اینکه چطور این عشق و محبت را به دیگران می‌بخشیم و چطور به آنها یادآوری می‌کنیم که سهم بزرگی از قلب و زندگی ما دارند، دقیقا همان ‌چیزی است که این نوشتار قصد بیان آن را دارد: چطور در خانه، همسرمان را با عشق و محبت خود بیمه کنید.
دوستی، عشق و محبت، تنها سهم مهم همه ما آدم‌ها از زندگی است. سهم بزرگی که ما به آدم‌های زندگی‌مان می‌بخشیم و اگر آنها نباشند، خودمان هم از آن بی‌نصیب می‌مانیم. هیچ‌چیز در زندگی به اندازه این عشق و محبت، نمی‌تواند ما را برای رویارویی با زندگی و اتفاقاتش آماده کند و بدون آن، زندگی خالی‌ترین ظرفی است که می‌بینیم.

اینکه چطور این عشق و محبت را به دیگران می‌بخشیم و چطور به آنها یادآوری می‌کنیم که سهم بزرگی از قلب و زندگی ما دارند، دقیقا همان ‌چیزی است که این نوشتار قصد بیان آن را دارد: چطور در خانه، همسرمان را با عشق و محبت خود بیمه کنید.

چطور به همسرتان بگویید که دوستت دارم
قبل از اینکه به همسرتان بگویید که «دوستت‌ دارم» یا «عاشقت هستم»، اول به معنای اصلی این کلمات فکر کنید. به اینکه این جملات چه معنی‌ای برای شما دارند و در زندگی شخصی خود، جایگاه عشق و دوست داشتن کجاست. به این ترتیب، وقتی این جملات را به زبان می‌آورید که دقیقا ارزش و معنای آن را می‌دانید و نه خودتان را به دردسر می‌اندازید و نه قلب کسی را می‌شکنید.
به نقل از فرهیختگان، کارهایی را انجام دهید که هیچ‌وقت توقع انجام آن را از طرف شما ندارد. مثلا قبول کنید به جای او دنبال بچه‌ها بروید یا کرم مورد استفاده روزانه‌اش را بخرید. گاهی با یک شاخه گل و جعبه شکلات به خانه بروید و گاهی هم او را به کافه دعوت کنید. اگر بخواهید هزار گزینه از این دست به ذهن‌تان می‌رسد که انجام دهید و عشق خودش را نشان دهد.

_ در مواقع بحران، یک گوشه ننشینید و غر نزنید و مقصر پیدا نکنید
به او اطمینان دهید که تا پایان مشکلات، همراهش هستید و این هم قسمتی از زندگی شما دو نفر است و خدا را شکر که همدیگر را دارید.

_ خاطرات خوب گذشته را هیچ‌وقت فراموش نکنید و هرچند وقت یک‌بار برای او یادآوری و حتی بازسازی‌اش کنید
مثلا می‌توانید فیلمی که در گذشته باهم دیدید و دوست داشتید را دوباره پیدا کنید و یک‌ شب ناگهان با پاپ‌کورن و چیپس به خانه بروید و فیلم را با هم ببینید. یا برای بچه‌ها از روز و روزگار پرخاطره و عشق در تمام آن لحظه‌ها تعریف کنید.

_ موقعیت مناسبی را برای حرف زدن از احساس‌تان پیدا کنید

بهترین موقعیت، فضایی دونفره است که شما و همسرتان، راحت‌تر حرف‌های خود را به اشتراک می‌گذارید. اما اگر ناگهان وسط یک میهمانی یا جمعی دیگر، تصمیم به گفتن این جمله گرفتید، یک نفس راحت بکشید و کمی به اطراف نگاه کنید و جمله را آن‌طوری بگویید که او دوست دارد در جمع و از زبان شما بشنود.

_ وقتی به همسرتان می‌گویید که «دوستت دارم»، بدترین اتفاق ممکن این است که از او هم انتظار داشته باشید در همان لحظه این جمله را به شما بگوید یا آن را امتیاز ویژه‌ای برای شما حساب کند
بی‌انتظار و بدون توقع، عاشق شوید و کسی را دوست داشته باشید. این‌طوری وقتی این جمله «دوستت دارم» را به زبان می‌آورید، واقعی‌ترین احساس شما به او منتقل می‌شود. در ضمن یادتان باشد که اگر همسرتان شما را دوست نداشت، زندگی مشترک هم نداشتید.

