زمانی كه چند برش لیمو ترش و چند پر از گیاهان معطر را برای ساعتی یا بیشتر در 1 لیوان آب بریزید و بگذارید برای ساعتی یا بیشتر بماند آب طعم فوق العاده ای پیدا می كند و از نوشیدن آن بسیار لذت خواهید برد .
 
 
با این نوشیدنی ها كه شامل مخلوط میوه ها یا تغییر خلاقانه لیمونادهای سنتی می باشد سر حال شوید . 
1 - شربتی خنك كنند
نعنای تازه و آبلیمو این معجون  معطر را سر حال می آورد . استفاده از لیمو و نعنا در تركیب این نوشیدنی  باعث تازگی و طروات بخشی آن را افزایش می دهد . نعنا و لیمو را با مقداری آب گازدار مخلوط كنید . 



2 -
نوشیدنی هندوانه 
 این نوشیدنی تركیبی از پوره میوه با یخ و آب گازدار می باشد . برای خامه دار شدن آن یک قاشق پر ماست به نوشیدنی اضافه كنید و برای تزیین هم از تكه های میوه استفاده نمایید .
 
 


3 -
معجون خنك كننده هندوانه 
برای درست كردن این نوشیدنی هنودوانه مخلوط شده را با آب انگور سفید ،آبلیمو ، شكر ، نعنا و آب گازدار تركیب نمایید  و یك نوشیدنی خوشمزه درست كنید . 



4 -
نوشیدنی خیار
 برای مزه دار كردن و شیرین كردن آب از لیمو ، خیار و نعنای تازه استفاده نمایید و یك نوشیدنی خوشمزه و متفاوت تهیه كنید . 

 


5 -
نوشیدنی توت و انبه 
تركیب آب گازدار با طعم توت با میوه های تازه نوشیدنی شیرین و خنكی می شود كه در تركیبش از شكر استفاده نشده است . 



6 -
چای سبز هلو – نعنا 
اضافه كردن نكتار هلو و نعنای تازه تغییری در طعم این چای كم شیرین ایجاد می كند . 



7 -
چای انبه نعنایی 
این آیس تی با طعن انبه و نعنا را مقداری شیرین كنید . 



8 -
خنك كننده با طعم انواع توت 
 این خنك كننده آكنده از توت فرنگی ، تمشك  و قره قاط ( تمشک آبی ) نوشیدنی خنك كننده بسیار مناسبی برای رفع عطش می باشد . برای كسب نتیجه بهتر با میوه های كاملاً یخ زده شروع كنید . 



9 -
آیس تی ( چای سرد ) با طعم توت فرنگی 
می توانید به جای استفاده از توت فرنگی تازه از توت فرنگی های فریز شده برای این آیس تی  استفاده نمایید . حواستان باشد كه از توت فرنگی های شیرین نشده استفاده نمایید . 



10 -
آب با طعم دلپذیر لیمو 
زمانی كه چند برش لیمو ترش و چند پر از گیاهان معطر را برای ساعتی یا بیشتر در 1 لیوان آب بریزید  و بگذارید برای ساعتی یا بیشتر بماند  آب طعم فوق العاده ای پیدا می كند و از نوشیدن آن بسیار لذت خواهید برد .  از اضافه كردن شكر به این نوشیدنی خوداری نمایید . این نوشیدنی برای رفع عطش بسیار مناسب می باشد . 



11 -
آیس تی نعنایی 
با استفاده از این چای میوه ای با طعم پرتقال و لیمو به همراه نعنا  در تفریحات بیرونی از منزل تشنگی اعضای خانواده اتان را برطرف نمایید . 




12 -
چای تمشك داغ و ادویه دار 
این نوشیدنی طعم بسیار خوبی دارد و رنگ قرمز یاقوتی آن بسیار چشم نواز است . تمشك های فریز شده ( در صورتی كه فصل تمشك تازه تمام شده باشد و به تمشك تازه دسترسی نداشته باشید ) این امكان را فراهم می آورد تا در هر زمانی از سال از نوشیدن این چای عجیب لذت ببرید . با اضافه كردن تمشك به چایتان كمی از طعم های معمولی چون پرتقال و ادویه فاصله بگیرید . 


 



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