اگر شما هم نمی‌دانید چطور می‌توانید فرزندتان را راضی کنید که در خانه بماند با این بازی های خانگی می توانید این کار راه انجام دهید.
هوا خیلی گرم شده و پدر و مادرها نگران سلامت فرزندان‌شان هستند. برای همین هم کاملا طبیعی است که به آنها اجازه بازی و تفریح در فضاهای باز را ندهند و نگذارند ساعت‌های طولانی زیر نور خورشید بدوند، بپرند و بازی کنند. بچه‌ها هم احتمالا زیر بار نمی‌روند و دوست ندارند تعطیلات‌شان را داخل خانه سپری کنند. بخصوص اگر بازی‌های رایانه‌ای هم برای‌شان محدود شده باشد. چه باید کرد؟ آیا والدین باید با بچه‌ها کنار بیایند و به آنها اجازه بازی در پارک‌ها و فضاهای باز را بدهند؟

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده و نمی‌دانید چطور می‌توانید فرزندتان را راضی کنید، اول از همه باید بدانید ماندن در خانه به هیچ عنوان به معنای خسته‌شدن کودکان نیست. آنها نباید حس کنند اگر خانه باشند، حوصله‌شان سر می‌رود و کلافه می‌شوند. چون بسیاری از بازی‌ها و فعالیت‌های مورد علاقه کودکان در فضاهای کوچک و بسته هم انجام می‌شود. فقط باید کمی بیشتر فکر کرده و تفریح و بازی مورد علاقه کودکان را پیدا کنید.

_ خمیرهای بازی یکی از بهترین انتخاب‌هاست
می‌توانید خمیرهای رنگارنگ و مناسبی را تهیه کنید و در اختیار کودک بگذارید. (البته اگر فرزندتان به سنی رسیده که بتواند با این خمیرها بازی کند). او به کمک خمیرهای مخصوص بازی می‌تواند اشکال رنگارنگ و زیبایی بسازد و با این کار نه‌تنها سرگرم می‌شود که حتی قدرت تخیل و خلاقیتش هم افزایش می‌یابد و تقویت می‌شود.

_ بازی با عروسک‌های انگشتی هم کار دیگری است که می‌تواند کودکان را سرگرم کند
 البته لازم نیست حتما چنین عروسک‌هایی را تهیه کنید. بچه‌ها خیلی راحت‌تر از آنچه فکر کنید، سرگرم می‌شوند. پس به کمک چند تکه پارچه رنگی که رویش چشم و ابرو کشیده‌اید هم می‌توانید با او بازی کنید. در حین این بازی‌ها، بسیاری از نکات و مفاهیم مورد نیاز را هم می‌توانید با کودک در میان بگذارید و به او بیاموزید.

_ بازی‌های ذهنی و بازی با رنگ‌ها هم از دیگر مواردی است که در این روزها به شما کمک خواهد کرد.
یکی از بازی‌های فکری جالبی که کودکان هم خیلی آن را دوست دارند، بازی با عکس‌هاست. با این کار، هم قدرت حافظه کودک تقویت می‌شود و هم نسبت‌های خانوادگی را به خوبی می‌آموزد. برای شروع این بازی می‌توانید تعدادی از عکس‌های اعضای خانواده را روی میز بچینید و از کودک بخواهید عکس هر فردی را که شما نامش را می‌گویید. در انتهای بازی اگر توانسته باشد عکس‌های زیادی را جمع کند، برنده است. این روزها فرصت خوبی برای جمع‌کردن اتاق بچه‌ها هم است. شاید آنها این کار را خیلی دوست نداشته باشند، اما می‌توانید با تفریح و شوخی آنها را تشویق کنید وسایل‌شان را مرتب کنند​. بچه‌ها آب‌بازی را خیلی دوست دارند و برای همین با ذوق و علاقه با شما همراه خواهند شد تا اسباب‌بازی‌های‌شان را تمیز و جمع کنند. پس از شستن هم نوبت به مرتب‌کردن اتاق می‌رسد که بچه‌ها باید در آن کار هم همراه شما باشند و کمک‌تان کنند.



گردآوری : گروه سک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : sara.jamejamonline.ir



مطالب پیشنهادی :
بازی کودکتان در آینده اش اثر می گذارد ( روانشناسی بازی کودکان )
اتاق بازی ای که خلاقیت کودک شما را چند برابر می کند
اگر تکلم کودک تان مشکل دارد این 5 بازی را امتحان کنید 
معرفی چند سایت سالم و پربار بازی و تقویت هوش برای کودکان
تاثیر و نقش بازی والدین با کودکان در خلاقیت