از آغاز فعالیت های انتخاباتی باراک اوباما تا روز جلوس اودرکاخ سفید، میشل اوباما توانسته است توجه همگانی را به خود و لباس هایی که می پوشد جلب کند.

 
وبلاگ نویسی که تمام مطالب خود را به بررسی مد لباس بانوی اول آمریکا، میشل اوباما اختصاص داده است اخیرا این مقالات را به صورت یک مجموعه درکتاب تازه ای منتشر کرده است. بنا برگفته این زن وبلاگ نویس، از دوران ژاکلین کندی تا کنون، یعنی از بیش از۴۰ سال پیش تا امروز، هنوز هیچ بانوی اولی نتوانسته است به اندازه میشل اوباما توجه عمومی را به نوع لباس پوشیدن خود جلب کند.

از آغاز فعالیت های انتخاباتی باراک اوباما تا روز جلوس اودرکاخ سفید، میشل اوباما توانسته است توجه همگانی را به خود و لباس هایی که می پوشد جلب کند. درماه مارس گذشته، عکس میشل اوباما بر روی جلد مجله «ووگ» (Vogue) به چاپ رسید. روی جلد شماره ویژه ماه دسامبرمجله «گلامور» (Glamour) هم به عکسی ازمیشل اوباما اختصاص داده شده است.
 

شیک پوشی به سبک میشل اوباما
 درضیافتی که به مناسبت آغاز دوران ریاست جمهوری باراک اوباما برگزار می شد، به خوبی مشهود بود که پرزیدنت با تماشای بانوی اول درلباس سفید اورگانزایی که برای آن شب انتخاب کرده بود برخود می بالد. یک لباس تک سرشانه ای که روی آن دانه های کریستال و گل های سفید دوخته شده بود.

هرچند تمام افراد ازاین لباس که توسط «جیسون وو» طراحی شده بود خوششان نیامد اما بیشتر بررسی ها نشان می داد که این منتقدین درمجموع ازسلیقه ای که میشل درلباس پوشیدن به خرج می دهد خشنودند.

مری تومر نویسنده کتاب «میسیز او» می گوید:«من فکر می کنم ما امروز در رابطه با میشل اوباما همان احساسی را داریم که در زمان بانوی اول ژاکلین کندی نسبت به اوداشته ایم.»
 
همین موضوع باعث شد تا مری تومریادداشت های روزانه دروبلاگ خود را درباره مد لباس میشل اوباما آغاز کند. وبلاگ هایی تحت عنوان «میسیز او» که نهایتا منجر به چاپ کتابی به نام «خانم اوباما، نماینده دمکراسی درمد لباس» شد. این وبلاگ به طور روزانه گزارشی درباره آخرین لباسی که میشل اوباما برتن داشته تهیه می کند و به تفسیر به بررسی آن می پردازد.
بیش از ۱۰ هزار خواننده از بیش از ۲۰۰ کشور مختلف جهان درروز از این وبلاگ غیرمتعارف دیدن می کنند:«من فکر می کنم تماشای زنی مدرن و مد روز درمقام بانوی اول آمریکا برای بسیاری از خوانندگان این وبلاگ برانگیزنده است.»

سخنگوی بانوی اول آمریکا درکاخ سفید دراین مورد به خبرنگاران گفت که او نمی تواند درمورد مد لباس خانم اوباما حرفی بزند اما مطمئن است که شیوه لباس پوشیدن او بسیارجلب توجه کرده است و او هم توانسته است از این موقعیت برای مطرح ساختن مسائل مهم تری چون حمایت از خانواده سربازان ارتش آمریکا، سلامت و بهداشت زنان، آموزش موسیقی و باغبانی اورگانیک استفاده کند.

تومر می گوید:« من هرگزآدمی را ملاقات نکرده ام که صرفا میشل اوباما را به خاطرنوع لباس پوشیدنش دوست داشته باشد. ما هم مثل بقیه مردم به خاطر دست آوردهایی که این بانوی اول به عنوان یک مادر ، یک همسرنمونه ویک زن تحصیل کرده و حرفه ای داشته است مجذوب او شده ایم اما درعین حال خوشحالیم که می بینیم او درلباس پوشیدن هم سلیقه به خرج می دهد.»

میشل اوباما ازهمان روز نخست درمراسم تحلیف همسرش با پوشیدن یک لباس وکت سبز مغزپسته ای کم رنگ که یک مدساز آمریکایی کوبائی تبار آن را طراحی کرده بود به همه نشان داد که به جنبه های خلاق مد لباس علاقمند است. اما درواقع خانم اوباما بیشتراز لباس های ساده و ارزان قیمت استفاده می کند. لباسی که او در ملاقات با نخست وزیرانگلستان درماه آوریل گذشته به تن داشت از یک مغازه معمولی به نام «جی کروو» تهیه شده بود.

تومر می گوید:«وقتی میشل اوباما یک ژاکت از جی کرو می پوشد، همان روز این ژاکت در این مغازه نایاب می شود! برای نخستین بار درتاریخ آمریکا، یک زن عادی آمریکایی می تواند همان لباسی را به تن کند که بانوی اول درکاخ سفید آن را می پوشد!»
 
البته میشل اوباما مورد انتقاد برخی از مدسازان و منتقدین مد و زیبایی نیز قرار گرفته است. آن ها معتقدند پوشیدن یک ژاکت بافتنی ساده درملاقات با ملکه الیزابت در انگلستان کار درستی نبوده است. هم چنین لباس بدون آستینی که میشل درنخستین سخنرانی باراک اوباما برای اعضای کنگره آمریکا به تن داشت بسیار جنجال برانگیز بوده است. برخی معتقدند او نمی بایست بازوهای خود را در این جلسه آن هم درفصل زمستان به نمایش بگذارد.
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:celebfa.com
 
مطالب پیشنهادی:
آیا فصل کار مانکن‌های بسیار لاغر به پایان رسیده؟
لباس های زیر صد دلار هنرپیشگان مشهور هالیوود
هایدی کلوم سوپر مدلی که در زمان بارداری بسیار خوش درخشید!
تیلور سوئیفت یکی از جذابترین جوانان هالیوودی در دنیای مد!
چگونه مانند جنیفر انیستون لباس بپوشیم؟