چند راه حل ابتکاری برای بیدار شدن سر وقت بچه ها در اول مهر !
در این مقاله راه حلهایی خلاق و ابتکاری به شما پیشنهاد می کنیم تا از خواب بیدار کردن برای شما و از خواب بیدار شدن برای بچه ها تبدیل به یک کابوس نشود.
 
 

همه مادرهایی که فرزندشان برای سال اول به مدرسه می رود دچار استرس می شوند و نمی دانند چگونه خودشان و فرزندشان را برای این تغییر بزرگ آماده کنند. در این مقاله راه حلهایی خلاق و ابتکاری به شما پیشنهاد می کنیم تا از خواب بیدار کردن برای شما و از خواب بیدار شدن برای بچه ها تبدیل به یک کابوس نشود.
 
 
حس بویایی بچه ها را فعال کنید
 
 
بچه های دبستانی به خصوص کلاس اولی ها برای اینکه صبح زود از خواب بیدار شوند مشکل دارند و مثل مگنت به تختخوابشان می چسبند. برای بیدار کردنشان سعی کنید با صدای مهربان تری آنها رو صدا کنید و قبل از آن با استفاده از خوش بو کننده ها فضای اتاقشان را خوش بو کنید تا حس بویاییشان آنها را از رختخواب جدا کند . می توانید خودتان با استفاده از مخلوط کردن آب لیموی تازه در آب اسپری خوش بو کننده بسازید.
 
 
 

راه حلهایی در مورد زمان
 
 
به آنها بگویید ساعت 7 صبح است در صورتی که واقعا ساعت 6 است. (پدرم همین روش را در مورد ما استفاده میکرد.)
اگر فرزندتان میلی به صبحانه ندارد و شما با اسرار کردن فقط زمان را از دست می دهید، می توانید چند لقمه کوچک را آماده کنید و در کیسه های زیپ دار قرار دهید تا او در ماشین یا زنگ تفریح آنها را بخورد.
 
 

چند روش جالب و ابتکاری
 

 

اگر فرزند شما به دلیل دوست نداشتن پنیر و کره و...دور میز صبحانه حاضر نمی شود می توانید با خرید بسته های شکلات مورد علاقه اش و گذاشتنش روی میز صبحانه او را برای خوردن وسوسه کنید.

 


 اگر بچه ها یادشان برود که دندانهایشان را مسواک بزنند به آنها آدامس بدون قند بدهید تا در راه مدرسه بجوند و به این ترتیب از اینکه دهانشان بو بدهد جلوگیری کنید اما پیوسته آنها را به مسواک زدن آن هم قبل از رفتن به رختخواب ترقیب کنید.
 
اگر فرزند شما علاقه دارد موهایش را خودش آرایش دهد، یعنی شما اهرمی برای بیدار کردن او دارید.به او بگویید که اگر می خواهد موهایش را مرتب کند باید کمی زودتر از خواب بیدار شود.
 
 
همیشه می شنوید که یکی می گوید : " من نمی توانم لباسهایم را پیدا کنم" . برای مقابله با این مشکل با کمک خودش یک برنامه هفتگی برای لباس هایش آماده کنید، این برنانه می تواند تصویری باشد و آن را به درب کمد لباسهایش بچسبانید. به این ترتیب او هر روز لباسهایی را می پوشد که خودش انتخاب کرده است و این مطلب در او احساس اشتیاق می کند.
 
 
 

تغییر برنامه های تربیتی
 

او را برای مرتب کردن تختخواب و لباس هایش مجبور نکنید. اگر اجبار شما کارساز است از آن در خوردن صبحانه استفاده کنید. می توانید از او بخواهید هر روز یکی از اجزاء تختش را مرتب کند و در پایان هر هفته ای که این مراحل را درست انجام داد به او جایزه ای بدهید.
 
 
 

یک خرید آموزشی

چند روز قبل از شروع مدرسه با فرزندتان برای خرید یک لباس خوابی که او دوستش داشته باشد از خانه بیرون بروید و برایش توضیح دهید برای سرعت بخشیدن به کارهایی که صبح باید انجام دهد بهتر است لباس خوابی را انتخاب کند که دکمه و بند نداشته باشد خودش به راحتی بتواند آن را بپوشد و در بیاورد.
 
 
 
 
برنامه های تشویقی
 

 برای بچه ها یک برنامه تشویقی در مورد پوشیدن لباس هایشان، آماده کردن تخت خوابشان، مسواک زدن دندان هایشان و بستن بند کفشهایشان وضع کنید . در روز جمعه تعدادی تخم مرغ را آب پز کنید و با کمک خود بچه ها آنها رو رنگ کنید و شکل ها و حروف مختلف بکشید تا او را برای هر روز صبح که می خواهد از خواب بیدار شود و صبحانه بخورد تشویق کنید .
 
 
 
 
برنامه های هوشمندانه
 
 
سعی کنید با خلاقیت خود خانه را برای اول مهر آماده کنید . تقریبا نیمی از اسباب بازی ها رو جمع کنید و به جای آنها کتاب، دفتر، لوازم تحریر و کیف بگذارید، با کمک خود بچه ها اینکار را انجام دهید تا آنها متوجه شوند که باید مدرسه و درس خوندن را جایگزین بازی کنند.
 

"بعد از ترک خانه و یا مدرسه هیچ کس به آنجا بر نمی گردد، پس چیزی را فراموش نکنیم ."این جمله را روی یک مقوا بنویسید و آن را در راهروی خروجی نصب کنید . این کمک میکند تا آن چیزهایی را که باید بردارند یادشان نرود.
 
 
شب قبل از روز اول همه خانواده زود به رختخواب بروید تا او اهمیت موضوع را درک کند .
 
 
این راه حل های سریع خوب هستند ولی نباید از بغل کردن و بوسیدن آنها صرف نظر کنید. برای کارهای دیگر همیشه زمان دارید.
 
 
 
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
 
 
مطالب پیشنهادی :
آشنایی با خرید کوله‌های استاندارد برای مدرسه
خرید کفش مناسب برای اول مهر
انتخاب کفش ورزشی مناسب
ست های کودکانه به سبک پاییزه!
اول مهر رو دردسر خواب بچه ها !