دکوراسیون با رنگهای پاییزی
هنگامی كه پاییز با رنگین كمانی از رنگهای زرد و قرمز و نارنجی جادو می كند می توان برای ایجاد یك تغییر غیر منتظره از رنگ بنفش بادمجانی در رنگ آمیزی استفاده كرد .
در تمام طول سال اجازه دهید كه رنگهای قرمز ، زرد ، پرتقالی و قهوه ای درخشان پاییز خانه تان را رنگ آمیزی كند . بدین منظور از رنگمایه ها استفاده نمایید . 

گرمای رنگ قرمز



  دكور الهام گرفته شده از پاییز شامل رنگ و بافت می باشد . آهنگ رنگ های قرمز خشخاشی و نارنجی سوخته کاملا در این اتاق نشیمن برجسته شده اند و فضای بی رنگی که با روکش های کتانی کم رنگ و کاغذ دیواریهای بافت دار پوشیده شده است را ارتقاء داده اند.

گردویی طلایی



رنگ زرد- پرتقالی كدو حلوایی ، این صندلی های دسته دار چرمی به اتاق مملو از تزیینات تیره گرما و ملایمت می بخشد . غالباً استفاده از رنگها بصورت گروهی بهتر جواب می دهد . به همین منظور و وفق دادن رنگمایه طلایی با فضای اتاق ،از این رنگمایه در كار هنری و رنگ دیوار بالای شومینه استفاده شده است.

قهوه ای شكلاتی



استفاده از یك رنگ واحد برای بافتهای مختلف زیبایی و جلوه ای ملایم در فضا ایجاد میكند علی الخصوص هنگامی كه رنگمایه مورد استفاده به اندازه این قهوه ای شكلاتی تند وغلیظ باشد . آهنگ دلنواز تاج چوبی كنده كاری شده دیواری ، نیمكت های چرمی و قالیچه پهن شده در منطقه روشن و نورگیر اتاق همگی رنگ قهوه ا ی را نشان می دهند اما چون در مناطق مختلفی از این رنگ استفاده شده است كیفیتهای مختلفی را ارائه می دهند – همه اینها بر حجم تختخواب اضافه می كنند .

نارنجی کدو تنبل


شدت این نوع رنگ نارنجی بوسیله دوزهای(dose) متفاوت از متریال های مختلف تعدیل شده است.شمایل نارنجی پاییزی دیوارهای این اتاق به خوبی با سنگ مرمر شومینه، تخته سنگ خاکستری اجاق شومینه و کارهای چوبی سفید خامه ای داخل اتاق برخورد بصری برای خلق ظاهری كه نه تنها برای یك فصل بلكه برای تمام سال ماندگاری خواهد داشت، ایجاد کرده است. 

کلبه شیک



  توناژ قهوه ای پل رابط بین سادگی و شیك بودن است. در اینجا برای رنگ كردن تیركهای سقف و در چوبی غلاف دار از رنگمایه عسلی استفاده شده است ، در حالی كه تاج بالای تخت با رنگ قهوه ای شكلاتی تزیین شده است . یك روكش كركی كه بر روی تخت انداخته شده است آرامش پاییزی صمیمانه ای به فضا اضافه می كند كه درباره هر دو مشخصه ظرافت و طرح الهام گرفته شده از چوب درختان جنگلی اتاق صحبت می كند .

چرخش زرشکی



هنگامی كه پاییز با رنگین كمانی از رنگهای زرد و قرمز و نارنجی جادو می كند می توان برای ایجاد یك تغییر غیر منتظره از رنگ بنفش بادمجانی در رنگ آمیزی استفاده كرد . سایه اشباع رنگ زرشكی با رنگمایه های گرم كه مشخصه بارز پاییز هستند كنتراست آرامی را فراهم می آورد . از آن جایی كه بنفش بادمجانی رنگ تندی می باشد هنگامی كه با قرمز زنگاری و یا زرد طلایی جور شود جو صمیمانه و گرمی بوجود می آورد .


ظواهر فصلی



محدوده رنگهای پاییزی از قرمز لاكی تا رنگ شتری می باشد و در طبیعت رنگمایه ها اغلب در كنار هم ظاهر می گردند . به هنگام طراحی دكوراسیون خانه ، برای ایجاد فضایی كه الهام گرفته از فصلهای سال است ، از این قانون حاكم در طبیعت استفاده نمایید برای مبلمان از درجه كره ای رنگ كارامل استفاده شده است و رنگهای قرمز آجری و نارنجی تند هم با آهنگ كوسن های رو مبلی نمایان می گردند . مشخصه های برگرفته از طبیعت مثل قالیچه پوستی و کف پوش چوبی (پارکت) ادامه دهنده تم پاییزی می باشند .  

