همیشه لازم نیست كه وسایلی را كه نگه داری می‌كنیم پنهان كنیم. شما می‌توانید با استفاده از این قفسه‌ها كه نه تنها زیبا به نظر می‌رسند بلكه كاملاً مفید هم هستند، مدل نمایش وسایل خود را انتخاب كنید.
 

همیشه لازم نیست كه وسایلی را كه نگه داری می‌كنیم پنهان كنیم. شما می‌توانید با استفاده از این قفسه‌ها كه نه تنها زیبا به نظر می‌رسند بلكه كاملاً مفید هم هستند، مدل نمایش وسایل خود را انتخاب كنید.
 
نگه داری وسایل در قفسه كتاب دیواری
چیدمان اتاق نشیمن
برای تنوع و برای مدرن كردن اتاق خود، یك قفسه كتاب را قابلیت منتاژ شدن را دارد روی دیوار و به فاصله كمی نسبت به زمین نصب كنید. كتاب‌ها را داخل قفسه نگه داری كنید و نمای آنرا با گل‌ها، عكس‌ها، تابلوها و جاشمعی‌ها تزیین كنید. قفسه‌های جدا ازهم چیدمان را ساده می‌كند.
 

 قفسه بندی اریب كتاب‌ها
چیدمان کتاب در قفسه
قفسه‌های به شكل الماس به جای قفسه‌های مسطح روی این دیوار كه كتاب‌ها و مجله‌ها  با آذین بندی مناسب به صورت اریب چیده می‌شوند. چیدمان اریب باعث می‌شود كه اشیاء یادگاری دایره ای شكل روی سطوح باقی بمانند و سقوط نكنند.
 
 
نگه داری در كمد‌ها
با نگه داری وسایل در یك كمد با ویترین شیشه ای حالت هنری به آن بدهید. ارتفاع متفاوت قفسه‌ها باعث می‌شود كه هر كدام از وسایل از كارهای هنری بزرگ گرفته تا كتاب‌ها و گلدان‌های كوچك به چشم بیایند. قراردادن كتاب‌ها در پشت كارهای هنری در بعضی قسمت‌ها و حالت برعكس آن در قسمت‌های دیگر هم باعث تنوع شكلی ظاهر آن می‌شود و هم بدیع به نظر خواهد رسید.
 
 
چیدمان عكس‌ها
چیدمان عکسها
از كنج‌ها برای قرار دادن ردیف عكس‌ها استفاده كنید. از قفسه‌ها هم برای نمایش عكس‌ها و بشقاب‌های عكس استفاده كنید. یك گیلاس آنتیك شراب یا سودا ، جا شمعی یا سی دی زیبایی ظاهر آنرا چندبرابر می‌كند.
 
 
نگه داری وسایل با نصب لوازم صوتی و تصویری روی دیوار
نگه داری وسایل با نصب لوازم صوتی و تصویری روی دیوار
نقاشی دیوار با رنگ نقره ای در یك اتاق پذیرایی امروزی كه تلویزیون شما روی دیوار نصب شده و با پوشش مناسب سیم‌های برق جای مناسب برای نگه داری مجله‌ها، فیلم‌ها و سی دی‌ها بوجود آمده است. شما حتی این امكان را دارید كه ترتیب قرار گرفتن وسایل و نحوه چیدمان  وسایل دكری را به سادگی و به سرعت تغییر دهید.
 

نگه داری وسایل در میزهایی كه در كنج قرار می‌گیرند
نگه داری وسایل در میزهایی كه در كنج قرار می‌گیرند
تغییر كاربرد كمدهای چوبی و استفاده از آن‌ها به صورت میزی برای نگه داری وسایل؛یك جاسیدی شیك در بالای آن قرار می‌گیرد و اسناد و مدارك شخصی نیز به آسانی در زونكن‌های معمولی جا می‌گیرند. روبان‌ها را تا نشده داخل یك جعبه با حفره‌های متناسب قرار بدهید. هر زمان كه خواستید كه قفسه‌ها را مخفی نگه دارید، صفحات قفسه‌ها را با رواندازهای برش داده شده و روبان‌ها و با استفاده از روش حلقه و قلاب بهم وصل كنید.
 
