هر طراح روش کار خود را برای تغییر شکل دادن یک اتاق دارد، اما همه آنها معتقدند که یک خانه باید طوری باشد که انسان در آن احساس راحتی بکند و علاقه و اشتیاق را برای صاحبخانه به ارمغان بیاورد.

زندگی ما همیشه در حال تغییر است و این باید در فضای زندگی ما هم مشخص باشد. این کار ساده ایی است. مثل خرید لوازم خانه، یا خرید یک تابلو نقاشی . اما ممکن است بهترین تغییر یک نقاشی جدید، وسائل جدید و حتی یک تغییر و ضعیت باشد. در ادامه یک سری رمز و راز از طراحان دکوراسیون است تا شما بتوانید فضای زندگی تان را به بهترین نحو تغییر دهید.
 


اولین قانون در مورد دکوراسیون خانه این است که شما بتوانید دیگر قوانین را بشکنید
( بیلی بلادین ) 
چیزی که همه طراحان ساختمان به شما خواهند گفت این است که قوانین باید از بین بروند. دکور خانه شما  منعکس کننده سبک زندگی شما و شخصیت تان است. در هر صورت ایجاد یک تعادل مهم است تا خانه یک مکان کهنه، کسل کننده و خیلی شلوغ  نباشد.


 

هرگز وسائل را به دیوار نچسبانید، این کار باعث می شود تا شما محل گرمتر و صمیمی تری برای نشستن داشته باشید
(بستی بارن هام)
در حالی که هر طراح روش کار خود را برای تغییر شکل دادن یک اتاق دارد، اما همه آنها معتقدند که یک خانه باید طوری باشد که انسان در آن احساس راحتی بکند و علاقه و اشتیاق را برای صاحبخانه به ارمغان بیاورد. در این خانه یک کتابخانه دنج وجود دارد که گرم و جذاب است و به  ما یک دید کلی در مورد زندگی صاحبخانه می دهد. 
 


سقف ها همیشه باید مد نظر باشند. آنها بیشترین فضای فراموش شده در یک خانه می باشند
( آلبرت هادلی ) 
زمان چیدن دکوراسیون خانه، شخص در مورد دیوارها فکر می کند و بعد از آن در مورد کف خانه. اما به ندرت در مورد بالای سر خود فکر می کند. این سقف طلایی چیز های زیادی را در اتاق ترتیب می دهد. سقف نور طبیعی  را که از پنجره های بزرگ وارد می شود منعکس می کند، گرما را به اتاق می آورد. 


 


رنگ ها در یک اتاق احساس شادی و سرگرمی و جذابیت را به وجود می آورند
( کریستینا مورفی ) 
بیشتر افراد از اینکه  اتاق هایشان  را به رنگ روشن در آورند می ترسند. از طریق لوازم فرعی هم می توان رنگ را اضافه کرد. پتوهای دوست داشتنی، گلدان ها ، نقاشی ها بالش ها و قالی ها راههای شگفت انگیزی  برای اضافه کردن یک پاپ رنگ می یاشند. شما می توانید یک لامپ رنگی و بعد گلدان را به وسائل خانه اضافه کنید  و اگر این آمادگی را دارید جاهای بزرگتری را برای زندگی بگیرید. رنگ ها واقعا بر روی خلق و خوی شما تاثیر می گذارند و محل زندگی شما را تبدیل به یک مکان شاد و پر انرژی می کنند. 
 


از کاغذ دیواری در مکان های غیر منتظره استفاده کنید
( لیندا سی کولار هارپر )
قدم زدن در خانه فردی و پیدا کردن چیزهای غیر منتظره همیشه جالب و  سرگرم کننده است. یک اتاق ناهار خوردی با یک سقف رنگ شده روشن، و یک پله کان عمومی رنگ شده غیر منتظره،. یک اتاق خواب ساده سفید رنگ با یک کاغذ دیواری جالب در گنجه  ممکن است باعث تعجب و سرگرمی شود. در این اتاق چشم یک فرد فورا به طرف بالا و به سمت سقف زیبا و سرگرم کننده کشیده می شود.


  
من قدردان تاریخ هستم اما شما باید تجربه های خود را به اتاق تان بیاورید
( استوان فرانسر )
آنچه که خانه شما را تک و ویژه می کند چیزهایی است که شما در آن دارید. آسایش واقعی ، استراحت روحی و جسمی، مورد نیاز هر اتاقی است. مکان دیگری هم که طراحان به نظر می رسد در مورد آن توافق داشته باشند اهمیت و راحتی در خانه یک فرد است. اینکه شخصیت شما چگونه است مهم نیست چه فرد جذاب، شوخ ، و سواسی و ماهری باشید. از همه مهمتر این است که شما خانه خود را طوری بسازید که قابل زندگی باشد. بهترین طرح خانه طرحی است که هم راحت و هم کاربردی باشد.
بهترین چیز روشنایی کامل در همه زمانی می باشد. بهترین نور، نور طبیعی است. اما از آنجایی که منابع نور طبیعی محدود هستند باید منابع نوری زیادی وجود داشته باشند. محیط اطراف خود را در نظر بگیرد. شما در یک شهر بزرگ هستید؟ یا نزدیک جنگل  یا اقیانوس؟ بعضی از خانه ها نور طبیعی بیشتری نسبت به دیگر خانه ها دارند. نور در خانه ها در طول روز تغییر می کند و متفاوت می شود. در تمام اتاق های خود کل روز بنشینید و به این توجه خواهید کرد که روشنایی باید کامل شود. 






لوازم فرعی  از جمله چیز هایی هستند که من علاقه دارم در مورد آنها اظهار نظر کنم.آنها روح یک اتاق هستند
( آستین وارنر )
لوازم فرعی یک روش مهم برای کنار هم قرار دادن کل دکوراسیون هستند. آنها می توانند همه تکه ها را کنار هم بگذارند تا به مکان شما یک دید کلی بدهند. لوازم فرعی یک راه دیگر برای لمس  کردن شما از مکان زندگی تان است. به دلیل اینکه آنها یک داستان را از جایی که شما در آن زندگی می کنید و علاقه به  استراحت در آن مکان دارید بازگو می کند. اگر شما خیلی کمرو باشید برای انتخاب رنگها ی زیاد، الگوها یا دکور خانه تان هنوز می توانید یک فضای رنگی ازلوازمی که انتخاب کردید بسازید.    









تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ 
www.seemorgh.com/lifestyle 
اختصاصی سیمرغ
 


مطالب پیشنهادی :
وسایل خاص ، اتاق نشیمنی متفاوت برای شما خلق می کنند

با این دکوراسیون به جنگ سرما و رنگ های سرد بروید

یک چیدمان زیبا برای اتاق پسرکوچولویتان
چطور کاشی آشپزخانه را با کابینت ست کنیم؟
چیدمانی سفید برای آشپزخانه تان داشته باشید