معمولا چنین زوج هایی نمی دانند چرا همسری که روزی عاشقانه دوستش داشتند، حالا گذراندن چند ساعت هم با او تا حدودی سخت و ناخوشایند است. در ادامه نکاتی برای استحکام بخشیدن به زندگی مشترک مطرح می شود.
زمانی که یک زندگی مشترک شروع می شود، زن و شوهر در موقعیت خاصی قرار می گیرند که قبلا آن را هرگز تجربه نکرده اند. بسیاری اوقات همین بی تجربگی باعث بروز تنش ها و اختلاف های بسیاری بین همسران می شود. معمولا چنین زوج هایی نمی دانند چرا همسری که روزی عاشقانه دوستش داشتند، حالا گذراندن چند ساعت هم با او تا حدودی سخت و ناخوشایند است. در ادامه نکاتی برای استحکام بخشیدن به زندگی مشترک مطرح می شود:

زوج های موفق یکدیگر را در اولویت قرار می دهند
همسران خوشبخت یکدیگر را در اولویت اول قرار می دهند. منظور از قرار دادن در اولویت اول، این است که به حرف های همسرشان علاقه نشان می دهند، او را جدی می گیرند و در مقابل دیگران با کلمات احترام آمیز با او صحبت می کنند؛ به عبارت دیگر، آن ها هیچ وقت یکدیگر را سرسری نمی گیرند و از کنار افکار، حرف ها، احساسات، علایق و مشکلات یکدیگر به سادگی نمی گذرند.

همسران خوشبخت و موفق صبورند
همیشه بین 2 نفری که زیر یک سقف زندگی می کنند، تفاوت عقیده و سلیقه پیش می آید و گاهی اوقات، این تفاوت ها باعث دردسر و تنش هم می شود. در این حالت زوج ها 2 نوع رفتار را در پیش می گیرند: یا تحمل کرده، سعی می کنند تعارض های به وجود آمده را حل کنند و یا تحمل نمی کنند و فورا به آخرین راه فکر می کنند و با تصمیم به جدایی، دست از تلاش می کشند و امید به بهبود اوضاع و حل مشکل را از دست می دهند. با این حال و اگر همسر شما فقط کاری را انجام می دهد که مطابق میل شما نیست یا عقیده ای مخالف عقیده شما دارد، باید تلاش کنید تا به تفاهم برسید.

زوج های موفق و خوشبخت استقلال فردی خود را حفظ می کنند
هر قدر هم که شما پیش از ازدواج مستقل بوده باشید، ازدواج شما را به همسرتان وابسته می کند چرا که زندگی تان از زندگی شخصی به زندگی مشترک تغییر کرده است. این وابستگی به خصوص اگر شما صاحب فرزند شده باشید، بیشتر هم خواهد شد ولی زوج های خوشبخت می دانند که هرقدر هم زوجی یکدیگر را دوست داشته باشند و به یکدیگر عشق بورزند، هرکدام برای خود حریم شخصی دارد و شرط دوام ازدواج این است که به حریم و زندگی شخصی دیگری احترام بگذارند.

همسران موفق در کنار هم با تغییرات کنار می آیند
پس از گذشت چندین سال از ازدواج، همسر شما همانی نیست که در گذشته به دست او حلقه ازدواج کرده اید بلکه به خاطر حوادث گوناگون در زندگی، دارای شخصیتی متفاوت از پیش شده است. در واقع خود شما هم چنین شده اید.
زوج های موفق و خوشبخت می دانند که اکنون شرایط فرق کرده است و همسرشان دیگر همان آدم قبلی نیست و قواعدی که با هم برای زندگی خانوادگی شان وضع کرده بودند، باید تغییر کند. برای این که زندگی همچنان پایدار بماند و به خوشبختی خانواده آسیبی نرسد، باید هر 2 انعطاف پذیر باشند، خودشان را با شرایط جدید وفق دهند و قوانین جدیدی برای زندگی مشترک شان وضع کنند.

زن و شوهر های موفق مراقب زندگی مشترک شان هستند
گاهی اوقات ممکن است شمایی که سال هاست زندگی خوبی با همسرتان دارید، فکر کنید که خوشبختی شما در زندگی مشترک تا ابد دوام خواهد داشت و هیچ چیز نمی تواند رابطه پایدار شما را خدشه دار کند. ولی این را بدانید که تغییرات آهسته و پیوسته با صدمه های جزئی وارد آمده به زندگی که طی سال ها روی هم انباشته می شود، می تواند پایدار ترین عشق ها را هم نابود کند.
برای پیشگیری از چنین اتفاق دردناکی باید هر چند وقت یک بار با همسرتان بنشینید و زندگی و شرایط کنونی را مرور کنید و با این گفت وگوها از احساسات یکدیگر باخبر و مطمئن خواهید شد که هر دو از زندگی تان راضی هستید.
هرگاه یکی از شما ناراضی باشد یا به مشکلی در رابطه تان برخورده باشید، باید برای برطرف کردن آن تلاش کنید. به این ترتیب مشکلات روی هم انباشته نمی شوند و رابطه شما از گزند آسیب ها در امان خواهد بود.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com



مطالب پیشنهادی :
9 دشمن زندگی زناشویی از دیدگاه روانشناسی ازدواج!
چگونه در زندگی زناشویی مان خوشبخت شویم؟
تجربه های بی‌نظیر 7 زوج از رموز عاشق ماندنشان در زندگی !
بنا کردن رابطه‌های عاطفی بهتر در زندگی زناشویی
20 نکته زنانه برای داشتن یک زندگی زناشویی عالی