نکته‌ی مهم دیگر آن که اسباب‌بازی‌ها نباید در جایی که دوستان یا بزرگ‌ترها هستند، بی‌جا و بی‌مورد شمرده شوند.
جدایی و تفکیک کامل اسباب بازی دخترها و پسرها، خیلی هم مهم نیست. بازی کردن با چکش و اره، برای دخترها هم جذابیت دارد. پسرها هم ناراحت نمی‌شوند اگر نقش یک آشپز را بازی کنند.
پسرها ترجیح می‌دهند در جنگل بازی کنند و بر بازی‌هایی تاکید دارند که در آن حس رقابت وجود دارد و یا باید از قدرت بدنی خود استفاده کنند. تکنیک‌ها و طرح ریزی پسرانه نیز در بازی، برای آن‌ها جذابیت دارد.
دخترها دوست دارند نقش‌های اجتماعی خود را بازی کنند. آن‌ها به بازی مشارکتی یا تغییر نقش‌ها علاقه دارند. دخترها تمایل دارند در بازی، نقش‌های خود را تغییر دهند و در قصه‌ها، از تخیلات خود استفاده کنند.

نکته‌ی مهم دیگر آن که اسباب‌بازی‌ها نباید در جایی که دوستان یا بزرگ‌ترها هستند، بی‌جا و بی‌مورد شمرده شوند.

نکات پر اهمیت
هر چه سن کودک کمتر باشد، اسباب بازی آن باید بزرگ‌تر باشد. به این دلیل که بچه‌های کوچک، همه‌چیز را به سمت دهان خود می‌برند و این موضوع، بسیار خطرناک است. چسباندن حیوانات و عروسک‌ها به دیوار توصیه نمی‌شود. بازی کردن در گوشه‌های تیز، لبه‌ها و کناره‌ها اصلا مناسب نیست. قلاب‌ها، سوزن‌ها و سوزن‌قفلی‌ها نیز برای بازی، بسیار نامناسب‌اند. رنگ‌های نقاشی و مداد‌رنگی‌ها هم می‌توانند برای بچه‌ها خطرناک باشند.

حرف آخر
یک اسباب‌بازی خوب، عمری طولانی دارد و قابل حمل است. کودک را به ابتکار وامی‌دارد و به انجام بازی‌های متنوع دعوت می‌کند. وسایل مستعمل ساده مثل لوازم بی‌خطر آشپزخانه، لباس‌های کهنه و خیلی چیزهای ساده دیگر می‌تواند فرزندتان را در دنیای تخیل، به پرواز درآورد. اسباب‌بازی، جای هم‌بازی را نخواهد گرفت! بچه‌ها به بزرگترها برای این که به سرگرم شدن‌شان کمک کنند، احتیاج دارند. نقش هم‌بازی برای آموختن توانایی‌های اجتماعی، انکار نشدنی است.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : sahrzadpress.com



مطالب پیشنهادی :
تاثیر و نقش بازی والدین با کودکان در خلاقیت
اگر کودک تان در هنگام بازی دعوا می کند این کارها را انجام دهید
چگونه بدون اسباب بازی با کودکان 4 تا 8 ماهه بازی کنیم؟
مواظب رنگ اسباب بازی کودکان باشید
وقتی اسباب بازی کودکتان خطرناک می شود