در اینجا به شما آموزش می دهیم که چگونه با کمی خلاقیت می توانید دستکش های بدون انگشت که این روزها مطابق با مد روز هم می باشند ببافید و در فصل سرد زمستان از آنها استفاده کنید.
بافت این مدل دستکش ها از الگو و روش بسیار آسانی برخورداراست . ما نه تنها در سبک و مدل  دستکش ها تغییراتی را به وجود آورده ایم بلکه کاری کرده ایم که از بافندگی لذت ببرید و رضایت خاطر شما را به وجود آورده ایم و این روزهای زیبای زمستانی را برایتان لذت بخش تر کرده ایم.

اندازه های گفته شده برای دستهای خانمی با سایز مدیوم (متوسط) است.

وسایل مورد نیاز :
کاموا : 2 کلاف 50 گرمی که در رنگ های مختلف می باشند را در نظر می گیریم. ( رنگ آنها بنا بر سلیقه انتخاب می شود ) ، ممکن است بعضی کامواها نخ کلفت تر و یا نازک تری داشته باشند و بنابراین نتوان با توجه به وزن آن را خرید پس بهتر است کاموای ما حدود 150 متر باشد.
میل بافتنی : اندازه ی استاندارد میل برای بافت این مدل دستکش در اندازه 3/4 3 mm  می باشد و اندازه میل بسیار مهم می باشد. 
وسایل دیگر : در صورت  دلخواه کاموایی در رنگ متضاد با رنگ کاموای اصلی  ، یک عدد میل نازک (میل ملیله دوزی) 

طرز کار :
1 -  در ابتدا به کمک دو میل بافتنی تعداد 39 دونه با کاموای رنگ اصلی سرمی اندازیم و دونه ی اول را به دونه ی آخر می رسونیم و به هم وصل می کنیم تا گرد شود.

2 - کار را تا 57 رج می بافیم .( بنابر سلیقه کار را تا جایی که می خواهیم بلندی دستکش باشد ادامه می دهیم). باید دقت شود که اگر می خواهید بافت شما راه راه و به دو رنگ باشد باید بعد از بافتن هر چند ردیف مثلا در اینجا هر 10 ردیف رنگ کاموا را عوض کرده . به این ترتیب که بعد از بافتن هر 10 ردیف کاموا را بریده و کاموای رنگ دیگر را به آن گره زده و کار را تا 10 ردیف دیگر با کاموای رنگ دیگر ادامه دهیم و دوباره بعد از بافتن 10 رج کاموا را عوض کنیم.

3 - به رج 58 که رسیدیم در این مرحله باید از میله ی سوم استفاده کنیم وبرای انگشت شصت دونه اضافه کنیم. مثلا در این اندازه ای که ما برایتان گفته ایم باید 7 دونه از هر دو طرف اضافه کنیم .


4 - انگشت شست : این کار را از رج 58 تا 83 ادامه می دهیم . یعنی در این ردیف ها 14 دونه جداگانه برای انگشت شست اضافه می کنیم و آنرا می بافیم .

5 - دوباره دو طرف آن را به هم گرفته و با میل نازک آن را به هم وصل می کنیم وبه این ترتیب یک سوراخی که جای انگشت شست است ایجاد می شود.زمانی که رج 83 را بافتیم دیگر باید آن 14 دونه را کور کنیم  چرا که شست ما بافته شده و باید کار را با همان 39 دونه ی ابتدایی ادامه دهیم. 


6 - به سراغ ادامه بافت میرویم و 39 دونه را توی میل میندازیم و کاموا را به آن گره میزنیم و بقیه اش رو می بافیم .به عبارت دیگر در این مرحله دوباره باید با همان 39 دونه تا چند ردیف که قرار است روی انگشتان بیاید بافت را ادامه دهیم. بافت رو تا جایی که میخوایم دستکش روی انگشتانمان را بگیرد ادامه میدهیم و در انتها آن را کور می کنیم.

7 - در اینجا هم می توان از دو رنگ کاموا استفاده کرد و هم اینکه با یک رنگ کاموا کل آن را بافت.لنگه ی دیگر دستکش را هم به همین صورت می بافیم.




تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
چگونه با قوطی های پلاستیکی رنگی جاقلمی درست کنیم؟
با پوست پسته یک گردنبند زیبا درست کنید
با این شمع های جذاب، ترس را به دکوراسیون تان اضافه کنید
9 ایده جالب برای تزئین پاکت های هدیه
برای عید قربان یک کوسن زیبا درست کنید