ما در اینجا چند نمونه از این کارهای دستی را برایتان توضیح داده ایم که می توانید این نمونه ها را در نظر گرفته و خودتان برای روز مادر درست کرده و به مادران عزیزتان تقدیم کنید.
بهترین هدیه ای که می توان برای روز مادر در نظر گرفت ، انواع کارهای دستی و هدیه هایی می باشد که کار دست خودتان هستند و نه تنها زیبا می باشند بلکه برای هر مادری جزء با ارزش ترین هدیه ها محسوب می شود .ما در اینجا چند نمونه از این کارهای دستی را برایتان توضیح داده ایم که می توانید این نمونه ها را در نظر گرفته و خودتان برای روز مادر درست کرده و به مادران عزیزتان تقدیم کنید.

گل بنفش تزئینی
می توانید روی ساکی که قرار است هدیه ی روز مادر را داخل آن قرار دهید یک کاعذی که روی آن پیامی از تبریک نوشته شده است را بچسبانید و در نهایت یک شاخه گل زیبای بنفش رنگ که مخصوص این روزهای بهاری می باشد را تهیه کرده و روی این کاعذ بچسبانید و طراوت و شادابی را به هدیه ی خود انتقال دهید.

 
قاب خانوادگی
خانواده همیشه و البته  در روزهای خاص مانند روز مادر ،بسیار مهم است. می توانید یک قاب را در نظر گرفته و چند قاشق چوبی که بهتر است به تعداد اعضای خانواده باشد را تهیه کرده و پائین دسته هر کدام از آنها را با گواش های رنگی متفاوت رنگ کرده و بگذارید تا کاملا خشک شود و سپس روی هر کدام از این رنگ ها با رنگ سفید اول اسم افراد خانواده را نوشته و و در نهایت تمامی این قاشق ها را در این قاب قرار داده و با قرار دادن آن  بر روی میز به مادر ثابت کنید که در این روز دور هم جمع بودن خانواده و خوردن انواع تنقلات از چه اهمیتی برخوردار می باشد.

 
ساک تزئینی 
این ساک تزئینی زیبا که کار دست می باشد برای قرار دادن هدیه  روز مادر بسیار مناسب می باشد. مهم تر این که می توانید روی آن کارت های تبریکی که کار دست هستند را هم چسبانده و مادرتان را بسیار خوشحال کنید .با این روش نه تنها هدیه اتان را درون یک ساکی که کار دست خودتان می باشد قرار داده اید  بلکه کارت تبریک زیبایی که بهتر است به رنگ قرمز باشد را هم به او تقدیم کرده اید. 

 
شیرینی های خانگی برای مادر
یک ترفند برای روز مادر!می توانید شیرینی های زیبای شکلاتی درست کرده و آنها را در جعبه های پلاستیکی قرار داده و آنها را تزئین کرده و در این شب زیبا از خوردن آنها کنار مادرتان لذت ببرید.

 
نشانه ای روی کتاب آشپزی 
می توانید یکی از شیرینی های زیبای موجود در کتاب آشپزی مادرتان را انتخاب کرده و در نهایت آن را بپزید و در این صفحه قرار داده و یک قاشق زیبا هم روی آن بگذارید و مادرتان را با این کار بسیار ذوق زده کنید .

 
پیام تبریک شیشه ای
بچه ها که معمولا نمی توانند برای تهیه ی یک هدیه ی زیبا بیرون بروند می توانند یکی از شیشه های موجود در آشپزخانه را برداشته و روی یک کاغذ یک پیامی از تبریک این روز را نوشته و آن را روی این شیشه چسبانده و در نهایت می توانند دور شیشه را با روبان تزئین کرده و داخل آن را هم با پوشال یا کاعذ های رنگی پر کنند.

 
قاب پروانه ای 
این قاب زیبا که در تصویر زیر آن را می بینید با حال و هوای این روزهای بهاری بسیار مناسب می باشد. یک قاب ساده که سفید رنگ باشد را تهیه کرده و در نهایت از کاغذ های رنگی که معمولا در ترکیب دو تا سه رنگ روشن مانند زرد و قرمز و نارنجی باشد استفاده کرده و الگوهایی از شکل پروانه را در آورده و آنها را به صورتی کاملا منظم که از قبل هم می توانید جای آنها را با قلم علامت گذاری کرده باشید چسبانده و در نهایت قابی زیبا را درست کرده و از تقدیم کردن آن به مادرتان در این روز که کار دستتان می باشد لذت ببرید.

 
گلدان رنگی 
رنگ های سرد و روشن  در کنار یک گلدان سفید یا شیری برای هدیه روز مادر بسیار جذاب می باشد .برای این کار به راحتی می توانید روی یک گلدان سفید رنگ ساده با قلم مو و رنگ اکریلیک از رنگ های روشنی مانند زرد استفاده کرده و طرح هایی را روی گلدان بیاندازید.

نکته :
اگر شما نمی توانید یک گلدان سفید  پیدا کنید ، می توانید از یک گلدان شیشه ای استفاده کرده و داخل آن را با سنگریزه های تزئینی در رنگ های روشن پر کرده و به همان اندازه از زیبایی این گلدان ها استفاده کنید. 

 
گلدان ساده و سفید 
حتی یک گلدان معمولی گل هم برای مادر می تواند بهترین هدیه باشد. یک گلدان سرامیکی ساده و سفید رنگ  که داخل آن با انواع سنگ های تزئینی پر شده باشد و در نهایت چند شاخه گل زیبای سفید رنگ داخل آن قرار داده شود ،بسیار جذاب می باشد. 

 
قابی با هنر دست
قابی که در تصویر زیر می بینید ،یک آثر هنری منحصر به فرد برای روز مادر می باشد که کار دست بوده و مطمئنا هدیه ای با ارزش برای تمامی مادران می باشد.یک قاب تخته ای که روی آن یک دستمال قرار گرفته شده است و در نهایت بعد از آنکه این تکه دستمال سفید رنگ بر روی این قاب چسبانده شد ،باید با تکه روزنامه های باطله و یا کاغذ های باطله که رنگارنگ می باشند انواع کلمات زیبا و مخصوص این روز را در آورده  و آنها را روی این کاغذ چسباند و در نهایت به این راحتی این اثر هنری که کار دستتان می باشد را می توانید به مادرتان تقدیم کنید.
 



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
هدایای تصویری روز مادر
10 جمله و نقل قول به مناسبت روز مادر
پیشنهادهایی برای هدیه روز مادر
ایده هایی برای کارت تبریک روز مادر
روز مادر ، چگونه مادرتان را خوشحال می کنید ؟