به هنگام گذاردن گلهای بهاری مثل لاله در گلدان ، برای هر چه زیباتر شدن گلدان شیشه ای مورد استفاده كف آن را پر از پرتقال چینی نمایید

تغییری متناسب با هوای بهار
یك اتاق نشیمن خودمانی  و عاری از هر نوع تكلف ایجاد كنید  و با استفاده از رنگ پرتقالی  آن  را آكنده از آواز بهار نمایید . با اضافه كردن گلدانهایی با رنگ روشن ، متكاهایی با رویه گلدار ، قالچه كنفی رنگ شده  و پیدا كردن اجناس قدیمی بدون صرف هزینه نه چندان زیادی، احساس طروات  و تازگی خاصی می كنید .  




تغییر بهارگونه رختخواب 
با استفاده از یك متر پارچه گلدار تخته بالاسر تختخواب را بپوشانید . برای تزیین دیوارهای خالی از هر گونه تزیین ، قابهای ارزان قیمت تهیه كرده  و در آنها كاغذهای طرحدار قرار دهید . با استفاده از رنگهای متالیك به  عسلی های كنار تخت جلوه تازه ای ببخشید . 

 


دور تا دور 
با نصب گچبری های گل سرخی آماده سقفی با سایه هایی از رنگ زرد بر روی دیوار ، جلوه چشم نوازی به اتاق نشمینتان ببخشید .  مزایای این نوع از گچبری ها این است كه قابل دسترس و از جنس كاربامیت بوده  و با وزن كمی كه دارند آویزان كردنشان آسان است. 

 
 

نیم جین ( ست های 6 تایی ) 
یك روش جذاب مرتب كردن میز، چیدن ست هایی از تخم مرغ خوری  است . می توانید این تخم مرغ خوری ها را از وسایل مورد نیازی كه می بایست بر روی میز باشد مثل گلهای خشك ، شمع ، گیره كاغذ  و یا استامپ پر نمایید .  
 
 


طرح و نقش بسیار 
ظاهر پویا  و پر جنب و جوش این صندوقچه كشو دار مرهون دو كاغذ گیاهی چسبیده شده بر روی كشوها می باشد .  اگر می خواهید در کلاهک لامپ های ساده ای كه دارید روحی تازه بدمید استفاده از این ایده بسیار مناسب  و بجا خواهد بود .
 
 


اتاق آفتاب 
افزودن استایل بهاری به اتاق آفتاب گیر خانه به آسانی رنگ كردن یك قالیچه كنفی با استفاده از طرحهای گلدار ، تعویض رویه متكاها و كوسنها و انداختن یك تور سفید ساده بر روی میز می باشد. 

 


خطهای كج و معوج و راه راه
برای شخصیت بخشیدن به سایه رنگهای ایتالیایی با استفاده از نوار چسب ، نوارهایی را چسبانده و سپس به كمك یك اسفنج بین این نوارها را رنگ اكرولیك بزنید . پس از خشك شدن رنگ آكرولیك چسبهای نواری زده شده را جدا نمایید . برای  اینكه رنگ با انرژی تر  و زنده تر گردد  با استفاده از یك برس خشك سر گرد خطوی كج و معوجی بر روی رنگ بكشید .   

 


بهاری كردن گلدان و ظرف وسط میز 
ظرف شیشه ای روی میز را پر از آب نموده  و در داخلش گیاهان شناور بیاندازید  . بدین منظور می توانید از گل عدس آبی ، گیاهان نعلی شكل  و یا یك نیلوفر آبی كه بر روی آب شناور می ماند استفاده نمایید .

 


فضایی شاد برای صرف صبحانه 
در بین لوازم مورد استفاده برای تغییر یك فضا ، یك گالن رنگ آسان ترین و در دسترس ترین وسیله می باشد . بدین منظور از رنگهای مختص فصل بهار استفاده نمایید تا فضا را شاداب  و با طروات نماید . می توانید تنها به تغییر رنگ یك دیوار اكتفا نموده یا اینكه كل اتاق را رنگ آمیزی نمایید . از تكه پارچه های باقی مانده برای تعویض رویه كوسن ها  و دوختن یك رومیزی  نهایت استفاده را ببرید . 

 



حمامی پر از گل 
برای اینكه چشم انداز تازه تری به حمام تان ببخشید آینه حمام  را با آینه ای دكوپاژ شده عوض كنید . بدین منظور آینه ای با قاب ساده بخرید و با استفاده از تكه پارچه های رنگارنگ، قاب آینه را دكوپاژ نمایید . پس از چیدن 4 یا 5 لایه سطح قاب یكدست  و صاف می گردد . 

 


بهره برداری از نور 
نقطه شروع برای درست كردن یك  آباژور متفاوت ، پیدا كردن یك سبد  تخم مرغ سیمی درجه یك است . به دنبالی سبدی باشید كه طرح جالبی داشته باشد  و در ته خود یك سوراخ  برای سیم كشی داشته باشد . برای درست كردن کلاهک ، یك باریكه از پارچه ای نازك را به اندازه 2 سانت بیشتر از طول  و عرض داخل سبد بریده  و این باریكه پارچه را  در داخل سبد دوخته  و با استفاده از چسب یا بخیه زدن لبه های بالایی  و پایینی را ببندید و محكم كنید . با كمك یك سوزن بزرگ و نخی چند لا، کلاهک را در داخل سبد ببندید .  با استفاده از چسبهای حرارتی یك لانه تركه ای كوچك را بر رو دسته بچسبانید تا جلوه زیباتری پیدا كند .
 
 


استفاده از عكس بر گردان  و برچسب 
عكس برگردانهای دیواری یك روش آسان برای نو و نوار كردن هر سطح ساده ای است . از كاغذ های پشت چسبی زیبا  و ظریف  برای پوشاندن تخته بالاسری تختخوابتان استفاده نمایید .  آسان ترین روش استفاده از این عكس برگردانها این است كه به هنگام صاف كردن آن بر روی دیوار، چسب پشتی  را از كاغذ جدا نمایید .


 




تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
 
مطالب پیشنهادی :

اتاق نشیمن تان را بهاری کنید
با دکوراسیون صورتی به استقبال بهار بروید!
رنگ ها را در چیدمان های مختلف جدی بگیرید !
ایده هایی جالب و قابل اجرا در 1 روز برای دکوراسیون منزل شما
چیدمان منزل برای زندگی سالم تر