاتکلیف، بوی خنکی هم دارد.

 



زنانه : آزارو دیو 

 با آن شکل عجیب و غریب بطری اش شبیه دهان نیمه باز است. به این دهان نیمه باز که می خواهد حواستان را پرت کند توجه نکنید. اولش که کمی از آن بزنید بوی میوه می دهد و یک کم که می گذرد بوی شکلات می گیرد. تازه این آخرش نیست. ده دقیقه صبر کنید رایحه اش پودری می شود. 

 



جورجیو :
برای اتو کشیده ها
این عطر به نام « جورجیون آرمانی » طراح مد ایتالیایی است ولی موفقیتش بیشتر به خاطر بیش از 45 بویی است که درست کرده. خیلی هایش مثل « آکوای جیو » و « آرمانی کد » مشتری های پر و پا قرص جهانی دارد. 

مردانه: جورجیو آرمانی آکوا 
مخصوص آقایان پر جنب و جوش است که نمی توانند بنشینند و هی از این طرف به آن طرف می روند. بویش خنک و مدرن است و اگر برای خرید آن بروید به شما می گویند این عطر از شما یک مرد جذاب با نیروی مغناطیسی قوی می سازد.

 

زنانه
 اگر بوی « جورجیو آرمانی آدی جیو » به مشامتان بخورد، یکهو و بی هوا، به گربه های ولو شده در آفتاب حسودی تان می شود. بویش خاطرات تابستانی آدم را می کشد بیرون.بویی لطیف و مهربان و در عین حال آزاد.
شنل :
برای خواستگاری رفتن
شنل، ادکلن معروف خانم شنل بود؛ همان طراح مد مشهور. 
زنانه : کوکو شنل
 اهل فن معتقدند « کوکو شنل » برای خانم های جا افتاده تر است اما از ما می شنوید هرجا دست تان بهش رسید حتما استعمال کنید. می توانید توی خیابان راه بروید و مطمئن باشید همه آدم باکلاس ها گول می خورند و فکر می کنند شما هم از خودشانید. عمرا اگر فکر کنند مسن هستید. اگر خیلی نگران حرف مردم هستید، می توانید از « مادمازل شنل » استفاده کنید. دخترانه تر از کوکو است. 

 


مردانه: شنل الور  
نیمه رسمی و رسمی است و مناسب برای بالای بیست و پنج سال. درست زمانی که وقت زن گرفتن تان شده! سنگینی و گیرایی اش هم کار خودش را می کند. رایحه ای گرم و شیرین و اسپایسی و چوبی دارد!

 

ورساچی :
برای موجودات پیچیده
ایرانی ها سیاهش را بیشتر دوست دارند. این ادکلن ایتالیایی از ماگنولیا با رایحه کمی تلخ و شیرین طراحی شده و برای افراد مشکل پسند است! 
مردانه: ورساچی آبی
 مخلوطی از اقاقیا و سدر و ترخون و مشک. برخلاف « ورساچی من » که بوی توتون می دهد، این یکی بوی زنده و تازه ای دارد.

 



زنانه: ورسوس ورساچی
یک جور پیچیده ای است. همچین کمی آدم را گیج می کند. رایحه اش خنک، ملایم و شیرین است. بویش ترکیبی از میوه و گل هاست.

 



جوپ :
 برای پیر، جوان و بقیه
این دیوار برلین نه فقط جلوی ارتباط آدم ها، که جلوی انتشار عطرها را هم گرفته بوده انگار. عطر جوپ هم منتظر بود دیوار برلین بریزد تا « وولف گانگ »  آن را عرضه کند. این عطر آقای گانگ، رنگ و وارنگ است و ایرانی ها هم خوب مشتری اش هستند. سن هم نمی شناسد. سن هم نمی شناسد. ترکیبات پایه اش معمولا از شیره عسل و یاسمن و دارچین و دخانیات است و در نتیجه بوی شیرین و تلخی دارد.
مردانه: جوپ اسپلش
برای آقایانی که نه شکلات دوست دارند، نه با میوه نه آب نبات و نه هیچ چیز، و فقط خودشان را دوست دارند، خوب است. با طراوت و خنک است و ته آن بوی علف می دهد. جوانانه و غیر رسمی است و مناسب روزهای تابستان.

 



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : 1dost.com
 

مطالب پیشنهادی :

نکاتی مهم در خریدن روتختی

چگونه یک پیراهن را اتو کنیم؟

چگونه یک خریدار حرفه ای باشید ؟!

نکاتی ضروری در خرید کفش عروس خانم ها !

بهترین کوپ شلوار جین برای اندام شما به پیشنهاد مجله Glamour!