_ خلاق باشید
حالا درست است که «دوستت دارم» به اندازه کافی، جمله زیبا و دوست‌داشتنی‌ای است، اما ابراز آن با راه‌های مختلف، هیجان و جذابیتش را بیشتر می‌کند و لحظه خاصی را می‌سازد. نوشتن یک شعر، قاب کردن یک عکس دونفره و نوشتن جمله «دوستت دارم» در پشت آن، گفتن «دوستت دارم» به زبان‌های مختلف و... همه از راه‌حل‌های خلاقانه است.

_ اگر از آن دسته از آدم‌ها هستید که ابراز احساسات برای شما سخت است و واژه‌ها را باید با انبر از زبان شما بیرون کشید، کارهایی را انجام دهید که هیچ‌کس دیگری برای همسرتان انجام نمی‌دهد و حواس‌تان به خواسته‌های درونی او باشد
 شما می‌توانید ساعت‌هایی را پای درددل او درباره دوستانش، همکارانش، خاطرات سخت گذشته و... بنشینید و اگر کمکی از دست‌تان برمی‌آید برای حل آنها انجام دهید. اگر می‌دانید که همسرتان عاشق صبحانه است، یک روز صبح بی‌مقدمه او را از خواب بیدار کنید و برای صبحانه به یک رستوران خوب بروید. کارهای ناگهانی، پیشنهادهای جذاب ناگهانی، برنامه‌هایی که فقط او دوست‌ دارد و همه و همه، راه‌های خوبی برای انتقال احساس درونی شماست.

_ شنیدن جمله‌هایی به جای «دوستت دارم»، جذاب و خوشحال‌کننده است و همان تاثیر را دارد
اینجا می‌توانید این جمله‌ها را پیدا کنید، فقط حواس‌تان باشد که موقع به زبان آوردن آنها، واقعا به آن باور داشته باشید و لحن شوخی و طنز توی صدایتان نباشد. شما می‌توانید به جای دوستت دارم ساده از جمله‌هایی مثل عزیزم، تو تنها آدم من هستی؛ تو نفس من را بند می‌آوری، چقد دوست‌داشتنی هستی، با تو تا ابد، همه‌چیز زود می‌گذرد، بهترین همسرجهانی، وقتی تو را دیدم، از خدا به خاطر خلقتت تشکر کردم، تو تنها عشق زندگی من هستی، برای من زندگی کردن با عشق تو جذاب است، من تمام حواسم به تو است، من تو را تحسین می‌کنم، زندگی با تو ساده و راحت است و... استفاده کنید.

_ وقتی هزاربار به یک‌نفر بگویید که دوستش دارید، بعد از مدتی، تاثیر خودش را از دست می‌دهد
پس آدمی باشید که حواسش به قلبش هست و بی‌جهت به کسی نمی‌گوید: «دوستت دارم». زمانش که برسد، آنقدر خاطره خوب و ویژگی‌های دوست‌داشتنی در آدم مقابل پیدا می‌کنید که موقع گفتن این جمله دوست‌داشتنی و خوشایند، حرف‌های جذاب و دوست‌داشتنی در کنار این «دوستت دارم»، از شما می‌شنود.

_ وقتی می‌خواهید عشق خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید، به چشم‌هایش نگاه کنید
جمله «دوستت دارم» اگر زمانی که با او چشم در چشم هستید، به زبان‌تان بیاید، عمق نگاه، به اندازه همان کلمات، کار خودش را می‌کند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : sara.jamejamonline.ir



مطالب پیشنهادی :
بهترین راه برای ابراز احساسات به آن که در قلب شماست
راه حل ازدواج با عشق های یک طرفه
نشانه های این که او به شما علاقه دارد!
10 راز ابراز علاقه در دوران نامزدی
از ابراز علاقه به همسرتان خجالت نكشید