اضطراب در رابطه ی جنسی یکی از عوامل بسیار مهم در مختل شدن احساسات جنسی است.
 
بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کافی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است
 
برخی افراد در رابطه ی جنسی خود دچار اضطراب می شوند که به دلیل تصویر ذهنی آن ها از خودشان ( مانند چاق به نظر رسیدن ) یا عوامل دیگر می باشد. اضطراب در رابطه ی جنسی یکی از عوامل بسیار مهم در مختل شدن احساسات جنسی است.
 
 فیلم ها و کتاب های عاشقانه معمولا اتاق خواب را خیلی رمانیتک توصیف می کنند در حالی که این بر خلاف واقعیت است. در واقعیت ما شاهد مردان و زنان زیادی هستیم که در رابطه ی جنسی خود اضطراب زیادی را متحمل می شوند.
 
اضطراب مساله ی معمولی در رابطه ی جنسی است که یکی از عوامل بسیار مهم در مختل شدن احساسات جنسی است. زمانی که شما مدام به این فکر می کنید که " آیا من این کار را درست انجام می دهم؟" یا " آیا همسر من از این کار لذت می برد؟" ذهن شما بسیار معطوف شلوغ می شود و موجب کمتر لذت بردن شما از رابطه می شود.
 
مردان زمانی که دچار این اضطراب ها هستند، نمی توانند چنانکه باید برانگیخته شوند. زنان هم اغلب چنانکه باید ارضا نمی شوند. حتی مردانی که مشکلی در برانگیخته شدن ندارند زمانی که در رابطه ی جنسی دچار استرس هستند، دچار اختلال می شوند.
 
اقداماتی که می توانید جهت بهبود این وضعیت انجام دهید :
_ با همسرتان صحبت کنید و با او ارتباط عمیقی داشته باشید.
_ با هم دوش گرفتن هم به بهبود این وضعیت کمک می کند.
_ با همسرتان توافق کنید که گاهی فقط از با هم بودن و نزدیک بودن به هم لذت ببرید و نخواهید که به ارگاسم/ اوج لذت جنسی برسید.
_ ایجاد فاصله بین رابطه (ی جنسی) که هر بار دارید، شما و همسرتان را مشتاق به این رابطه کرده و بهبود وضعیت کمک می کند.
_ اگر این مشکل برای مدت طولانی گریبانگیر شما بود، به پزشک مراجعه فرمایید.
_ مراجعه به روان درمانگر/ مشاور نیز می تواند به شما کمک کند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatnews.com