چرا در تلفن همراه همسرم پیامک یک خانم غریبه دیدم؟
خانمی ۲۷ ساله هستم. چند ماه بود که به رفتار شوهرم شک کرده بودم. احساس می کردم بی اعتنا و عصبانی است با خودم گفتم شاید به خاطر کارش است ولی در تلفن همراهش یک پیامک دیدم که ظاهراً متعلق به یک خانم بود. پیامک خیلی احساساتی بود، باید چه کار کنم؟

خانم گرامی، یکی از دلایلی که افراد تصمیم به ازدواج می گیرند، نیاز عاطفی به وجود یک شخص از جنس مقابل در کنار خود به عنوان همراه زندگی است. بنابراین عواطف در عین حال که می تواند موتور محرکه خوبی برای حرکت زندگی باشد ندادن پاسخ مناسب به آن می  تواند دلیل بروز برخی رخدادهای تلخ بین زن و شوهرها شود.

مهم و تاثیرگذار بودن همراهی عاطفی با همسر
در پیامک تان گفته اید که احساس کردید همسرتان عصبانی و بی اعتنا است و سپس آن را به کارش مربوط دانسته اید. شاید شما تحت تاثیر برخی مطالب درباره تفاوت زنان و مردان قرار گرفتید و تلاش کردید شوهرتان را در مواقع عصبانیت در غار تنهایی خودش رها کنید. توجه داشته باشید که اگر این گونه باشد، این اصلی ترین اشتباه شما بوده است. درست است که مردان در هنگام بروز چالش و استرس به تنهایی نیاز دارند تا به ساماندهی افکار خود بپردازند اما این هم در مدت زمان خاصی صورت می گیرد و پس از آن این مهر و عاطفه زن است که می تواند به او در بازیابی قوای درونی اش کمک کند. پس در نظر داشته باشید که هر گاه همسر خود را در وضعیتی دیدید که عصبانی است به او اطمینان خاطر بدهید که به توانایی اش در حل مشکلات ایمان دارید و این مسئله را به او خاطرنشان کنید که هر لحظه آماده شنیدن حرف های او هستید. هر مردی با داشتن چنین حمایت عاطفی قوی می تواند در برابر چالش ها، اعتماد به نفس بیشتری از خود نشان دهد و در روابط زناشویی خود موفق تر عمل  کند.

نکته ای مهم درباره پیامک احساسی در گوشی همسرتان
نگرانی دوم شما، دیدن یک پیامک احساساتی از یک خانم در گوشی همسرتان بود. در ابتدا باید عرض کنم قبل از هر اقدامی از صحت این که همسر شما مخاطب این پیامک بوده مطمئن شوید و خیلی سریع و یک طرفه به قاضی نروید. با فرض درست بودن ذهنیت شما درباره همسرتان، باید بگویم احساساتی بودن محتوای این پیامک می تواند گویای یک نکته مهم باشد به این معنی که جای خالی عواطف در رابطه شما و همسرتان احساس می شود. چاره این است که به دنبال بازسازی روابط عاطفی خود با همسرتان باشید. تلاش هایی که تاکنون داشته اید، کافی نبوده و باید بیشتر به همسرتان توجه کنید.

۳ گام برای بازسازی روابط احساسی تان
به شما توصیه می شود برای بازسازی روابط احساسی با همسرتان در اولین اقدام، زبان عشق همسر خود را شناسایی کنید یعنی بفهمید او در چه زمان هایی و به چه نوع عواطفی احتیاج دارد. در گام دوم ببینید چه تلاش هایی تاکنون انجام داده اید که در این فرآیند موفق عمل نکرده اید به عبارت دیگر اشتباهات خود را شناسایی کنید. سومین گام این است که در یک محیط به دور از سهم خواهی و مقصریابی با همسر خود گفت وگو کنید تا فرآیند بازسازی عاطفی را با کمک هم انجام دهید.

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com



مطالب پیشنهادی :
10 نکته مهم در زندگی زناشویی که هر زن و مردی باید بداند
چگونه بهترین رابطه جنسی را با همسرمان داشته باشیم؟
راه‌های‌ بهبود روابط زناشویی !!
5 معجزه گر در رابطه زناشویی تان
راه های استحکام روابط زناشویی