حتما برای شما هم بارها پیش آمده که جوهر خودکار یا خودنویس‌هایتان روی لباس یا وسایل دیگر خانه، پس داده باشد.
حتما برای شما هم بارها پیش آمده که جوهر خودکار یا خودنویس‌هایتان روی لباس یا وسایل دیگر خانه، پس داده باشد. در خیلی از موارد هم اثر جوهر به‌صورت كامل از بین نمی‌رود. این مشكل برای بچه‌های دبستانی كه روپوش‌ها و مقنعه‌های رنگ روشن استفاده می‌كنند بیشتر اتفاق می‌افتد. ما به شما یاد می‌دهیم كه چگونه لباس‌های سفید و رنگی را از جوهر خودكار پاك كنید.
 
_ اگر جوهر كیف یا كاپشن چرم‌تان را كثیف كرده باشد با تافت یا الكل می‌توانید آن را از بین ببرید، فقط باید سریع اقدام كنید، قبل از آنكه لكه خشك شود.
 
_ اولین توصیه‌ این است كه زمان را برای شستن و از بین رفتن این لكه‌ها از دست ندهید، هر زمانی كه متوجه لكه جوهر شدید اقدام به پاك كردنش كنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
 
_ برای آقایان پس دادن جوهر خودكار به جیب لباس یا كت‌شان بسیار اتفاق می‌افتد. برای از بین بردن این لكه‌ها می‌توانید از شیر یا دوغ استفاده كنید. به این صورت كه قسمت جوهری لباس را داخل ظرف حاوی شیر یا دوغ قرار دهید و بگذارید 5دقیقه‌ای بماند و بعد آن را با آب، آبكشی كنید. اگر هنوز اثری از لكه باقی مانده بود، دوباره این كار را تكرار كنید تا جوهر كاملا از بین برود.
 
_ اگر لكه جوهر روی مبل افتاده باشد، محل جوهر را خیس كنید و روی آن نمك بریزید و با پارچه تمیزی محل را بمالید. می‌توانید مخلوط گلیسرین و آمونیاك را هم روی لكه بمالید و سپس با آب و پودر بشوید.
 
_ اگر فرش‌تان به‌وسیله جوهر كثیف شده است می‌توانید روی آن كمی ماست بریزید و سپس ماست را با قاشق جمع كنید، این كار را چندبار تكرار كنید تا ماست جوهر را كاملا جذب كند.

_ فراموش نكنید این دستور برای لكه تازه است. برای لكه‌های كمی قدیمی می‌توانید یك قاشق غذاخوری سركه را با یك قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی در 2فنجان آب گرم مخلوط كنید و یك دستمال تمیز یا یك اسفنج را درون محلول بزنید و روی لكه جوهر بكشید تا محلول جذب فرش شود، دوباره دستمال را روی لكه بكشید تا لكه از بین برود. یك پارچه تمیز دیگر را با آب سرد خیس كنید و محل لكه را تمیز و سپس خشك كنید.
 
_ یك دستمال كاغذی تمیز بردارید و روی لكه ضربه بزنید، فراموش نكنید فقط ضربه بزنید و اصلا دستمال را روی لكه نمالید تا پخش نشود. روی دستمال دیگری كمی تافت یا الكل سفید بریزید و روی لكه ضربه بزنید تا جوهر جذب دستمال شود. بعد از از بین‌رفتن لكه، با دستمال كاغذی مرطوب آن محل را پاك كنید تا الكل و مواد بیرون بیایند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : hamshahrionine.ir