نکات مهم لکه بری ظروف در ماه رمضان
در ماه رمضان بسیاری افراد بلافاصله بعد از خوردن سحری یا افطاری برای شستن ظروف غذا اقدام نمی کنند و همین امر باعث می شود لکه های به جا مانده روی ظروف با مشقت بیشتری پاک شود.

هر چند از دید برخی شستن ظروف سخت ترین کار دنیاست اما در ماه مبارک رمضان این کار معمولا با سختی های بیشتری همراه است. چرا که بسیاری افراد بلافاصله بعد از خوردن سحری یا افطاری برای شستن ظروف غذا اقدام نمی کنند و همین امر باعث می شود لکه های به جا مانده روی ظروف با مشقت بیشتری پاک شود. در این مقاله نکاتی را می خوانید که با کمک آن، راحت تر از قبل می توانید به جنگ لکه ها بروید.

لکه های ظروف نگهداری غذا :

خورش ها و غذاهایی که سس گوجه فرنگی دارند به دلیل خاصیت اسیدی شان لکه زردی روی ظروف پلاستیکی برجای می گذارند که با شست وشوی عادی پاک نمی شود. برای رفع این مشکل می توانید از جوش شیرین یا آبلیمو استفاده کنید. کمی از آن را روی لکه بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید. سپس ظرف را در آفتاب قرار دهید تا کاملا سفید شود. جوش شیرین باعث می شود بوی بد این ظروف هم از بین برود.

 

شکر سوخته در تابه :

وقتی شکر را کارامل می کنید، بعد از سرد شدن سفت می شود و به گاز می چسبد. کافی است کمی آب در تابه بریزید و زیر تابه را روشن کنید. آن قدر به هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و تکه های سفت آن از بین برود. سپس تابه را به روش معمولی بشویید.

 

لکه های خشک شده :

برای پاک کردن غذای داغی که روی گاز ریخته، روی اسکاچ مایع ظرفشویی بریزید و کف آن را روی لکه ها بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه لکه ها پاک می شود. اگر بیشتر از یک روز از لکه افتادن روی گاز گذشته، با یک قاشق جوش شیرین و ۳ قاشق آب مایعی درست کنید، روی لکه بریزید و بعد از نیم ساعت آن را پاک کنید.

 

قابلمه یا تابه سوخته :

اگر سوختگی به ظرف چسبیده، آن را با آب پر و یک قاشق جوش شیرین به آن اضافه کنید و آن را روی گاز بگذارید. زیر گاز را روشن کنید و قبل از این که آب جوش بیاید ظرف را از روی حرارت بردارید و بشویید. اگر لازم است این کار را یک بار دیگر تکرار کنید تا مشکل به کلی برطرف شود.

 

لکه روی ظروف چینی :

برای پاک کردن لکه چای از قوری چینی یا لکه غذا از ظروف لعابی می توانید از خمیر دندان استفاده کنید. قوری را پر از آب کنید و کمی خمیر دندان در آن بریزید و آن را حل کنید. بعد از نیم ساعت قوری را بشویید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com