وکلای فعال در امر طلاق شاهد روابطی هستند که به نقطه آخر رسیده است. زوجینی که در بدترین حالت یک رابط به سر می برند. به عقیده آنها هشت عامل وجود دارد که زوج ها را به دادگاه میکشاند.
مشاوران ازدواج به شما خواهند گفت که چطور ازدواج مستحکمی داشته باشید. اگر میخواهید بدانید چطور یک ازدواج به سوی نابودی پیش میرود نیازی نیست با یک متخصص ورانشناسی مشاوره کنید. بلکه می بایست پای صحبت حقوق دانان بنشینید.
وکلای فعال در امر طلاق شاهد روابطی هستند که به نقطه آخر رسیده است. زوجینی که در بدترین حالت یک رابط به سر می برند. و این سوال به ذهن من خطور می کند که چطور میشود یک رابطه صمیمی و شاد را حفظ نمود؟ بدین منظور به سراغ وکیل خانواده لیزا هلفند مایر رفتم که از قرار اتفاق وی مادر یک کودک استثنایی نیز می باشد. به عقیده او هشت عامل وجود دارد که زوج ها را به دادگاه میکشاند.

1 - مرموز هستند. گویی هر دو از ماموران سی آی ای می باشند
به گفته مایر،" این روزها کناره گیری از همسر و اجنتاب از یک گفتگوی واقعی خیلی آسان اتفاق می افتد." بعد از یک روز طولانی کار و تر و خشک کردن بچه و تحمل ترافیک، گاهی تنها چیزی که میخواهید این است صحبت کنید. ثبت پیغامهای خنده دار فیس بوک یا تماشای فیلم بسیار لذت بخش خواهد بود. اینطور نیست؟ سناریوی دیگری که شاهد آن هستم: زوج هایی است که به جای یک گفتگو رودررو،  همدیگر را در پیام و ایمیل نشانه رفته اند. به گفته مایر، نقص در گفتگوی بین همسران بزرگترین عامل شکست آنها در ازدواجشان است. موکلی داشتم که شوهرش شغلش را از دست داد و به موکل من وانمود میکرد که هنوز راس کار است این وضع ادامه داشت تا اینکه موکل من صورت حسابی را از رستوران محلی دریافت نمود که نشان می داد شوهرش روزها اکثر وقتش را در آنجا میگذرانده. و حال سر اینکه چه کسی مسئول هزینه رستوران است با هم میجنگند. به یاد داشته باشید که انرژی که صرف یک گفتگوی صادقانه می شود در مقایسه با انرژی که سر طلاق گرفتن هدر می رود ناچیز است.

2 - طوری بر سر مسائلی مانند درپوش خمیردندان و سرویس بهداشتی بحث می کنند که گویی اگر برنده این منازعه باشند 10 سال به عمرشان اضافه خواهد شد
به گفته مایر این یک روش مطمئن است که تضمین می کند همسر شما خودش را با موضوعی که باعث نگرانی شما شده وفق خواهد داد. و آن اینگونه است که " اگر شما هر عمل کوچکی که از همسرتان سر زده را به باد انتقاد بگیرید  شما در واقع حس تنفر از همسر  را در مواجه با  مسائل خیلی بزرگتر در خود میپرورانید. از احساسات واقعی خود فرار نکنید، در مورد مسائل مهم با همسر خود همکاری کنید ، و یاد بگیرید چطور با مسئل کوچکتر کنار بیایید.

3 - همیشه تنها منجی خانواده اید
به گفته مایر،" الگویی که اغلب شاهد هستم این است در ازدواجی که شکل می گیرد تنها  یکی از  زوجین  مسئول محقق ساختن امور است. مانند پرداخت صورت حساب و رسیدگی به فرزندان و در واقع بار مسئولیت را از دوش همسر خود برمی دارد. لازمه یک ازدواج موفق همکاری متقابل است و همسران میبایست مسئول پذیرش نقش های خود باشند.

4 - شغل خود را بر خانواده مقدم می دارید
کار مداوم بدون هیچ سرگرمی و بازی فقط باعث خستگی شما نمی شود بلکه خانواده شما را نابود می کند. موکلی داشتم که شاکی از این بود همسرش حتی زمانی که بچه ها را برای خوابیدن آماده می کند هم  تلفن و آی پد خود را کنار نمی گذارد. شما هیچ وقت در حضور مشتری یا رئیستان حواستان به تلفن یا آی پد نیست، درست است؟ پس می باست همین شکل از تعهد را قبال خانواده خود نیز رعایت کنید. شام را در کنار خانواده نیستید و در هیچ یک از فعالیتهای خانواده وقت نمیگذارید، و تنها فعالیت شما حول امور مربوط به مراقبت از بچه ها و تقسیم داراریی هاست.

5 - فرزندان بر همسرتان مقدم هستند
مایر افزود، برای زنان مراقبت از فرزندان و رسیدگی به نیاز آنها  نسبت به  خود و همسرشان در اولویت است.  وقتی وارد دوره ای میشوید که تمام وقت و عواطف شما برای بچه ها صرف می گردد، اینجاست که ازدواج شما در معرض ناهنجاری قرار میگیرد و  بین شما و همسرتان فاصله می افتد.

6 - نگذارید ساعاتی را دیگران از فرزندانتان نگهداری کنند. در نهایت مخل روابط زناشویی شما خواهند بود
اگر هرگز پرستار کودک استخدام نکرده اید، هیچگاه این فرصت را نخواهید داشت که با همسر خود زمانی را سپری کنید و اگر پرستاری نمی گیرید، با هم به تعطیلات بروید ، به فروشگاه ها بروید و برای خود خرید کنید، گلف بروید ، به علائق دیگر بپردازید. در هر صورت لذتی انفرادی را تجربه خواهید کرد. شما با این کار خود و هر آنچه که به خاطرش ازدواج کرده اید را از دست می دهید. به واقع  معتقدم  که نبود لحظات خاص دو نفره شروع لغزش پایه های ازدواج و عبور به سوی خستگی که عامل فروپاشی بسیاری از ازدواج هاست. گذراندن  لحظاتی از شب با یکدیگر نقطه شروع عالیست که مجدداً هرآنچه که در ابتدای ازدواج شما را به هم رسانده را در یکدیگر بازیابید. هفته ای یک بار خود را ملزم به برقرای چنین لحظاتی کنید و این را به شکل یک قرارداد بین خودتان دونفر حفظ نمایید. هزینه ای که برای دستمزد یک پرستار کودک  و یا یک شام دو نفره می پردازید یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی خواهد بود که انجام خواهید داد.

7 - تخت خواب را فقط برای خواب رزرو کرده اید، این همان چیزی است که تشک برای آن طراحی شده است
مایر میگوید، به عقیده من ایجاد یک رابطه نزدیک رضایت بخش پایه های ازدواج شما را محکم میکند. و این صمیمیت نباید باعث گردد یکی از همسران در  هنگام کار سخت ، مراقبت از کودکان و مواجه با فشار های عصبی زندگی امروز از زیر با مسئولیت شانه خالی کند. بجای پذیرش روزمرگی  و یک اتاق خواب کسل کننده،  پیشنهاد میکنم  با وارد کردن اسباب بازی ها، تزیینات  و بازی های مختلف به اتاق خواب و پوشیدن لباس های زیبا و گاهی فانتزی و قرار های عاشقانه در مکان جدید به زندگی خود روح بدهید. امتحان کردن راه های تازه فشار های عصبی شما را کاهش می دهد و باعث خود آگاهی شما میگردد. درست مثل همان احساسی که  روز های اول نسبت به همسرتان داشتید. این دقیقا همان تازگی و هیجانی ایست که به دنبالش بودید.

8 - به یاد داشته باشید که گیاه همیشه  سبز نیست حتی اگر اینگونه تصور کنید
گیاه در جایی سبزتر خواهد شد که آن را آبیاری نمایید. قبل ترک همسرتان سری به باغ زندگیتان بزنید. کارهایی است که می توانید برای حل مشکلات و حفظ ازدواجتان انجام دهید. مانند ملاقات با یک مشاور. همه چیز خوب پیش میرود اگر به این موارد ایمان داشته باشید در غیر صورت  تاییدی بر جدایی شماست.



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
ازدواج با فرزندان طلاق، آری یا نه؟
چگونگی مدیریت فرزندان بعد از طلاق
چگونه بعد از طلاق زندگی آرامی داشته باشم؟
6 کار ممنوعه بعد از طلاق
6 دلیل اصلی زندگی بعد از طلاق عاطفی !!!!