در این گزارش تلاش شده به برخی از مهم ترین مشکلات کوچک ولی پنهان میان زوج ها اشاره شود:.
داشتن یک رابطه خوب و ازدواجی موفق یکی از خواسته ها یا حتی شاید آرزوهای همیشگی انسان بوده است. خواسته ای که گاهی نه به خاطر بی اخلاقی های آشکاری هم چون سوء استفاده، خیانت، فریب و دروغ گویی بلکه به دلیل عادت های رفتاری ساده اما اشتباه محقق نمی شود.
رفتارهایی که به مرور زمان مانند قطرات آبی که به داخل سنگ نفوذ می کند بالاخره روزی آن را از درون می شکند منجر به از بین رفتن یک رابطه زناشویی می شوند. برخی از این خطاهای رفتاری در میان اغلب زوج ها شایع است، مواردی که با اندکی توجه قابل تغییر هستند. در این گزارش تلاش شده به برخی از مهم ترین مشکلات کوچک ولی پنهان میان زوج ها اشاره شود:

شکایت کردن
اگر می خواهید شریک زندگی خود را به تدریج آزار دهید شکایت کردن از رفتارهای او می تواند یک ترفند بسیار کارآمد باشد. حتی اگر شکایت یا اعتراض شما نسبت به همسرتان به صورتی غیر مستقیمی بیان شود باز هم اثرات مخربی دارد، زیرا اگر فردی هر روز با مجموعه ای شکایت ها و نظرات منفی مواجه باشد که مسلسل وار شخصیت او را نشانه می رود در نهایت فروپاشی می شود. بنابراین بهتر است هر روز تمرین کنید تا کمتر شکایت کنید و غُر بزنید، برای شروع می توانید عادت به غُر زدن در مورد ترافیک سنگین یا هوای آلوده را کنار بگذارید.

انتقاد کردن
یکی دیگر از عادت هایی که می تواند هر رابطه زناشویی را تباه کند انتقاد بیش از حد است. در واقع بدتر از اینکه شما یک آدم همیشه شاکی باشید این است که شما یک منتقد همیشگی باشید، این مسأله میزان استرس درون رابطه را افزایش می دهد و در بسیاری مواقع منجر به یک شکست عاطفی می شود. بهتر است به جای انتقاد از هر چیز و هر کسی تلاش کنید تا از امور ساده روزمره تعریف کنید، رفتاری که می تواند هم چون اکسیری شفا بخش ازدواج شما را پایدار نگه دارد.

مخالفت کردن
جای شگفتی دارد که بسیاری از زوج ها اغلب اوقات در حال مخالت کردن با یکدیگر هستند، حتی زمانی که موضوعی بی اهمیت باشد یا ارزش گفتگو نداشته باشد. این موضوعی زمانی تبعات جدی تر دارد که فرد در میان جمع با همسر خود مخالفت کند و در مقابل موافق نظر دیگران باشد. اگر شما نظری مخالف با همسر خود دارید تلاش کنید آن را به صورتی خصوصی مطرح کنید، هم چنین هر زمان که لازم است در محیط های عمومی از نظر شریک زندگی حمایت و پشتیبانی کنید.

کنترل کردن
به زبان ساده در کنترل کردن در کنار موضوعاتی هم چون عدم صداقت و خیانت می تواند یکی از آفت های هر رابطه ای باشد. حتی اگر نیت ما خوب باشد، زمانی که به همسر خود می گوییم چه بکند و چه نکند یعنی داریم از موضعی بالاتر با او حرف می زنیم. در شرایط این چنینی برابری دو طرف از بین می رود یکی می خواهد برتری و قدرت خود را به دیگری اثبات کند، در واقع خلع قدرت از همسرمان و تأکید بر نقاط قوت خود به راحتی می تواند وحدت یک خانواده را از بین ببرد. راه حل پیشنهادی برای رفع این موضوع بسیار ساده است، تمرین کنیم قدری پذیرا باشیم.

"نه" گفتن
آخرین عادت بسیار مخرب و لی شایع در میان زوج ها این است که گاهی بدون هیچ فکری به درخواست ها و نیازهای همسر خود "نه" می گویند. این در حالی است که بهترین پاسخ در مقابل خواهش های شریک زندگی، "بله"، حتماً و با کمال میل می باشد، دوری از چنین رفتاری آن قدر مهم است که توصیه می شود حتی با درخواست های غیر معقول همسر خود صراحتاً مخالفت نکنید و بر سر آنها بحث و گفتگو کنید. برای داشتن رابطه ای عاشقانه و سالم از یک مرد یا زن که همیشه "نه" می گوید به انسانی "بله" گو بدل شوید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : شفقنا زندگی



مطالب پیشنهادی :
15 دليل مردانه برای سردی روابط زناشويی!؟
راه‌های‌ بهبود روابط زناشویی !!
با زیاده خواهی شوهرم در رابطه زناشویی چه کنم؟
راه های استحکام روابط زناشویی
10 نکته مهم در زندگی زناشویی که هر زن و مردی باید بداند