نکات مفیدی راجع به لباس هایی با جنس پشم و نحوه ی نگهداری ، شست و شوی لباس هایی که دارای جنس پشم هستند ؟ با ما همراه باشید:
 
پارچه های پشمی چیستند ؟
پارچه های پشمی در ابتدا از پوست و پشم جیوانات به دست می آمده است ، از پشم حیواناتی مانند : گوسفند ، بز ، و .... لباس هایی که از پشم اصلی حیوانات درست می شوند ، لباس هایی فوق العاده گرم هستند ، در فصل زمستان هیچ گونه سرمایی به داخل بافت آنها نفوذ نمی کند ، تا 80% مانع ورود سرما به بدن اشخاص می شود . اکنون لباس های پشمی از بافت های مصنوعی ساخته می شود ، تا حدود کمی از ورود سرما جلوگیری می کنند .

نگهداری لباس هایی با بافت پشمی به دو دسته تقسیم می شوند : لباس هایی که دارای پشم ظریفی هستند ، لباس هایی که دارای پشم ضمخت تر و مستحکم تری هستند .

در ابتدا به نحوه ی نگهداری لباس هایی با پشم ضمخت تر می پردازیم : برای نگهداری این نوع لباس هایی باید هنگامی که می خواهید لباس خود را عوض کنید با احتیاط کامل لباس خود را در آورده و هنگامی که می حواهید  لباس هایتان را عوض کنید ، از قسمت یقه لباس خود را نکشید ، یا اینکه آستین های لباس را نکشید .

اکنون به نحوه ی نگهداری لباس هایی با پشم ظریف تر می پردازیم : اولین قانون این است که کلا تمام لباس هایی پشمی را نباید با قدرت بکشید ، هنگامی که می خواهید لباس خود را عوض کنید در ناحیه ی یقه ، آستین مراقب باشید زیرا اگر محکم لباس را بکشید ، به مرور لباستان گشاد خواهد شد زیرا لباس های پشمی دارای این خاصیت هستند که با کشیده شدن گشاد می شوند . برای اینکه لباس پشمی خود را عوض کنید توصیه می کنیم گه ابتدا دستان خود را از آستین های لباس خارج کنید و در مرحله ی بعدی لباس را از ناحیه ی سر و یقه خارج کنید ، این توضیح در صورتی است که لباس شما بدون دکمه باشد و دارای شکلی پلیور مانند باشد .

برای شستن لباس های پشمی باید چه شیوه ای را دنبال کرد ؟
قبل از هر گونه شست و شویی در رابطه با لباس های پشمی توصیه می کنیم که نحتما به دستورات داده شده بر روی اتیکت لباس هایی دقت بفرمایید ، اگر اطلاعی از این اتیکت های ندارید پیش نهاد می کنیم به مقاله ی دیگری که در رابطه با نحوه ی صحیح خواندن اتیکت های می باشد مراجعه بفرمایید تا اطلاعاتتان تکمیل شود ، و با خریداری هر لباسی به اتیکت لباس مورد نظر مراجعه کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید .

نحوه ی شستن لباس های پشمی همانند نحوه ی نگهداری آنها بستگی به نوع پشمی دارد که شما مورد قرار می دهید : اگر لباس پشمی که مورد استفاده قرار می دهید دارای بافتی ضمخت و محکم است آنها را میتوانید در داخل ماشین لباس شویی قرار دهید تا ماشین این لباس را بشویید ، فقط باید دمای ماشین لباس شوییتان را بر روی درجه ی پایین قرار دهید تا لباس بعد از شست و شوی گشاد نشود ، علاوه بر اینکه لباس شویی را در درجه ی پایین قرار می دهید باید برنامه ی شست و شوی را بر روی لباس های ظریف ، حساس قرار دهید تا ماشین لباس شویی بیش از حد لباس را نشوید .

برای اینکه این لباس ها را خشک کنید توصیه می کنیم که لباس را داخل یک چوب لباسی قرار دهید تا خشک شود زیرا در غیر این صورت ، اگر لباس را بر روی رخت آویز قرار دهید بعد از خشک شدن گشاد خواهد شد . هرگز لباس های پشمی را با دمای بالا در داخل ماشین لباس شویی قرار ندهید .

اکنون به نحوه ی شستن لباس های پشمی می پردازیم که دارای بافتی ظریف تر و حساس تر هستند : این گونه لباس ها را نباید در داخل ماشین لباس شویی قرار دهید ، این لباس های را حتما باید با دست بشویید ،و البته با آب سرد زیرا بافت حساسی دارند و اگر با آب گرم بشویید حالت اولیه خود را از دست خواهند داد .

 برای اینکه لباس هایی که دارای بافت پشمی حساسی هستند حشک شوند ، لازم است تا آنها را بر روی یک سطح صاف قرار دهید تا خشک شوند . زیرا اگر لباس را بر روی رخت آویز قرار دهید این بافت لباس آبی را که در داحل خود دارد را به کندی خارج می کند ، در نتیجه لباس گشاد حواهد شد .

برای اتو کشی لباس های پشمی باید چه کرد ؟
اکر تمایل دارید لباس پشمی خود را اتو کنید توصیه می شود که یک پارچه ی مرطوب را بر روی لباس پشمی خود قرار دهید و بعد شروع به اتو کردن نمایید زیرا در اثر حرارت مستقیم لباس های پشمی بافت شان از بین می رود.
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
جوجه کباب استانبولی مخصوص سحر یا شام بعد از افطارتان
9 مورد از بدترین مدهای آرایش
کباب حسینی- هندی مخصوص سحر!
حلوای خرما
رازهای زیبایی جنیفر آنیستون