اگر میخواهید کمدهایتان همیشه مرتب و منظم باشد و باری پیدا کردن لباسهایتان مشکلی نداشته باشید، با ما همراه شوید.
مرتب سازی لباس ها
اگر همیشه کمد لباس هایتان به هم ریخته است و از پوشیدن لباس های تکراری تان خسته شده اید اکنون وقت آن است که به اصلاح و سازماندهی مجدد کمد لباس هایتان بپردازید. با وصله پینه کردن لباس های قدیمی تان نه تنها دو مرتبه از آنها استفاده می کنید بلکه کمد لباستان را هم مرتب ترو شیک تر کرده و از پوشیدن لباس هایی که خودتان به سلیقه ی خودتان مدل آنها را تغییر داده اید لذت می برید.به این ترتیب دوباره از لباس های قدیمی اتان مطابق با سبک و مد روز در سال جدید استفاده کرده و هم چنین کمد تان را هم به زیبایی چیده اید. 

 
چیدمان لباس ها
بیشتر به هم ریختگی و نامرتبی خانه به کمد لباس ها مربوط می شود. فیلیپ بلوخ متخصص در این زمینه می گوید : برای هر چه بهتر و مرتب چیدن وسایل مربوط به کمد هرچه بیشتر به مغز خود فشار وارد کنید و خلاقیت بیشتری را به کار ببرید به همین ترتیب هم می توانید از فضایی که در اختیار دارید و درمقابل تعداد لباس هایی که باید در این فضا جا دهید استفاده ی بهینه تری کنید. بلوخ می افزاید :یکی از بهترین پیشنهادها این است که بر روی کیسه های لباس یک برچسب بزنید و مشخص کنید که این کیسه مربوط به چه لباس هایی می باشد تا در زمان احتیاج نخواهید تمام کمد را به هم بریزید.

 
نگاهی دقیق به کمد لباس ها 
نگاهی کاملا دقیق و طولانی به کمد لباس هایتان بیاندازید و دقت کنید و ببینید که از چه لباس هایی بیشتر استفاده می کنید و بهتر است که کاملا همه چیز را بر حسب الویت اینکه بیشتر استفاده می کنید و بیشتر برایتان ضروری است در دسترس قرار دهید. مثلا همه کفش های خود را در دسترس قرار ندهید و آنهایی را که بیشتر استفاده می کنید را جلوتر بگذارید. در صورت امکان، از یکی از دوستان مورد اعتماد خود بخواهید که در این کار به شما کمک کند و با ارائه ی نظرات صادقانه خود به شما کمک کند تا شروع به مرتب سازی لباس ها بر اساس الویت استفاده از آنها بکنید.

 
لباس هایی که دیگر استفاده نمی کنید
اگر شما واقعا می خواهید که علاوه بر آنکه یک کمد شیک و زیبا داشته باشید یک کمد کاملا مرتب هم داشته باشید بهتر است لباس هایی را که دیگر برایتان قابل استفاده نیست را به دیگران بدهید. مثلا اگر شلوار جین تان بیش از حد برایتان تنگ شده و قابل پوشیدن نیست آن را به شحص دیگری بدهید تا هم خودتان از دست آن خلاص شوید هم اینکه الکی کمد خود را شلوغ نکنید. خلاص شدن و رها شدن از چیزهایی گه دیگر آنها را نمی پوشید حتی اگر آنها را دوست دارید در مرتب نگه داشتن کمد تان بسیار کمک خواهد کرد. جس زینو می گوید : اگر از یکی از لباس هایتان بیشتر از شش ماه استفاده نکردید بدانید که دیگر از آن استفاده نخواهید کرد و بهتر است آن را به دیگران بدهید و خود را از دست آن خلاص کنید. 

 
لباس های ضروری که هر کسی باید داشته باشد
باید بدانید که داشتن مجموعه ای متشکل از چند لباس برای هر کسی ضروری است و جس زینو  می گوید : چند تکه لباس است که پایه و اساس یک کمد لباس خوب می باشد و هر کسی همیشه باید این دسته از لباس ها را داشته باشد :  یک پیراهن سفید ساده ،  یک ژاکت ، شلوار جینی به رنگ تیره ، شلوار شیکی برای مهمانی ها، یک دست لباس برای کار یا بازی ، یک لباس برای آشپزی ، چند کفش که یکی برای کار و یکی برای مهمانی و ... باشد. 

 
استفاده از یک لباس به طرق مختلف
راحت تر و آسان تر از آنچه به نظر می رسد می توانید از یک لباس شیک بارها استفاده کنید. بلوخ می گوید یک پیراهن ساده به رنگ سیاه را می توان به صورت های مختلفی استفاده کرد طوری که هر بار به نحوی جدید از آن استفاده می کنید که انگار برای اولین بار آن را پوشیده اید مثلا هر بار با یک کفش و کیف رنگی و.... به این ترتیب به جای اینکه چند عدد پیراهن ساده و مشکی داشته باشید و کمد خود را الکی شلوغ کنید بهتر است فقط یک عدد لباس ساده مشکی داشته باشید و بارها آن را بپوشید.او می افزاید داشتن یک کت و شلوار سیاه رنگ برای هر مردی واجب است.

 
گوش دادن به حرف دلتان 
بلوخ می گوید : هنگامی که می خواهید بفهمید از کدام یک از لباس هایتان بیشتر استفاده می کنید به حرف دلتان گوش دهید و ببینید که خودتان کدام را بهتر دوست دارید و به نظر خودتان با تیپ و قیافه  شما بیشتر هماهنگی دارد و آنها را در کمدتان نگه دارید و مرتب بچینیدشان. زینو می افزاید : هر کسی از لباسی که وقتی آن را می پوشد احساس بهتری به او دست می دهد بهتر هم خوشش می آید و از آن بیشتر استفاده می کند.


طبقه بندی دیگر وسایل
وسایل دیگر مانند طلا و جواهرات یا روسری ها یا کمربند ها و ... اگر به درستی سر جای اصلی خود قرار نگیرند باعث درهم برهمی و نامرتبی خواهند شد. به این ترتیب باید از جعبه ها و قفسه هایی مخصوص برای گذاشتن این وسایل استفاده کرد. دسته بندی کردن آنها هم مهم است، زیرا زمانی که آنها را به صورت مرتب بسته بندی کنید در صورت نیاز به هر کدام دیگر لازم نیست همه جا را به هم بریزید و برای پیدا کردن آن زیاد دنبال بگردید و باعث نامرتبی کمدتان شوید.




تهیه وترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
9 اشتباه که خانه شما را به هم ریخته می کند
چگونه وسایلمان را طوری بچینیم که مرتب و منظم به نظر برسد؟
برای میهمانیهای شب کفشهایتان را اینگونه تزئین کنید
این روغن مناسب سرخ کردن نیست
نکات طلایی در نگهداری از گیاه بامبو