شما در این مقاله با روش نگهداری گل‌های نرگس ،شقایق ،داوودی و مینا آشنا می‌شوید :
 
شما در این مقاله با روش نگهداری گل‌های نرگس ،شقایق ،داوودی و مینا آشنا می‌شوید : 
گل نرگس : این گل در آب کم عمق می‌تواند عمر بسیار درازی داشته باشد. به ویژه اگر ساقه‌های آن را به طور مکرر کوتاه کرده و آب را عوض کنید و غذای مکمل به آن اضافه نمایید. هر دو تا سه روز یکبار تنها در نیمی از گلدان آب بریزید. می‌توانید پوسته محافظ را به حال خود باقی گذاشته و یا آن را به آرامی از ساقه جدا کنید. زمانیکه ساقه‌های نرگس را کوتاه می‌کنید این پوسته‌ها از خود نوعی شیره در داخل آب ترشح می‌کنند که عمر سایر گل‌ها را کوتاه می‌کنند. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید پس از برش ساقه‌ها برای 12ساعت آنها را در یک گلدان مجزا قرار دهید و سپس با گل‌های دیگر در یک گلدان قرار دهید. در گل آرایی‌های جدید دیده می‌شود که گل نرگس را همراه با پیاز و ریشه آن تزئین می‌کنند. به این منظور گل روی ریشه‌ها را با آب شسته و می‌توانید از کلیه گیاه از ریشه گرفته تا ساقه و برگ و گل لذت ببرید.
.گل شقایق: همان مراقبت‌های متداولی که در ابتدا توضیح داده شد در مورد گل شقایق هم صدق می‌کنند، اما از آنجاییکه ساقه‌های آنها خیلی لطیف و آسیب پذیر می‌باشند، باید آنها را با ملایمت در دست گرفته و به آرامی کوتاه کنید. طبیعت حساس و لطیف گل‌های شقایق حاکی از این مطلب است که عمری بیش از3 تا5 روز ندارند.
گل داودی: این گل‌ها در رنگ‌ها و اشکال مختلف یافت شده و با تعداد گلبرگ‌های مجزا یافت می‌شوند. گاهی اوقات در رنگ‌های غیرمعمول دیده شده و با شکوفه‌های تکی و یا چند تایی در هر ساقه، دارای زیبایی خاصی می‌باشند. هر یک از گلبرگ‌ها که زرد شده و یا رو به پلاسیدگی می‌رفتند، باید از ساقه جدا شوند. برگ‌های این گل گاهی اوقات از گلبرگ‌ها نیز زودتر پلاسده می‌شوند. کوتاه کردن ساقه‌ها جذب مطلوب آب را افزایش داده و عمر گل را در داخل گلدان افزایش می‌بخشد. عمر متوسط گل‌های داودی در گلدان چیزی در حدود 7تا12 روز می‌باشد.
گل مینا: کلیه موارد ذکر شده برای مراقبت و نگهداری از سایر گل‌ها درمورد این گل نیز صدق می‌کند ، تنها با این تفاوت که باید به یاد داشته باشید این گل نیازمند میزان آب زیادی است به همین دلیل باید به طور مکرر گلدان را چک کنید و آن را همیشه پر از آب نگه دارید.
 
 
گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع: tebyan.net
 
 
مطالب پیشنهادی:
خانه را برای فصل پاییز آماده کنید
ریز نکته ‌های خانه داری؛ شستشوی پرده
در چه قابلمه‌هائی غذا می‌پزید و چگونه؟
نکته های طلایی برای تمیز کردن آشپزخانه!
راه های از بین بردن کرک فرش