حمایت از همسرتان، کلید اصلی رابطه عاطفی شما در این دوران است. پدرها عمدتا می گویند که مهم ترین وظیفه ای که در هفته های اول بر عهده آنها بوده، صبوری کردن و مراقبت از همسرشان بوده است
_ از مادر یا پرستار کودک بخواهید تا نحوه تعویض پوشک، حمام کردن نوزاد و دیگر کارهایی را که در مراقبت از کودک لازم است به شما یاد بدهد. با این کار می توانید مسئولیت و کارهای نوزاد را بین خود و همسرتان تقسیم کنید.
پس از مدتی، شما در امور مربوط به نوزاد خود، متخصص خواهید شد. برخی از پدرها حتی از بغل کردن نوزادشان نیز می ترسند.
به هر حال باید با کودک خود ارتباط برقرار کنید و بخشی از کارهای او را بر عهده بگیرید: پوشک او را عوض کنید، کودک را بغل و آرام کنید، به غریزه خود اعتماد کنید مطمئن باشید در زمان کوتاهی به یک پدر خوب تبدیل خواهید شد!

_  حمایت از همسرتان، کلید اصلی رابطه عاطفی شما در این دوران است. پدرها عمدتا می گویند که مهم ترین وظیفه ای که در هفته های اول بر عهده آنها بوده، صبوری کردن و مراقبت از همسرشان بوده است. معمولا توصیه می شود که به همسرتان سخت نگیرید و فرصت دهید که خودش را پیدا کند: همسر شما، یعنی مادر نوزاد، در حال تحمل مشکلات فیزیکی و روحی ناشی از زایمان است و تولد نوزاد همه زندگی او را تحت تأثیر قرار داده است، تغییری که البته بسیار شیرین است. حتی اگر یک روز کاری سختی را پشت سر گذاشته اید، شاید برای همسرتان مانند این باشد که شما به مرخصی رفته اید، زیرا کار او در خانه بسیار سنگین تر بوده است. پس صبور و پشتیبان او باشید. در طول روز به همسرتان تلفن بزنید و احوال او را جویا شوید.

_ پدران با تجربه همگی بر این عقیده اند که اگر مدت زمانی را با کودک تان به تنهایی سپری کنید، موجب می شود واقعا احساس "پدر بودن" به شما دست دهد. همچنین، این تنها راهی است که به شما کمک می کند تا پیشرفت کنید: مثلا یاد بگیرید هنگامی که کودک گریه می کند او را آرام کنید، نه اینکه یک نفر دیگر (مثلا همسرتان) را صدا کنید و کودک را به او بدهید تا آرام کند.

_ سعی کنید مسائل مختلف را به صورت خانوادگی ( فقط شما و همسرتان ) یاد بگیرید و حل کنید. اجازه ندهید کمک های دیگران، حالت دخالت در زندگی شما را پیدا کند. اقوام یا دوستانی که می خواهند به شما کمک کنند، ممکن است دردسرهایی هم درست کنند، طوری که نقش شما به عنوان «پدر» کمرنگ شود و در عمل به حاشیه رانده شوید.

_ از وقت گذرانی با کودکتان لذت ببرید. بازی با نوزاد و آواز خواندن برایش را به بخشی از عادات روزانه خود تبدیل کنید. پدران باتجربه غالبا می گویند که هیچ چیز آرامش بخش تر از آن نیست که نوزاد، در آغوش و روی سینه شما به خواب رود.اما بیشتر پدران قدر این دوران را آنچنان که شایسته است نمی دانند، شاید با خودتان فکر کنید در شرایط فعلی باید بیش از گذشته کار کنید و بعدها این کمبود را جبران کنید، اما واقعیت این است که این روزهای شیرین تکرار نخواهد شد، پس حتماً زمانی را به کودک اختصاص دهید و از پدر بودن لذت ببرید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com



مطالب پیشنهادی :
5 قانون برای پدرانی که دختر دارند
نکاتی مهم که مادران باید بدانند
5 اشتباه والدین که نوجوان شان را پنهان کار می کند
چگونه کودکمان را به خودمان وابسته نکنیم؟
با 10 قانون زیر رفتارهای خوب را در کودکتان تقویت کنید