اگر شما از آن دسته پدرانی هستید که می‌خواهید ارتباط خود را با پسرتان قوی‌تر کنید، ما در اینجا نکاتی را برایتان آورده‌ایم که با عمل به آنها رابطه شما تقویت خواهد شد.
رابطه بین پدر و پسر می‌تواند پیچیده باشد. پدران و پسرانی که اختلاف نظر زیادی با هم دارند ارتباط برقرار کردن را با یگدیگر دشوار می‌بینند. گاهی رابطه آنها رقابتی می‌شود و گاهی دلشان می‌خواهد ارتباط خود را قویتر کنند اما راهش را نمی‌دانند.
اگر شما از آن دسته پدرانی هستید که می‌خواهید ارتباط خود را با پسرتان قوی‌تر کنید، ما در اینجا نکاتی را برایتان آورده‌ایم که با عمل به آنها رابطه شما تقویت خواهد شد.

درک کنید که پسرها تحت تاثیر پدرهایشان هستند
باور کنید یا نه، پسرها اول از همه به پدرهای خود نگاه می‌کنند و برای مرد شدن او را الگو قرار می‌دهند. تاثیری که پدر روی رشد شخصیت کودک خود می‌گذارد پنهان اما واقعی است. زمانی که پسر رفتار پدر خود را با مادرش می‌بیند، احترام(یا بی احترامی) به زنان را یاد می‌گیرد و این که مرد و زن چگونه باید با هم ارتباط برقرار و چگونه با مشکلات دست و پنجه نرم کنند. حال که از این تاثیر آگاهید، به رفتار خود عمیق‌تر فکر کنید.

علایق مشترک خود را بیشتر کنید
ممکن است شما به ورزش علاقه داشته باشید در حالی که پسرتان از کتاب خواندن در خانه لذت ببرد اما حتما سرگرمی دیگری نیز وجود دارد که هر دوی شما به آن علاقه داشته باشید. به عنوان مثال به پیک نیک رفتن. سعی کنید علایق مشترک خود با پسرتان را شناسایی کنید و زمان باهم بودن‌تان را افزایش دهید تا ارتباط میان شما نیز بهتر شود.

از هم بازی بودن با کودکتان نهراسید
بازی کنید. پسرها زمانی که جوان‌هستند، بازی کردن و فعالیت را دوست دارند. با فرزندتان کشتی بگیرید و بگذارید فعالیت فیزیکی را تجربه کند. ممکن است او تحت تاثیر همین بازی‌ها بعدها به صخره نوردی، هاکی یا اسکیت علاقمند شود.

روی پروژه‌های بزرگ کار کنید
برای پسرها بسیار لذت بخش است که کارهایی بزرگ‌تر از سن‌شان انجام دهند. باز کردن موتور ماشین و قرار دادن آن سر جایش، ساختن جعبه و تعمیر دوچرخه، هر چیزی که باشد انجام دادن پروژه‌ای بزرگ با کودکتان ارتباط میان شما را بهبود بخشده و خاطره‌ای می‌سازد که شما تا سال‌ها می‌توانید درباره آن صحبت کنید.

یه پسرتان گوش دهید
شما نیز از این که دیگران حرف‌هایتان را گوش دهند لذت می‌برید. اگر از همین حالا، قبل از هر گونه قضاوتی اول به حرف‌های پسرتان گوش دهید سپس مشکل او را حل کنید، رابطه‌ای محکم با او ساخته‌اید که تا سال‌های سال باقی خواهد ماند. فرصتی فراهم کنید که بتوانید با او صحبت کنید. به عنوان مثال با هم به ماهی گیری بروید یا ورزش کنید. کافی است 25% از وقت خود را به گوش دادن اختصاص دهید سپس از خوشگذرانی با او لذت ببرید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : niniban.com



مطالب پیشنهادی :
5 اشتباه والدین که نوجوان شان را پنهان کار می کند
چگونگی ارتباط جنسی با حضور فرزندتان در خانه
ارتباط والدین و فرزندان در فیس بوک
چگونه با سوالات جنسی فرزندانمان روبرو شویم؟
5 نکته کلیدی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان