آنچه در این نوشته خواهید خواند، نکته‌هایی است که مردان باید مورد توجه قرار دهند تا علاوه بر آنکه مانع از خیانت زنان شوند، خود نیز مصون بمانند.
زمانی‌ که بین زوجین، روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد که زن به همسر خود خیانت کند.اما این تنها دلیل خیانت نیست.

متاسفانه امروزه به دلایل مختلف یا ناهنجاری‌های فرهنگی، شنیده می‌شود که در مواردی جزئی شاهد روابط بین زنان متاهل با پسران یا مردان متاهلیم. این روابط بسیار آسیب زا و مخرب است. چرا و چگونه، زنی وفاداری به همسر را زیر پا می‌گذارد؟در دین و فرهنگ ما این کار قبح زیادی دارد.اما چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ برخی دلایل را با هم مرور می کنیم البته توجه داشته باشید که هیچ کدام از این ها مجوزی برای خیانت به همسر نیست،هر کدام از این مشکلات راه حلی دارد.
 
زنی که برای پر کردن تنهایی اش خیانت را انتخاب می کند، زندگی دنیا و آخرت خود را تباه کرده است. اما شاید خواندن دلایل این کار برای مردان خالی از لطف نباشد. پیشگیری عاقلانه ترین کار است.
 
اول بهتر است بدانیم که خیانت چه انواعی دارد :
_ خیانت رفتاری
منظور از خیانت رفتاری این است که یکی از همسران به صورت رفتاری و با ارتباط برقرار کردن با شخصی خارج از سیستم خانواده به همسرش خیانت کند که بخش اعظم آن را ارتباط های جنسی تشکیل می دهد و در جامعه ما نیز رایج است.

_ خیانت ذهنی
 افرادی که در فکر و تخیلاتشان مدام به شخصی دیگر می اندیشند و از آنجا که زاده ذهنشان است، آن فرد شخصی ایده آل به شمار می آید و در این موقع است که برای زندگی مشترک خطر می آفریند چرا که آن شخص دایما شریک زندگی اش را با فرد ایده آل ساخته ذهنش مقایسه می کند و چون در حال قیاس است، در ارتباط با همسرش به مشکل برمی خورد و رابطه سرد می شود.

_ خیانت کلامی
 در این نوع خیانت، زن یا مرد به صورت تلفنی یا اینترنتی یا اینکه در هر موقعیتی که فراهم شود با یکدیگر صحبت کرده و گرم می گیرند. متاسفانه امروزه به دلیل وجود اینترنت، ارتباط جنسی کلامی و حتی ویدئویی وجود دارد که این هم به نوعی، خیانت محسوب می شود. ناگفته نماند این نوع خیانت نوعی انحراف جنسی به حساب می آید.

واما دلایل این کار :
1 - عدم یک رابطه گرم و صمیمانه با همسر
 یکی از عوامل اصلی خیانت زنانه روابط زن و شوهر است؛ زمانی‌که بین زوجین، روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد که زن به همسر خود خیانت کند. اختلالات جنسی که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می‌شود که مرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی باعث این خیانت‌ها می‌شود.
زن‌‌ها نیاز دارند غرق در محبت همسران‌شان شوند. بسیاری از مردان ترجیح می‌دهند غیرمستقیم محبت کنند، غیرمستقیم عشقشان را ثابت کنند، و بدون آنکه به زبان بیاورند، محبت کنند. اما بسیاری از زنان نیاز دارند صریح و شفاف بشنوند. ترجیح می‌دهد عشق را علاوه بر آنکه با چشم‌‌هایشان می‌بینند، با گوش‌هایشان هم بشنوند.
محبت مردان به زنان هر چه بیشتر و خالصانه‌تر و پرشور‌تر باشد، تاثیر بیشتری بر جلوگیری از خیانت زنان دارد و بیش از پیش آن‌ها را بیمه می‌کند. یک نکته البته در این میان هست که باید به آن توجه کرد. محبت مردان به همسران‌شان باید متعادل باشد. اینکه یک روز همه توجه مرد به زن باشد و هزار گونه عشق و محبت نثار او کند و روز دیگری هیچ توجهی به او نکند، زن‌‌ها را آزرده می‌کند و شاید ضرر آن بیشتر از سودش باشد. محبت زیاد، باید دائمی و همیشگی باشد. زنان تحمل کم و زیاد شدن بیش از اندازه محبت را ندارند، همانطور که انسان‌‌ها تحمل کم و زیاد شدن ناگهانی فشار هوا را ندارند.
محبت دیدن و مورد توجه قرار گرفتن، اتمسفر زندگی زن‌ هاست. البته غافلگیر کردن و هدیه دادن و هیجان زده کردن زنان بسیار مناسب است، اما اگر زنی سه ماه از سال مورد توجه بی‌شائبه و محبت فراوان قرار بگیرد و 9 ماه در فقر محبت به سر ببرد، آن همه محبت دود خواهد شد و به آسمان خواهد رفت. نتیجه؟ محبت به زن‌ها باید زیاد و متعادل باشد.
زنانی که محبت خوب و لازم را از همسرخود دریافت کرده و یا روابط زناشویی خوبی بین آن‌ها برقرار باشد، احتمال خیانت در آن‌ها بسیار کم است.

2 - گذشته بی‌بند و بار زن
یکی دیگر از عوامل خیانت زن، گذشته اوست که در یک خانواده بی‌بندوبار و خیلی آزاد پرورش یافته و تربیت شده‌ است و تربیت غلط گذشته باعث می‌شود همچنان حتی بعد از ازدواج هم این روابط را حفظ کند. برخی از زنان که روابط زیادی داشته‌اند، به دلیل اینکه روابط صمیمانه و یا دوستی‌های دوران مجردی خود را نمی‌توانند به اتمام برسانند و برایشان بسیار سخت است تا خود را در زمان تاهل کنترل کنند در‌‌ همان چارچوب به روابط خود ادامه می‌دهند.
 
3 - احساس تنهایی کردن
مسایل شخصیتی وجود دارد که امکان دارد یک زن تحمل تنهایی و بیکاری را نداشته و به سختی می‌تواند دقایق و یا ساعتی را تنها و بیکار بگذراند. این زنان زمانی‌که می‌خواهند تنهایی خود را پر کنند وقتی می‌بینند همسرشان به دلیل مشغله کاری نمی‌تواند برای آن‌ها وقت بگذارد گرایش پیدا می‌کنند که وقت خود را با دیگران و یا جنس مخالف خود پر کنند.
 
4 - عوامل فردی و اختلالات شخصیتی زنان
عوامل فردی و اختلالات شخصیت و یا ویژگی‌های طرفین می‌تواند بستری برای خیانت باشد. وقتی در جامعه این روابط ناشایست، رواج پیدا کند امکان دارد وسوسه در زن ایجاد شود که این رابطه‌ها را تجربه کند. مسایلی مانند ماهواره، تهاجم فرهنگی، الگوهای فرهنگی ناهنجار و غلط در خانه، همه این عوامل می‌توانند در خیانت‌های زنانه دخیل باشد؛ در نتیجه حرمت و حریم‌های خانواده شکسته می‌شود و افراد پایبند چارچوب‌های اخلاقی نیستند.
 
5 - دوران مجردی محدود
برخی از زنان به دلیل اینکه گذشته خوبی نداشته‌اند و یا زمان مجردی خیلی محدود بودند وقتی شرایطی را می‌بینند که زنان و مردان، رابطه آزادانه‌ای با هم دارند. این افراد چون می‌خواهند گذشته خود را جبران کنند، به خیانت رو می‌آورند. شرکت درپارتی، ارتباط با دوست ناباب و مسائلی دیگر می‌توانند انگیزه خیانت را زیاد کند.
 
6 - تنوع طلبی
علت دیگر خیانت زنانه، تنوع طلبی است. در برخی اوقات مشخص شده است فرد نتوانسته است با همسرخود زندگی کند و شاید بار‌ها و بار‌ها ازدواج کرده است.
بهترین راهکار این است که باید علت این رابطه‌ها را در سطح فردی مشخص شود و باید فرد به روان‌شناس مراجعه کند. باید مشخص شود که فرد اختلالات شخصیتی دارد و یا خیر. ممکن است درگیر روابط چندگانه شوند و زیاد وفادار نباشد، برخی از افراد شخصیت ناهنجار و ضد اجتماعی داشته و در سطح خانوادگی باید مداخلات اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد.
برای اینکه در جامعه زنان آسیب نبینند و برای حفظ حریم خانواده بیشتر خانواده‌ها باید آموزش ببینند. آموزش‌هایی از طریق رسانه‌های گروهی، تلویزیون، رادیو و… باید صورت گیرد و این افراد باید متوجه شوند که چنین مسائلی چقدر می‌تواند هم در آینده خود و هم آینده فرزندان، آسیب جدی وارد کند.
چه فضا و شرایطی باعث خیانت زنان می‌شود؟ آیا مردان می‌توانند طوری رفتار کنند که احتمال خیانت زنان را به کمترین حد برسانند؟ مردان چگونه می‌توانند فضای زندگی را چنان بسازند که خیانت ناممکن شود و زنان هیچ میلی و نیازی به خیانت نداشته باشند؟
 
آنچه در این نوشته خواهید خواند، نکته‌هایی است که مردان باید مورد توجه قرار دهند تا علاوه بر آنکه مانع از خیانت زنان شوند، خود نیز مصون بمانند.
در همین میان لازم است توجه شود که هر کدام از این نیاز‌ها اگر تامین نشود، احتمال خیانت بالا خواهد رفت. هر کدام از این نیاز‌ها اگر پاسخ مناسبی دریافت نکند، می‌تواند فضا را برای خیانت مناسب کند. هیچکس به یکباره دزد نمی‌شود. هیچکس به یکباره اهل جنایت نمی‌شود. خیانت هم همینطور است. باید به نکات ریز و درشتی که هر کدام به تنهایی ممکن است تاثیری نداشته باشند اما جمع شدنشان خطرساز است توجه کرد و آن‌ها را جدی گرفت. هیچ‌گاه توجه، محبت و پشتیبانی و حمایت‌گریتان را به یکباره از همسرتان سلب نکنید. اگر قرار است به سفر بروید، یا چند روزی به خاطر مشغله کاری یا هر چیز دیگر نمی‌توانید وظایفتان را به درستی انجام دهید، از قبل توضیح بدهید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net



مطالب پیشنهادی :
چرا خیانت در زن و شوهرهای ایرانی وجود دارد؟
این مردان خیانت می کنند!!
بعد از خیانت همسرم چگونه او را تحمل کنم؟
این رفتارها به شما می گوید که همسرتان خیانت می کند یا نه !!