شوهرم ۳۰ سال دارد خيلی رفيق باز است. راهنمايی کنيد چگونه با او برخورد کنم.
شوهرم ۳۰ سال دارد خيلی رفيق باز است، سر هر مسئله کوچکی دروغ می گويد گاهی اوقات هميشه سر کار است و گاهی اوقات اصلا سر کار نمی رود. راهنمايی کنيد چگونه با او برخورد کنم.

دوست همسرتان باشید
با همسرتان صحبت کنید، ذکاوت بیشتری به خرج دهید و لذت هایی را که با دوستانش تجربه می کند شناسایی کنید. چه بسا شما بتوانید آن شرایط را فراهم کنید. آنچه تفریح را لذت بخش می کند، احساس رهایی از مشکلات روزمره و افکار نگران کننده است. در صورتی که تفریح شما و همسرتان این گونه نیست، هوشیار باشید.در صورتی که دوستان همسرتان افراد مطمئنی از نظر اخلاقی نیستند و شما نگران سلامت همسرتان در ارتباط با اموری همچون اعتیاد هستید از اطرافیانتان کمک بخواهید. زندگی پیش از ازدواج همسرتان را، بررسی کنید اگر او پیش از این نیز ارتباط زیادی با دوستان خود داشته است؛ بنابراین همسرتان باید مهارت های زندگی مشترک را دوباره آموزش ببیند و از مهارت ارتباط با دوستان و مدیریت آن آگاهی یابد. پس از یافتن پاسخ این سوالات می توانید متوجه شوید چطور می توانید برای حل این موضوع اقدام کنید.

بهترین رفتار در برابر حقیقت
بهتر بود مثالی از دروغ های گاه و بیگاه همسرتان را عنوان می کردید. با این حال ابتدا شرایطی را که در آن همسرتان دروغ می گوید شناسایی کنید. گاهی خود ما باعث می شویم طرف مقابلمان حقیقت را از ما مخفی نگاه دارد. نحوه برخورد شما با گفتن حقیقت از جانب همسرتان، بسیار حائز اهمیت است. چنانچه در هر صورت شما بدون منطق و با عصبانیت برخورد کنید، او را مجبور خواهید کرد جمله ای توجیه کننده، را در قبال حقیقت به شما تحویل دهد!

موانع را بشناسید
مهارت ایجاد تعادل بین تمامی امور زندگی موضوعی است که همه افراد به آن نیاز دارند و شما و همسرتان نیز از این امر مستثنا نخواهید بود. البته حضور شما نیز در کنار همسرتان و همراهی وی در این امور، دارای اهمیت ویژه ای است؛ چرا که زمانی که شما و همسرتان زندگی مشترکی را شروع کردید این تعهد را دادید در هر مرحله، در کنار یکدیگر باشید؛ بنابراین مشکلات زمانی حل خواهد شد که شما همراه همسرتان باشید و نه در مقابل وی.
برای ایجاد تعادل در امور مختلف زندگی، ابتدا باید موانع آن را بشناسید. عواملی نظیر نداشتن اهداف مشخص و از این شاخه به آن شاخه پریدن، نداشتن اطلاعات کافی در زمینه های مرتبط، نداشتن برنامه ریزی برای زندگی و مسئولیت پذیری پایین در بهم زدن تعادل زندگی دخیل هستند.

۴ گام تا رسیدن به تعادل در زندگی
برای اینکه تعادل را در زندگی خود برقرار کنید چه باید بکنید؟

1 - ابتدا وضعیت فعلی خود را بررسی کنید
آنچه را که تا کنون انجام داده اید بررسی کنید و جاهایی را که به قول معروف از خط تعادل خارج شده اید شناسایی کنید.

2 - اهدافتان را مشخص کنید
برای این منظور فهرستی از اهدافتان را بنویسید و بر اساس اولویت دستیابی، آن ها را مرتب کنید. به طور دقیق و واضح هر هدف را توضیح دهید.

3 - دوباره برنامه ریزی کنید
حال وقت آن رسیده، با توجه به اولویت ها و با توجه به آنچه تا کنون انجام داده اید، برنامه ای مناسب را تهیه کنید. کمی وسواس به خرج دهید و جزء به جزء امور را مشخص کنید.

4 - جنبه های مختلف زندگی تان را بشناسید
علایق، مسئولیت ها، توانمندی ها و نیازمندی های خود را بشناسید و نگذارید آنها کنترل شما را در دست بگیرند. با شناسایی آن ها می توانید در مواقع لزوم به آن ها، بپردازید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com



مطالب پیشنهادی :
همسرتان را چقدر شناخته اید؟ تست روانشناسی
چگونه برای همسرمان جذاب شویم؟
بزرگترین اشتباهات زنان در رابطه جنسی
تلخ ترین رفتارها با قوم همسر
این زنان شوهرشان را فراری می دهند