 
نگه داری وسایل در قفسه‌های باز
نگه داری وسایل در میزهایی كه در كنج قرار می‌گیرند
به یك میز كهنه جلوه ای تازه بدهید. یك میز بدون استفاده را كه گوشه خانه خاك می‌خورد تبدیل به یك فرصت مناسب برای نگه داری وسایل خود نمایید. دو سبد بزرگ كتاب‌های میز قهوه را نگه می‌دارند، در حالی كه جعبه بازی‌ها روی قفسه زیرین جا می‌گیرد. كلید‌های اضافی و كنترل‌ها نیز داخل كشوی كوچك بالایی قرار می‌گیرد.
 
 
نگه داری وسایل هنری
چبدمان درست وسایل
یك كمد فلزی آنتیك و چرخ دار برای نگه داری وسایل هنری بی نظیر است زیرا می‌توان آنها را به سادگی در تمام خانه چرخاند. قلم‌های نقاشی، مدادهای رنگی و خودكارها در ظروف مختلف و در بالای آن قرار میگیرند. وسایل بزرگتر مانند رنگ‌ها و چسب‌ها داخل كشوها نگه داری می‌شود.
 

چیدمان طاقچه ای
چیدمان طاقچه
عقب نشینی‌های دیوار در برخی خانه جای مناسبی برای نمایش كارهای هنری مورد علاقه تان و كلكسیون‌هاست. قسمت‌هایی از كاغذدیواری را بردارید یك فضای 10 تا 20 سانتیمتری بین ستون‌ها ایجاد كنید. البته حتماً با یك معمار راجع به ایمن بودن كم كردن از ضخامت دیوار مشورت نمایید. سپس قفسه‌ها را روی فضای بوجود آمده نصب كنید.
 
 
نگه داری وسایل دور از چشم دیگران
چیدمان وسادل دور از چشم دیگران
یك میز تحریر كهنه به یك فضای مناسب برای نگه داری وسایل تبدیل كنید. ظرف‌های مهمانی را در قفسه زیرین و دستمال گردگیری و از این قبیل چیز‌ها را در یك سبد حصیری برای سهولت دسترسی قرار دهید. قفسه را پشت یك پرده طرح دار پنهان كنید و مدل و طرز استفاده مورد نظر خود را اعمال كنید.
 
 
چیدمان وسایل ورودی خانه
چیدمان وسادل ورودی خانه
تغییر نوع استفاده از وسایل فرصت‌های نگه داری جالب توجهی بوجود می‌آورد. قفسه‌های آهنی رنگ شده كه روی دیوار نصب می‌شوند برای قرار دادن نامه‌های فوق العاده هستند. از یك قفسه كهنه به صورت عمودی برای آویزان كردن كلید‌ها استفاده كنید. می‌توان تا هشت جفت كفش را در یك قفسه چوبی كهنه نگه داری كرد به طوریكه به سادگی قابل جاگیری باشد. 
 
 
چیدمان قاب عكس‌ها
چیدمان قاب عکسها
گذاشتن عكس‌ها روی طاقچه كار ترتیب قرارگیری، كم و زیاد كردن و تغییر عكس‌های دلخواه را تسریع می‌كند. اندازه‌ها و اشكال را متفاوت انتخاب كنید ولی تناسب رنگ را برای اینكه در مجموع هنری به نظر برسد حفظ كنید. بعضی عكس‌ها روی طاقچه بگذارید و برخی دیگر را برای اینكه ابعاد بزرگتری بوجود بیاید از دیوار بیاویزید.
 
 
چیدمان وسایل آشپزخانه
چیدمان وسادل آشپزخانه
ظروف آشپزخانه خود را با متعلقات فلزی نگه داری كنید.  روی قفسه بالایی می‌توان چهار فنجان و چهار نعلبكی را جا داد و لیوان‌های سفالی را هم از زیر آن آویزان كرد. یك گل میخ برای آویزان كردن حوله بشقاب‌ها، یك ظرف برای خرده ریزها و یك جاظرفی برای بشقاب‌ها. یك طاقچه چوبی روی دیوار راه مناسبی برای نگه داری ادویه جات در ظروف مخصوص است. می‌توانید با استفاده از برچسب‌ها برای شناسایی مواد غذایی روی ظروف شكل دلخواه خود را به دست آورید. 
 
