در ادامه گزارشی از مجله پریونشن می‌خوانید که به ما خواهد گفت بر اساس یافته‌های علمی گوناگون شرایط خاصی وجود دارد که اگر آنها را درست بشناسیم، از رابطه بسیار مطلوب‌تری برخوردار خواهیم بود.
 
بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است
 
در جامعه ما سخن‌ گفتن از رابطه زناشویی عموما کار بسیار دشواری است. متاسفانه این دشواری تنها به عرصه عمومی محدود نمانده است و بسیاری از همسران نیز حتی در خلوت خود از گفتن و شنیدن آن ابا دارند.
گرچه این سکوت، مشکلات فراوانی در زندگی بسیاری از زوج‌ها پدید آورده، ولی مشکلات ناشی از آن، به‌آسانی حل‌شدنی و حتی قابل پیشگیری است، مشروط بر آن که جامعه ما ظرفیت و مهارت این گفت‌وگو را به دست آورد.
در ادامه گزارشی از مجله پریونشن می‌خوانید که به ما خواهد گفت بر اساس یافته‌های علمی گوناگون شرایط خاصی وجود دارد که اگر آنها را درست بشناسیم، از رابطه بسیار مطلوب‌تری برخوردار خواهیم بود.
 
صبحگاه
ساختار بدن انسان به گونه‌ای است که انگار واقعا برای رابطه صبحگاهی ساخته شده است. دکتر جسیکا اوریلی، کارشناس روابط جنسی، می‌گوید: «نه‌تنها صبح هورمون تستوسترون (یکی از اصلی‌ترین هورمون‌هایی که وظایف جنسی را به​ عهده دارد) و نیز میزان انرژی فرد بالاتر از سایر مواقع شبانه‌روز است، بلکه افزایش در مقادیر هورمون اکسی​توسین یا همان هورمون عشق، سبب تمایل چشمگیر همسران به هم می‌شود و در عین حال هورمون اندروفین سرخوشی آنان را افزایش می‌دهد.» به همین دلیل رابطه مطلوب شروع خوبی برای یک روز پرمشغله است.
 
هنگام ناخوش احوالی
تعجب نکنید! بر خلاف تصور عموم این توصیه چندان هم بی‌اساس نیست. پژوهش‌ها نشان​ می‌دهند رابطه جنسی واقعا می‌تواند دستگاه ایمنی بدن را تقویت کند. درست است که مثلا وقتی تب دارید احتمالا تمایل چندانی برای این کار احساس نمی‌کنید؛ ولی مطمئن باشید یکی از راه‌های موثر برای آماده نگه‌داشتن بدن در فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا همین رابطه جنسی است. پس به بهانه تب یا یک سرماخوردگی ساده خود را از این حامی دستگاه ایمنی محروم نکنید.
 
روز چهاردهم
مطالعه‌ای که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد که حدود دو هفته پس از اتمام عادت ماهانه خانم‌ها، یکی از بهترین زمان‌های مبادرت به رابطه جنسی است. بدن در این هنگام به بالاترین حد آمادگی می‌رسد و به همین دلیل انجام رابطه را بسیار تسهیل می‌کند. به عبارت دیگر، چون​ حدود روز چهاردهم، تخمک‌گذاری انجام می‌شود، همه چیز برای بارداری نیز مهیاست.
 
پس از ورزش
رابطه جنسی پس از یک تمرین ورزشی ملایم بسیار مطلوب‌تر و موثرتر است؛ به‌علاوه این کار سبب بهبود قابل‌ توجه عملکرد همسران نیز خواهد شد. محققان طی پژوهشی در همین زمینه دریافته‌اند که پس از 20 دقیقه رکاب‌زدن گردش خون در نواحی تناسلی بانوان حدود 169 درصد افزایش می‌یابد و همین امر سبب بهبود عملکرد جنسی می‌شود. به‌علاوه، بدن شما هنگام انجام تمرینات ورزشی به میزان قابل توجهی تستوسترون ترشح می‌کند. به همین دلیل پس از انجام تمرین ورزشی حتی میل طبیعی شما به رابطه بیشتر نیز خواهد شد.
 
در پایان یک روز ناخوشایند
اگر می‌خواهید از شر استرس یک روز کاری وحشتناک خلاص شوید، مطمئن باشید رابطه جنسی راه بسیار سالم و موثری است. این کار بسیار سالم‌تر از فرورفتن در خود، سیگار کشیدن یا غرق‌شدن در برنامه تلویزیونی است. دکتر اوریلی می‌گوید: «پژوهش‌ها نشان می‌دهد رابطه جنسی و البته کنش‌های عاطفی دیگر، حتی صرفا دست در دست هم قدم زدن، می‌تواند تا چند روز میزان استرس فرد را پایین نگه دارد و حال خوشی را برایش به ارمغان بیاورد.»
 
پس از تجربه‌ای هیجان‌انگیز و ماجراجویانه
یکی از بهترین زمان‌ها برای مبادرت به رابطه جنسی درست پس از تجربه‌ای هیجان‌انگیز یا ماجراجویانه است، خواه دیدن یک فیلم هیجان‌انگیز یا ترسناک باشد یا سوارشدن بر تله‌سیژ، بانجی جامپینگ (پرش با طناب)، تونل وحشت و... دکتر اوریلی می‌گوید: «وقتی آدرنالین خون تحت تاثیر این فعالیت‌ها بالا می‌رود، بدن آمادگی بسیار زیادی برای رابطه زناشویی دارد و طبعا در این کار عملکرد بسیار مطلوب‌تری از خود نشان خواهد داد.»
 
پیش از سخنرانی
پژوهش‌ها نشان می‌دهد رابطه جنسی براحتی سبب آرامش اعصاب و کاهش فشار خون و کاهش استرس می‌شود. یافته‌های یکی از این پژوهش‌ها حتی حاکی از این است که رابطه جنسی ممکن است به آدم‌ها کمک کند بر ترس ناشی از حضور در یک جمع بزرگ و سخن گفتن در میان آن جمع غلبه کنند؛ زیرا تا حد ممکن از میزان استرس آنها خواهد کاست.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir