چگونه با وسایل معمولی اتاق خوابی خاص بسازید؟
داشتن یك اتاق خواب آراسته و منظم یك رویا نیست . با گشت و گذار در بازار لوازم موجود در خانه تان می توانید یک اتاق خواب رویایی و زیبا درست کنید

دکوراسیون یک اتاق خواب خاص و زیبا با وسایل معمولی

دکوراسیون اتاق خواب یکی از مهم ترین قسمت ها در هر خانه ای است. برای داشتن یک اتاق خواب رویایی و زیبا نیازی به صرف هزینه نیست. به راحتی می توانید با لوازمی که در خانه تان دارید یک اتاق خواب خاص و زیبا درست کنید.

بیشتر بدانید : چیدمان اتاق خواب کوچک با 11 ایده ساده و کاربردی

موهبتی به نام تختخواب
موهبتی به نام تختخواب,چگونه با وسایل معمولی اتاق خوابی خاص بسازید؟,تختخواب در دکوراسیون اتاق خواب

با تغییر كاربری وسایل دور ریختنی به  نگهداری خلاقانه آنها در بالا ، زیر و یا كنار تختخواب بدون به هم ریختن شکل تختخواب این فضا را ساخته ایم. برای درست كردن این نوع از قفسه های بالای تخت به دنبال  تخته سه لایی دروارهای قدیمی رفته ایم. نوع هلالی و قوس دار این نوع سه لایی ها مناسب تر است .


نحوه چیدن وسایل بر روی قفسه بالای تخت
نحوه چیدن وسایل بر روی قفسه بالای تخت,چگونه با وسایل معمولی اتاق خوابی خاص بسازید؟

با گذاردن دراورها بر روی زمین تا زمانی كه چیدمانتان مناسب فضای قفسه بالای تخت گردد وسواس به خرج داده  و اندازه لوازم را در نظر بگیرید . برای شکاف هایی از دیوار که دیده می شوند از بتونه استفاده کنید . قفسه ها را با استفاده از پیچ به هم ببندید و درهای سه لایی را برش دهید . برای نصب درها از لولا ها استفاده نموده و تخته ها را رنگ نمایید و برای پوشاندن پشت دراور و درها از كاغذ كادوهای طرحدار و زیبا استفاده نمایید . با استفاده از بست های مخصوص چوب این قفسه را در بالای تختخوابتان نصب كنید .

نكته : اگر برای پیدا كردن تخته سه لایی به مشكل برخوردید می توانید از كابینت ، گنجه و یا میز توالت های شكسته و زهوار در رفته استفاده نمایید .

پنجره هایی كه تحسین و حیرت همگان را بر می انگیزد
پنجره هایی كه تحسین و حیرت همگان را بر می انگیزد,چگونه با وسایل معمولی اتاق خوابی خاص بسازید؟,پرده اتاق خواب

برای تكمیل جذابیت اتاق دوست داشتنی مان  با دقت هر چه تمام لوازم دكوری مورد نیازمان را تهیه كردیم و به پنجره ها و دیوارها جذابیت بیشتری بخشیدیم . به پایین پرده ساده مان پرده چین دار ساده ای را اضافه می کنیم. برای قرنیز از یك نوع پانلهایی كه بصورت راه راه های جدا از هم نصب می شود استفاده كرده و آنها را بصورت مورب برش داده و نصب می كنیم ( برای روشنتر شدن موضوع به عكس پایین توجه نمایید )  و با استفاده از الوارهای 2 در 8 سانت آنها را تزیین كردیم . این سبك های سفارشی ارزان و آسان، اتاق خواب تان را از حالت معمولی  خارج می سازد.

ایمن نگه داشتن وسایل در اتاق خواب
ایمن نگه داشتن وسایل در اتاق خواب,چگونه با وسایل معمولی اتاق خوابی خاص بسازید؟

برای نگهداری ایمن گنجینه ها و لوازم با ارزش كوچك، كتابهای خراب شده و دور انداختنی را به جعبه  های ایمن تبدیل نمایید . قسمت داخلی جلد پشت را چسب زده و كتاب را ببندید . پس از خشك شدن چسب ، لبه های كتاب را هم چسب زده و اجازه دهید تا چسب خشك شود . بین صفحه اول و جلد رویی كاغذ روغنی بگذارید تا مانع از چسبیدن آنها به هم گردد . بر روی صفحه اول چهار گوشی به ابعاد  2.5 سانت را علامت گذاری نمایید . با استفاده از یك كاتر این چهار گوش علامت زده شده را از روی صفحه اول و صفحات زیرین  ببرید . كار برش صفحات را آنقدر ادامه دهید تا جعبه ای به عمق دلخواهتان بدست آید .

خانه سگ در دکوراسیون اتاق خواب
خانه سگ در دکوراسیون اتاق خواب,چگونه با وسایل معمولی اتاق خوابی خاص بسازید؟

یك میز بغل مبل كه با استفاده از یك لایه رنگ سفید و پایه های چوبی نو نوار شده است را به عنوان یك لانه گرم و نرم برای سگ تان استفاده نمایید .  به جای درب می توانید جلوی آن را یك پرده آویزان كنید تا حریم خصوصی سگ تان هم حفظ شود .

قایم كردن وسایل در اتاق خواب
قایم كردن وسایل در اتاق خواب,چگونه با وسایل معمولی اتاق خوابی خاص بسازید؟

برای چیدن ملحفه ها  و لباسها ی فصلی در زیر تخت تعدادی چمدان قدیمی را بیرون ریخته و تمیز كردیم .  با استفاده از مقداری پارچه، داخل چمدان را آستر كرده و روی چمدان را هم رنگ سفید زده ایم .  برای جابجا كردن راحت تر  از چمدانهای چرخ دار استفاده كرده ایم .


بیشتر بدانید : نکات طلایی برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب

بیشتر بدانید : دکوراسیون اتاق خواب کوچک را چگونه بچینیم؟

بیشتر بدانید : مستر اتاق خواب چیست؟

بیشتر بدانید : دکوراسیون اتاق خواب تان را با 5 رنگ آرامش بخش بچینید!

بیشتر بدانید : 5 رنگ بدی که نباید برای دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید!!


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