وقتی هوا سرد می‌شود خوردن یك فنجان نوشیدنی گرم بسیار می‌چسبد...

 حال این نوشیدنی می‌تواند یك فنجان چای معمولی باشد یا یك لیوان شیركاكائو. البته عادت به خوردن هر یك از آنها به دلیل داشتن موادمغذی مختلف، فواید گوناگونی دارد و زیاده‌روی در مصرفشان نیز می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد اما آنچه هنگام نوشیدن تمامی آنها باید مورد توجه قرار گیرد، این است كه نباید داغ خورده شوند زیرا به مخاط مری آسیب می‌رسانند و در مواردی حتی می‌توانند زمینه بروز سرطان مری را افزایش دهند، بنابراین همیشه نوشیدنی‌تان را گرم بنوشید، نه داغ!


هات چاكلت سفید 
ابتدا 3 فنجان خامه رقیق را با 200 گرم شكلات سفید مخلوط كنید و روی حرارت بگذارید تا شكلات‌ها ذوب شوند. سپس به آن یك قاشق چایخوری وانیل و یك‌چهارم فنجان پودر بادام بیفزایید، سپس این مخلوط را در فنجان سرو كنید و روی آن كمی دارچین بپاشید. 


نوشیدنی كاراملی 
برای تهیه این نوشیدنی، یك‌سوم فنجان شكر، پودركاكائو و آب را با هم مخلوط كنید و روی حرارت قرار دهید تا شكر حل شود. سپس 200 گرم شكلات كاراملی به این مخلوط بیفزایید تا شكلات‌ها ذوب شوند. آنگاه 6 فنجان شیر را به آنها اضافه كنید و بگذارید تا به جوش آید. در آخر نوشیدنی‌تان را در ماگ سرو كنید و روی آن كمی خامه بریزید. 


چای انار و لیمو 
برای تهیه این نوشیدنی كافی است، 7 فنجان آب را با 1 فنجان شكر، كمی زنجبیل تازه، 3 عدد میخك و یك عدد چوب دارچین مخلوط كنید و بگذارید تا آب جوش بیاید سپس 1 دقیقه اجازه دهید تا تمامی مواد با هم جوش بخورند. سپس به تعداد افراد، از چای كیسه‌ای استفاده كنید و آنها را در این مخلوط قرار دهید. در مرحله پایانی، به این مخلوط یك فنجان آب انار و یك چهارم فنجان آبلیموی ترش اضافه كنید و بعد از 10 دقیقه آن را صاف و در فنجان‌های مورد نظر بریزید. روی هر فنجان چای نیز یك حلقه نازك لیموترش تازه قرار دهید و آن را گرم سرو كنید. 


چای رازیانه و میخك
ابتدا به اندازه 4 فنجان آب جوش بیاورید و به آن كمی چای سیاه، هل، رازیانه و میخك اضافه كنید. بعد از گذشت 5 دقیقه آن را صاف و با عسل شیرین كنید، البته مقدار عسل باتوجه به ذائقه‌تان می‌تواند كم یا زیاد شود. بعد از چند دقیقه، چای شما آماده سرو شدن خواهد بود.


شکلات داغ
برای تهیه این نوشیدنی، 4 فنجان شیر را با نصف فنجان شكر و آب مخلوط كنید و بگذارید تا به‌جوش آید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و 250 گرم شكلات تخته‌ای را به آن اضافه كنید تا ذوب شود، سپس این نوشیدنی را در فنجان سرو كنید و روی آن كمی پودر كاكائو بپاشید.


چای دارچین و عسل
ابتدا در یك ماگ، 1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل را با 3 تا 4 قاشق چایخوری لیموترش مخلوط كنید و به آن 3 عدد هل، 3 عدد میخك و یك قاشق چایخوری زنجبیل اضافه كنید. در آخر به این مخلوط آب جوش بیفزایید و بگذارید تا چند دقیقه مواد با هم بمانند. سپس برای هم زدن از یك چوب دارچین استفاده كنید تا چای حاصل، طعم دارچین به خود بگیرد.


نوشیدنی نارگیلی
برای تهیه این نوشیدنی، 3 فنجان شیر را با یك قوطی شیر نارگیل (250 سی‌سی) مخلوط و به آنها 2 قاشق غذاخوری پودر نارگیل اضافه كنید و این مخلوط را روی حرارت قرار دهید. سپس به آن نصف قاشق چایخوری وانیل و یك‌چهارم فنجان شكلات ذوب‌شده اضافه كنید. به این ترتیب، نوشیدنی شما آماده سرو كردن خواهد بود. البته پس از ریختن این مخلوط در فنجان‌های مورد نظر، روی آن خامه و شكلات رنده شده نیز قرار دهید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatiran.com



مطالب پیشنهادی :
نوشیدنی هایی خوش طعم برای فصل پاییز
طرز تهیه موکا داغ
آشنایی با روش تهیه اسموتی مخلوط میوه با نعنا
دستورالعمل های راحت و سالم آبميوه ای
روشهای مختلف دم کردن قهوه