تماشای فیلم های پورنو می تواند اثرات بسیار جبران ناپذیری بر زندگی زناشویی همسران بگذارد. این اثرات عبارتند از :
متاسفانه مدتی است که تماشای فیلم‌های پورنو بیشتر شده است درحالی که حتی جوامع غربی که تا چندی پیش، تماشای این فیلم‌ها را نه‌تنها بی‌ضرر، بلکه از بعضی جنبه‌ها مفید می‌دانستند، اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که تاثیرات مخرب این فیلم‌ها تاحدی است که باید در زمینه عدم گرایش به آنها، خصوصا در سنین نوجوانی، فرهنگ‌سازی و اقدام قانونی کنند.

شاید عجیب باشد ولی ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی تماشای همین فیلم‌های پورنو است؛ زنان زیادی هستند که با ناامیدی تلاش می‌کنند زندگی‌شان را حفظ کنند ولی نمی‌دانند چطور باید این کار را بکنند درحالی که همسرشان نسبت به آنها کاملا سرد است یا در رابطه زناشویی توقعات غیرمنطقی دارد، هیچ‌وقت از او راضی نیست و او را کسل‌کننده و بدون جذابیت می‌داند. 

اکنون 5 مورد از مهم‌ترین تاثیراتی راکه دیدن فیلم‌های پورنو روی بیننده دارد ، بیان می‌کنیم. به هرحال بسیاری از این تبعات منفی برای هر دو گروه زنان و مردان یکسان است. 

1 - بیننده دیگر نمی‌تواند هیجان جنسی را فقط با همسرش تجربه کند
فیلم‌های پورنو مرکز مربوط به هیجان جنسی را در مغز فعال می‌کند. وقتی به ارگاسم منجر شود، یک واکنش شیمیایی اتفاق می‌افتد و انتقال دهنده های عصبی آزاد می‌شوند. بیننده با تکرار این عمل، درواقع به مغزش آموزش می‌دهد که تنها زمانی فرمان تحریک جنسی بدهد که محرکش یک تصویر، ایده یا ویدئو باشد نه همسر فرد. حال آنکه اگر تا زمان ازدواج صبر کند، تمام این اتفاقات شیمیایی و هورمونی با همسرش برایش رخ می‌دهد و در نتیجه او از نظر احساسی و جنسی کاملا به همسر وابسته می‌شود. البته ممکن است بعضی‌ها به‌رغم تماشای این فیلم‌ها، بتوانند با همسرشان رابطه داشته باشند ولی آن لذت و هیجانی که باید را تجربه نمی‌کنند و شاید نتوانند طعم یک رابطه موفق را بچشند. 

2 - غریزه جنسی مختل می‌شود
بسیاری از زوج‌های جوان در زمان ازدواجشان هردو باکره (بدون تجربه جنسی) بوده‌اند ولی رابطه زناشویی‌شان تنها به دوران ماه عسل محدود بوده و پس از آن فقط هر یکی دو ماه یکبار (آن هم با اصرار زن) رابطه داشته‌اند و دلیلش را عدم تمایل می‌دانند. از مردانی که دوران بلوغشان را با فیلم‌های پورنو می‌گذرانند انتظاری جز این نمی‌رود. 

3 - تنبلی در رابطه زناشویی
کسی که لذت جنسی را با دیدن فیلم تجربه می‌کند، دیگر لازم نیست تلاش کند تا کسی را سر شوق بیاورد یا اصلا وظیفه‌ای نسبت به کسی احساس کند. بسیاری از این گروه از مردان، ادعا می‌کنند همسرشان آنها را تحریک نمی‌کند به همین دلیل به او گرایش ندارند، درحالی که متوجه نیستند برای اینکه همسرشان بتواند به درستی نقش محرک را بازی کند، آنها هم باید کارهایی انجام دهند. رابطه این افراد همیشه یک طرفه بوده چون هرگز مجبور نبوده اند کسی را راضی کنند بنابراین درک نمی‌کنند رابطه زناشویی یک عمل کاملا دوطرفه است که آنها هم در مقابل وظیفه دارند موجبات هیجان و لذت طرف مقابل را فراهم کنند. 

4 - عشق را به یک مفهوم خارجی تبدیل می‌کند
مغز انسان به گونه‌ای خلق شده که وقتی مرکز هیجان و لذت جنسی به‌کار می‌افتد با یک حس صمیمیت و دوستی نزدیک همراه است. تماشای فیلم پورنو یعنی حس لذت منهای صمیمیت؛ کسی که لذت جنسی‌اش برای طولانی‌مدت از طریق دیدن فیلم بوده، پس از ازدواج، طبعا مغزش برای ایجاد حس صمیمیت حین رابطه زناشویی فرمان نمی‌دهد چراکه نمی‌تواند این لذت جدید را از آن مدلی که تا پیش از این بوده تفکیک کند. خداوند رابطه زناشویی را برای ایجاد مهر و محبت بین همسران آفریده، حتی هورمون حس وابستگی را در بدن انسان قرار داده که در زمان ارگاسم آزاد می‌شود و باعث می‌شود زن و شوهر احساس نزدیکی و وابستگی به هم کنند. وقتی قرار باشد در زمان ترشح این هورمون هیچ شخص دومی در واقعیت وجود نداشته باشد، قطعا در طول زمان، تاثیر آن به کلی از بین خواهد رفت؛ رابطه زناشویی دیگر حس وابستگی و نزدیکی را در فرد ایجاد نخواهد کرد. 

5 - ملاطفت و ابراز مهر حین رابطه زناشویی را دشوار می‌کند
رابطه جنسی به خودی‌خود تاحدی مستعد خشونت، بی‌عاطفگی و جبر است، پس در رابطه زناشویی داشتن رفتار ملاطفت‌آمیز بسیار مهم است اما از آنجا که فیلم‌های مستهجن اغلب خشن هستند، کاربران این فیلم‌ها، ابراز محبت حین رابطه را بلد نیستند؛ مغز آنها عادت کرده به اینکه لازم نیست برای تحریک کردن همسرشان تلاش و ابراز محبت کند. برای این افراد رابطه جنسی امری کاملا جدا از احساسات عاطفی و مهرورزی است.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی مثبت



مطالب پیشنهادی :
شوهرم را در حین تماشای فیلمهای غیر اخلاقی غافلگیر کردم
رابطه جنسی در قالب کلی روابط زوج ها
چگونه یک رابطه جنسی خوب با همسرمان داشته باشیم؟
شوهرم به تماشای فیلم های مستهجن علاقه فروانی دارد
چگونه بهترین رابطه جنسی را با همسرمان داشته باشیم؟