 
نگه داری وسایل به سبك ایسلندی
نگه داری وسایل به سبك ایسلندی
یك میز معمولی را به یك میز چندكاره تبدیل كنید. از قفسه‌های و سبدهای آویخته در سطح زیرین میز برای نگه داری ظرف و ظروف استفاده كنید و در قفسه پایینی میز وسایل بزگتر مانند كاسه و تخته‌های برش استفاده كنید.  
 
 
اتاق كار در خانه
چیدمان اتاق کار در خانه
در محوطه اطراف میز كار خود، كارت‌های ویزیت و امثالهم را روی برد سنجاق كنید. نوارهای افقی قرمز رنگ حالت عمودی قرار گرفتن كاغذ‌ها را بیشتر به نمایش می‌گذارد. سایر تجهیزات میز را مانند كلیپس كاغذ و پاكن‌ها را در یك ظرف شیشه ای یا فلزی نگه داری كنید.

چیدمان میز كار
چیدمان میز کار
این میز كار تبدیل به یك فضای مناسب برای نگه داری وسایل شده است. یك تخته كار كه روی دیوار  بالای میز نصب می‌شود و برای قراردادن ابزار كار مورد نیاز استفاده می‌شود.   هرچیزی را مثل چكش، قلم موی نقاشی و مانند آنرا می‌توان روی تخته كار آویخت. با دریل قفسه میز را سوراخ كنید تا برای نگه داری مدادها، خودكارها و سایر وسایل مشابه استفاده شود. چسب‌های مایع را در جایی كه بروشور‌ها را نگه می‌دارند قرار دهید و وسایل شستشو را زیر میز كار قرار دهید. خرت و پرت‌های زیر میز را با استفاده از پارچه‌های حوله ای مناسب پوشش دهید تا دور از چشم باشد. جبعه‌های برچسب دار متحرك را به عنوان سطل آشغال استفاده كنید.
 
 
تكیه گاه تخت برای نگه داری و نمایش وسایل
چیدمان وسائل اتاق خواب
این تكیه گاه تخت با عقب نشینی 22 سانتیمتری یك فضای طاقچه مانند برای قرار دادن و نمایش وسایل گل‌ها و جاشمعی‌های زیبا می‌باشد. پاتختی‌های كناری می‌تواند برای سایر وسایل ضروری موقع خواب مانند كتاب و مجله مناسب باشد.
 
 
نگه داری وسایل در كنار تخت خواب
نگه داری وسا ئل کنار تخت خواب
یك سبد چوبی برای نگه داری سبزی را دوباره بردارید و به عنوان پاتختی استفاده كنید. لباس‌های تا شده به خوبی در هركدام از پاتختی‌ها جا می‌گیرد. یا اینكه برای تمیز ماندن محیط خواب برای مرتب كردن اسباب بازی‌ها از آن  استفاده كنید.

نگه داری وسایل درصندوق پایین تخت خواب
یك دیوار آجری به عنوان یك تكیه گاه ثانویه استفاده می‌شود و یك جایی است برای نگه داری وسایل در اتاق خواب. كتاب‌های مورد علاقه و گلدان‌های سفالی خود را در یك عقب نشینی كوچك دیوار جا دهید.
 
 
چیدمان زیورآلات
چیدمان زیور آلات
با زیورآلات خود كارهای خلاقانه انجام دهید. یك ورقه از پوشش فلزی رادیاتور را داخل یك چارچوب یا قاب  قرار دهید و آنرا پشت سر جالباسی بگذارید. گوشواره‌ها از آن آویزان كنید و از آویزهای شبیه حرف S برای دیگر چیزها استفاده كنید. بعد به آشپزخانه بروید و  یك آژیل خوری یا میوه خوری سه طبقه بردارید و سینه ریزها و سنجاق‌ها را در آن قرار دهید و از جای حوله كاغذی برای دستبندها و مچ بندها استفاده كنید.
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