چگونه با بادکنک توپ های رنگی و لوستر درست کنیم؟
برای ساخت این توپ‌ها به چسب چوب، کامواهایی در رنگ‌های مختلف، بادکنک‌های کوچک و وازلین یا روغن احتیاج دارید

درست کردن لوستر با بادکنک

برای تزئین خانه می‌توانید از توپ‌های رنگی کمک بگیرید؛ توپ‌هایی که در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد، اما تنوع رنگ‌های این توپ‌های آماده خیلی کم است و از طرفی هزینه زیادی هم به همراه دارد. پس اگر می‌خواهید به کمک این توپ‌ها خانه‌تان را تغییر دهید، بهتر است خودتان آنها را بسازید. برای ساخت این توپ‌ها به چسب چوب، کامواهایی در رنگ‌های مختلف، بادکنک‌های کوچک و وازلین یا روغن احتیاج دارید. هنگام خرید بادکنک دقت کنید بهتر است این بادکنک‌ها پس از باد شدن حالت گرد داشته باشد.

بیشتر بدانید : ساخت لوسترهای فانتزی با وسایلی که در خانه دارید!!

وقتی می‌خواهید کارتان را شروع کنید، قبل از هر چیز چسب چوب را کمی با آب مخلوط کنید. نکته مهم در ترکیب چسب و آب این است که میزان آب نباید به حدی زیاد باشد که چسب از روی کارتان بریزد، بلکه فقط به کمی آب احتیاج دارید تا چسب چوب را از حالت سفتی اولیه در بیاورد. پس از آن، سطح روی بادکنک‌ها را چرب کنید. سپس چسب چوب رقیق شده را درون ظرف مناسبی بریزید و کامواها را درون آن قرار دهید. بعد از این‌که کامواها کاملا به چسب چوب آغشته شد، آنها را دور تا دور بادکنک به صورت نامرتب بپیچید. کارتان که تمام شد، بادکنک را در جای مناسبی قرار دهید تا کاملا خشک شود. بعد از این‌که مطمئن شدید چسب‌ها کاملا خشک شده است، با یک سوزن بادکنک را بترکانید و آن را از بین نخ‌ها دربیاورید. حالا توپ‌های شما آماده است.

چگونه با بادکنک توپ های رنگی و لوستر درست کنیم
چگونه با بادکنک توپ های رنگی و لوستر درست کنیم؟

ساخت لوستر با بادکنک

برای ساخت لوستر با بادکنک باید از بادکنک با سایز بزرگ‌تر استفاده کنید. برای این هنر هم به کاموا یا کنف، چسب چوب، قلم‌مو و وازلین یا روغن احتیاج دارید.
ساخت این لوستر کاملا شبیه ساخت توپ‌های کاموایی است با این تفاوت که سایز بادکنک باید بزرگ‌تر باشد و پس از این‌ که کار آماده شد، باید آن را از درون سیم چراغ رد کرد. البته بجز استفاده از کاموا برای ساخت این لوستر می‌توانید از تورهایی که در منزل دارید نیز استفاده کنید. برای تهیه آن، بادکنک را چرب کنید. تور را روی بادکنک قرار دهید و با استفاده از قلم‌‌مو، چسب چوب رقیق شده با آب را روی تور بزنید. حواستان باشد تمام سطح تور شما باید با چسب پوشانده شود و نکته دیگر این که قسمت بالای لوستر را کمی باز بگذارید تا بتوانید سیم چراغ را از بین آن عبور دهید.

بیشتر بدانید : جدیدترین تم های تولد و بادکنک آرایی 2018



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم