بعضی از اشتباه های هنگام بحث کردن باعث می شود گفت و گوهای شما با همسرتان به نتیجه مطلوبی نرسد اگر سعی کنید این اشتبا ه هایی را که در بسیاری از زنان به عادت تبدیل شده از خود دور کنید، به نفع شما خواهد بود.
 
1 - بالا بردن صدا یا استفاده از لحن به شدت احساسی مثل تهمت زدن، ناله کردن، طعنه زدن و...

2 - استفاده کردن از جملاتی مانند «چگونه می توانی این حرف را بزنی؟» شما می توانید به جای این جمله بگویید: «می فهمم و قبول دارم که... اما نظر من این است که...»

3 -  نظر شوهرتان را درباره موضوعات مختلف در ذهن خود تفسیر نکنید. بهتر است به جای این کار با صراحت از خودش بپرسید که منظورش از حرفی که زده، چه بوده است.

4 - شکایت کردن کلی درباره همه چیز به جای مشخص کردن دقیق علت عصبانیت و ناراحتی؛ مثلا استفاده از این جملات رایج: «تو مدام تلویزیون تماشا می کنی»

5 - شکایت کردن از زمین و زمان به جای مطرح کردن خواسته های خود. شما باید طوری با همسرتان حرف بزنید که تبدیل به راه حل شود نه خود مشکل.

6 - انتظار نداشته باشید که وقتی با شوهرتان صحبت می کنید از او واکنشی زنانه ببینید، نحوه برخورد مردها با زن ها کاملا متفاوت است.

7 - هیچ وقت همسرتان را با مردهای دیگر مقایسه نکنید این کار غرور او را جریحه دار می کند.

8 - هیچ وقت از بحث کردن برای بروز احساساتی که روی هم انباشته شده، استفاده نکنید این باعث می شود که شوهرتان دیگر با شما وارد بحث نشود.

9 - پشت سر هم حرف نزنید و به همسرتان هم اجازه بدهید حرف بزند و در مقابل صحبت های شما اظهارنظر کند. یادتان باشد اگر فقط خودتان صحبت کنید، نتیجه ای از آن بحث عایدتان نمی شود.

10 - وقتی از مسئله ای ناراحت هستید و آن را با همسرتان درمیان می گذارید، نباید از او توقع داشته باشید که معجزه کند، کمی وقت به او بدهید و خودتان هم به از بین بردن ناراحتی تان کمک کنید.

11 - روی احساس های خودتان پافشاری نکنید و از گفتن جمله هایی مثل «احساس می کنم چیزی را از من پنهان می کنی» خودداری کنید.

12 -  هروقت خواسته ای از همسرتان دارید آن را محترمانه عنوان کنید طوری که او گمان نکند به او دستور می دهید.

سکوت را بشکنید
روانشناسان می گویند که درمان سکوت ۵۰ تا ۷۰درصد زندگی های زناشویی تاثیر می گذارد، پس یادتان باشد اگر همسرتان در بیشتر مواقع سکوت کرد به نوعی این سکوت را بشکنید. سکوت کردن بستگی به مرحله ازدواج شما دارد به این صورت که در آغاز رابطه، مرد بیشتر از زن صحبت خواهد کرد برای اینکه خواسته های خود را تحقق ببخشد، سپس به تدریج صحبت های او کمتر و کمتر می شود اما زن هنگامی که با شوهرش احساس راحتی می کند، بیشتر صحبت می کن



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net



مطالب پیشنهادی :
5 رمز ارتباط صمیمانه با همسر
تهدیدهای زندگی زناشویی تان را بشناسید
با روش های زیر دوباره همسرتان را جذب کنید
بدترین جملاتی که یک زن به همسرش می تواند بگوید
راهکارهایی برای همسران با اختلاف سنی زیاد