گاهی اوقات همه ما نیاز داریم كه برای فصل جدید تغییری در فضای اتاق ایجاد كنیم . یكی از راههای ساده تغییر فضای اتاق رنگ آمیزی و تغییر طرح پنجره هاست .

جلوه ای چند لایه 
عكسهای ازران قیمتی كه بطور هدفمند در بین طر حهای تزیینی  و دكوری، جلوه دائمی رنگارنگی به اتاق نشمین می بخشد . اگر می خواهید كه عكس بیشتر به چشم آید در زیرش یك بوم بزرگ رنگ شده قرار دهید  و به دیوارها و تزیینات سر تا سر سفید سبكی از رنگ  اضافه نمایید . 

 


پرندگانی زیبا
در کتابخانه تان، كتابی قدیمی در زمینه " پرنده یابی " پیدا كنید . با دقت صفحاتی را كه دارد كنده می شوند جدا نموده و برای آویزان كردن آنها بر روی یك صفحه توری از میخ های روكش دار رنگی استفاده نمایید تا بدون صرف هزینه ای جلوه ای از پرینت های آنتیك و درجه یك داشته باشید. 

 



پارتیشن تزئینی
برای داشتن یك پارتیشن یا همان دیوار تزیینی برای اتاق یا خلق یك اثر بزرگ هنری ، دو لنگه در را به هم لولا نمایید . با استفاده از رنگ آستر سفید لنگه های در را رنگ نموده  و سپس برای مشخص نمودن مرزهای بین راه های رنگ از گچ استفاده نمایید . برای پر كردن بین باریكه ها از یك برس  سر صاف و رنگ لاتكس استفاده نمایید .  

 


میوه ها  و گلها 
به هنگام گذاردن گلهای بهاری مثل لاله در گلدان ، برای هر چه زیباتر شدن گلدان شیشه ای مورد استفاده  كف آن را پر از پرتقال چینی نمایید . برای اینكه میز سرو چای و قهوه حالت مطبوع و دل چسبی داشته باشد سینی را از سیبهای سبز پر نمایید .   

 


قاب هایی زیبا
زیر لیوانی های ارزان قیمت را به آثار هنری گرافیكی دیواری تبدیل كنید . حروف سربی چاپ شده بر روی زیر لیوانی را بر روی كارتهای رنگی معمولی چسبانده  و قاب كنید با استفاده از یك زیر لیوانی گرد ضخیم  و یك قاب چهارگوش واضح یك افكت سایه دار درست كنید . اگر كه می خواهید جلوه سنتی تری داشته باشد یك زیر لیوانی از پیش بریده شده  اضافه نمایید . 

   


پرده هایی نازک و سبک
دو تكه پرده نازك ساده  به راحتی حركت می كند و نور را هم از خود عبور می دهد . شاید فكر كنید این نوع پرده ها، فقط سفید ساده هستند اما امروزه پرده هایی با رنگهای روشن و طرحهایی قشنگ و پر تاثیر، مثل پرده های راه راهی كه در عكس زیر می بینید به بازار عرضه شده است . آویزان کردن و تعویض این نوع پرده ها به دلیل نوع گیره های شان آسان است . 

   

 
تعداد زیادی نقطه 
برای داشتن رومیزی و دستمال سفره های رنگارنگ ، بر روی یك تكه پارچه نخی چهار گوش یا یك رومیزی آماده ، دایره ها و راه راه هایی رنگی بكشید . ابتدا طرح را با گچ برروی پارچه پیاده كرده و سپس از رنگهای مخصوص نقاشی پارچه یا رنگهای آكرلیك شروع به پر نمودن طرحها نمایید .  

 


پنجره هایی شگفت انگیز 
گاهی اوقات همه ما نیاز داریم كه برای فصل جدید  تغییری در فضای اتاق ایجاد كنیم  . یكی از راههای ساده تغییر فضای اتاق رنگ آمیزی  و تغییر طرح پنجره هاست . بدین منظور از آفتابگیرهای ایتالیایی ساخته شده از طرحهای گلدار استفاده كرده و پنجره را  به یك اثر هنری تبدیل نمایید . 

 


پرواز كنید 
 با تبدیل قفس های قدیمی چوبی به گلخانه رومیزی، به رایگان صاحب ویترینی  فصلی و سه بعدی خیال انگیزی خواهید شد .  با استفاده از رنگهای شاد برای رنگ كردن قفس و قرار دادن یك لانه با تخم پرندگان مصنوعی  و یا چیدن گلهای  ریز قشنگ در داخل قفس فضایی خوب  و خوش ایجاد كنید .        

 


طرحهایی برگرفته از طبیعت 
با استفاده از این آفتابگیرها  و قرار دادن برگ درختان ( از نوع برگ سرخس ، برگ  نخل ، حسن یوسف ) در بین دو پنل قاب گرفته شده شیشه ای، طبیعت بیرون را به درون خانه آورید . از آن جایی كه پس از گذشت چند هفته رنگ برگها تغییر می كند باید هر چند هفته یكبار آنها را عوض كنید یا اینكه ابتدا برگها را خشك كرده  و برای اینكه خرد و بی رنگ نشوند  رویشان اسپری براق كننده كیلر زده  و سپس در بین پنلها قرار دهید . 

 


روش آسان برای مرتب كردن حمام 
با استفاده از نوارهای پشت چسب دار به حمام كودكتان شخصیت ببخشید .  در سینك و وان حمام از عكس برگردانهای جدا شدنی  استفاده نمایید و برای  مرتب كردنشان لیبلهای سفارشی استفاده کنید . 

 


خلق آثار هنری با استفاده از گل
با زدن تابلوهایی حاوی عكس گلهای مختلف بر روی دیوار، یك فضای خالی را به محیطی دلچسب برای گفتگوهای خانوادگی تبدیل نمایید . بدین منظور با استفاده از یك دوربین دیجیتال از گلهای مختلف عكس بگیرید  و عكسهای گرفته شده را چاپ كرده  و قاب نمایید . اگر هم هنر عكاسیتان چندان تعریفی ندارد می توانید از صفحات  زیبای تقویم های رومیزی یا دیواری استفاده نمایید .  

 




تهیه و ترجمه
 : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
 
مطالب پیشنهادی :
در بهار رنگ و طرح را به خانه تان بیاورید ( قسمت اول )
با این درکوب های بهاری به استقبال نوروز بروید
طرفدار دکوراسیون سرد هستید یا گرم ؟!
رازهایی که شما را تبدیل به یک دکوراتور می کند !!
نکات طلایی برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب