پنج نکته‌ای که در زیر می‌آوریم، از اشتباهات شایع مردان در روابط جنسی است :
بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است

مردها معمولا فکر می‌کنند همه چیز را در باره رابطه جنسی با همسرشان می‌دانند؟ اما دائره المعارف جنسی که شما در مغزتان دارید، ممکن حاوی خطاها و نقص‌های اساسی درباره امور جنسی زنان باشند.

پنج نکته‌ای که در زیر می‌آوریم، از اشتباهات شایع مردان در روابط جنسی است :
اشتباه اول : چیزهایی که همسرتان می‌خواهد می‌دانید 
مردانی که دوباره ازدواج کرده اند اغلب بر اساس تجربه‌های قبلی‌شان فکر می‌کنند که می‌دانند همسرشان چه می‌خواهد. اما همه زنان مشابه هم نیستند. به گفته کارشناسان آموخته‌های شما از ازدواج با همسر قبلی تان ممکن است در مورد همسر فعلی‌تان صدق نکند. این موضوع نه تنها در مورد ترجیحات جنسی، بلکه در مورد روابط عاطفی هم صدق می‌کنند.

اشتباه دوم : احساس جنسی مردان و زنان مشابه هم است
هنگامی که مردی با زنی مقاربت می‌کند، دخول آلت مردانه به قدری حس قوی در مرد ایجاد می‌کند که نمی‌تواند تصور کند که ممکن است زن احساس مشابهی نداشته باشد. ممکن است او احساسی مانند احساس شما هنگام مشت خوردن به شکم پیدا کند، که باعث تهوع شما می‌شود.

اشتباه سوم : از ساختمان بدن زن اطلاع کامل دارید
اغلب مردان به طور کلی می‌دانند که کلیتوریس کجاست و کجا می‌توانند آن را پیدا کنند. اما نمی‌شود گفت آنها واقعا عمل آن را درک می‌کنند. کتا‌ب‌هایی که در طول دهه‌های اخیر در این باره منتشر شده است، توجه عمومی را به اهمیت کلیتوریس در ایجاد ارگاسم زنان جلب کرده است. اما این عقیده که زنان باید بتوانند از طریق دخول آلت مردانه در واژن به ارگاسم برسند، هنوز در میان بسیاری از مردان باقی مانده است.

چگونه می‌توانید بفهمید که همسرتان چه نوع لمسی را دوست دارد؟‌ سعی کنید این را از او بپرسید.

اشتباه چهارم : مرطوب شدن دستگاه تناسلی زن به معنای تحریک شدن او است
گاهی مردان پیش از انجام مقاربت منتظر می‌مانند تا دستگاه تناسلی خارجی زنان برای دخول به قدر کافی مرطوب و لغزنده شود. لازم نیست در این مورد نگران باشید.
کارشناسان می‌گویند این که مرطوب شدن دستگاه تناسلی خارجی زن به معنای تحریک شدن کامل اوست، باوری نادرست است.
برخی از زنان نسبت به زنان دیگر مرطوب‌تر می‌شوند، و اینکه میزان نرم‌شدگی طبیعی این منطقه در یک زن از روزی به روز دیگر متفاوت است. این میزان رطوبت با مرحله‌ چرخه ماهیانه که زن در آن قرار دارد نیز تفاوت می‌کند، و ممکن است تحت تاثیر استرس و داروها هم قرار گیرد.

اشتباه پنجم : سکوت طلایی است
 خیلی از مردان فکر می‌کنند که در هنگام رابطه جنسی باید ساکت باشند، اما تا شما حرف نزنید همسرتان نمی‌فهمد از چه چیزهایی راضی هستید و از چه چیزهایی ناراضی. اگر می‌خواهید احترام‌تان را به همسرتان حفظ کنید،‌ باید بدانید که زنی که می‌خواهد شما را ارضا کند، از اینکه او را هدایت کنید،‌ احتمالا بیشتر ممنون خواهد شد. به گفته کارشناسان به کار بردن جملات ساده‌ای مانند «این جوری را دوست دارم» می‌تواند به ارتباط جنسی شما کمک کند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : هفته نامه سپید



مطالب پیشنهادی :
چرا همسرتان از رابطه جنسی با شما امتناع می کند؟
اصول روابط جنسی و رفت و آمد در دوران عقد
6 مشکل مهم در روابط جنسی، 6 راه حل مفید
در مورد رابطه جنسی چطور با همسرم صحبت کنم؟
12 حالگیری اساسی در روابط جنسی