 نارنجی تلخ و شیرین



میوه های توت مانند تلخ و شیرین به خاطر رنك قرمز – نارنجی آتشی خود به آسانی قابل تشخیصند و استفاده از این رنگمایه در تزیین و دكوراسیون تنها به خاطر جلب نظر می باشد . در اینجا رنگ نارنجی آتشی روكش صندلی های اتاق ناهارخوری با دیگر تركیب های لطیف اتاق كنتراست ایجاد می كند . كفپوش نارنجی آجری اتاق پل رابط بین مشخصه های جذاب و خنثی اتاق می باشد .

آهنگ های قرمز



  به هنگام اضافه كردن رنگ به یك اتاق بی رنگ ،كلید موفقیت تکرار است. تاکیدهای قرمز پاییزی مانع از عادت کدن چشم در این اتاق خواب سفید روشن می شود و اجازه می دهد چشم شما در این فضا حرکت کند .در نگاه اول به نظر می آید رنگ های قرمز در فضا پراکنده شده اند اما قرار گرفتن آنها روی پس زمینه های بی رنگ (مثل تختخواب، صندلی و دیوار) جلوه ای متعادل در این فضا ایجاد می کند.


گرفتن نكته اصلی



خیلی زیركانه با استفاده برابر از همه رنگمایه های روشن و ملایم پاییزی یك تركیب رنگ روشن و كم رنگ را به روز نمایید . تركیب رنگ سبز آبی مات و خاكستری این اتاق با اضافه كردن آهنگ های نارنجی كدویی حالت پاییزی به خود گرفته است . رنگهای گرم هنگامی كه با تركیب آرام مستقر در فضا آمیخته گردد با توناژ سرد اتاق كنتراستی زیبا ایجاد می كند

سایه های قهوه ای



برای فصل پاییز رنگ قهوه ای به سمت تیره و بی حالت شدن پیش می رود كه می تواند برای بیشتر به چشم آمدن خودش رنگ خاكستری را تحت تاثیر قرار دهد و یا اینكه به سمت رنگ زرد متمایل گردد تا جلوه صمیمانه تری پیدا كند .رنگمایه های دارای ته رنگ زرد با رنگ گرم كاناپه همسان می گردند و در تقابل با آهنگهای كبود كنتراست ایجاد می كند .

تكرار طرح



  با تكرار یك تركیب رنگ در آهنگها و تزیینات مختلف فضای اتاق را هماهنگ كنید . در این اتاق نشیمن تركیب رنگ لاكی با راه راه های طلایی در طرح قالیچه ، روكش مبلها و با تغییری کم رنگ تر در صندلی ها ی راحتی جلوه گری می كند . تكرار یك تركیب حس انسجام و پیوستگی را بوجود می آورد .  

كار هنری پاییزی



برای نمایاندن رنگ پاییز در فضای منزلتان از آثار هنری استفاده نمایید . به رنگمایه هایی كه قبلاً استفاده كرده اید نگاهی بیاندازید و به دنبال معادل پاییزی آن رنگ باشید . رنگ زرد افرایی بكار گرفته شده در نقاشی روی دیوار در رنگ زرد گلهای آلاله قالیچه و برگهای طلایی روكش صندلی ها احساس می شود .

الهام گرفتن از محیط



عناصر موجود در فضا ، تعیین كننده رنگ پاییزی مورد استفاده در آن فضا می باشند . رنگ قرمز آجرهای مورد استفاده در دیوار دور بخاری شبیه رنگ تزیینات و لوازم جانبی موجود در اتاق می باشد . تكرار رنگمایه قرمز موجب یكپارچه شدن محیط اطراف با فضای اتاق می گردد گویی كه در دریایی از رنگ سفید فقط آهنگ قرمز جلب توجه كند .

رنگ یكی در میان



  گونه های مشخصی از برگها به تدریج از سبز به زرد تغییر رنگ می دهند . درجه رنگ یكی در میان زرد – سبز بدون اینكه خیلی حالت فصلی به خود گیرد حال و هوایی پاییزی دارد . در اینجا این درجه رنگ با تزیینات چوبی و سنگی خیلی خوب جور گردیده است و قالیچه با راه راه های كرم و لاكی جلوه بیشتری به رنگ مورد نظر بخشیده است .