شاید قفسه ها و طبقات داخلی یخچال را به طور مرتب تمیز می کنید، اما نباید از قفسه و قوطی هایی که داخل در یخچال تعبیه شده اند غافل شوید. حتما آنها را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و باکتری ها را از بین ببرید.
1 - اسکاچ و اسفنج ظرفشویی
اسفنج های ظرفشویی باکتری زیادی به خود جذب می کنند، بنابراین به طور مرتب آنها را تعویض یا ضد عفونی نمایید.
برای ضدعفونی کردن کافی است که 3/4 فنجان لکه گیری را با یک لیتر آب مخلوط کنید و اسفنج و اسکاچ را در آن قرار دهید. یا اینکه اسکاج را در ماشین ظرفشویی و یا ماکروفر قرار دهید تا میکرب ها از بین بروند.

نکته
اگر اسکاج یا اسفنج را در ماکروفر قرار می دهید حتما مرطوب باشد و اگر نه آتش می گیرد.

2 - مابین وسائل
در بعضی منازل بین یخچال و بالای کابینت 1/5 سانت یا کمتر فاصله است، و مکان مناسبی برای گرد و غبار خواهد بود، پس حتما با گرد گیر یا سری مناسب جارو برقی، تمام گوشه و شکاف ها را تمییز کنید.

3 - سبد خرید پارچه ای
این سبد ها بر خلاف پاکت فریزرها برای محیط زیست مضر نیستند. ولی نیاز به شستشو و نگهداری دارند. لذا برای از بین بردن باکتری آنها را با دست یا ماشین لباسشویی بشویید. فقط موقع شستن و خشک کردن به جنس پارچه توجه کنید و از درجه مناسب استفاده نمایید.

4 - قفسه های داخل درب یخچال
شاید قفسه ها و طبقات داخلی یخچال را به طور مرتب تمیز می کنید، اما نباید از قفسه و قوطی هایی که داخل در یخچال تعبیه شده اند غافل شوید. حتما آنها را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و باکتری ها را از بین ببرید.

5 - قسمت بالای اشیا و وسائل
دور از چشم،دور از ذهن!
تمیز نمودن بالای یخچال را به شما گوشزد کردیم، اما جاهای دیگری نیز در منزل وجود دارند که خیلی مواقع تمیز نمی شوند، ما آنها را به شما یادآوری می کنیم: بالای لامپ، کابینت ها و فریم اطراف در و پنجره ها.

6 - پنکه سقفی
یکی دیگر از این موارد پنکه سقفی است. شاید گرد وغبار و کثیفی لبه های پنکه به چشم نیاید، اما بایستی با گردگیر مناسب که از جنس پشم است، استفاده کرد و از پخش شدن گرد و غبار در هوا جلوگیری نمود.

7 - وسایل الکترونیکی کوچک
آیا می دانید کنترل تلویزیون یکی از آلوده ترین وسایل منزل است؟وسایلی همچون موبایل و هدفون هم از این قضیه مستثنی نیستند و جرم زیادی به خود می گیرند.از این رو به طور مرتب با الکل یا هر ضد عفونی کننده ساده ای آنها را تمیز نمایید.

8 - جارو دستی 
هر چند با جارو کردن،حشرات و گرد وغبار جمع می گردند،اما لا به لای شاخه های جارو دستی فرو می روند،بنابر این جارو را در تشتی پر از آب گرم و صابون بشویید. یا با جارو برقی روی شاخه ها بکشید.

9 - کلاه و دستکش
مثل هر لباس دیگری،کلاه و دستکش باکتری هایی را جذب می کنند، پس هر از گاهی این البسه را با ماشین لباسشویی بشویید. فقط  دستکش چرمی را می بایست با شوینده  و دمای مناسب شسته شود.

10 - ساک ورزشی
همیشه پس از بازگشت از کلوپ ورزشی لباس های خود را بشویید. ساک ورزشی هم که لباسهای خود را در آن قرار می دهی،باید گهگاهی شسته شود. اگر ساک قابل شستشو با ماشین است که کار راحت خواهد بود. در غیر این صورت داخل  و بیرون ساک را با دستمالی مرطوب و جوش شیرین پاک کنید تا باکتری ها از بین بروند و بوی بد ساک گرفته شود.
  


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
راهنمای خرید یک خشکن کن خوب برای منزل
آموزش تصویری درست کردن عروسک بافتنی بدون بافتن + عکس
سبزیجات را چگونه در یخچال نگهداری کنیم؟
این پاک کننده ها را به جای هم استفاده نکنید
با این روشها همیشه کمدهایتان مرتب خواهد بود