اگر درباره ی ازدواج ترس دارید و نگرانید در این لحظه پیشنهاد می کنیم چند نفس عمیق بکشید و مطالب زیر را با آرامش بخوانید و با فهمیدن نکات مثبتی که در ازدواج حاصل می شود ، لذت ببرید .
بن افلک زمانیکه در مراسم اسکار سال گذشته در مورد ازدواج خود با جنیفر گارنر صحبت می کرد گفت : ازدواج خوب است. ازدواج بهترین کاری است که هر شخصی باید در زندگی اش انجام دهد .
ازدواج هم یکی از کارهای ضروری در زندگی می باشد که همه به آن احتیاج دارند .مردم ازدواج را سخت گرفته اند درحالیکه ازدواج کاری بسیار جذاب می باشد .
اگر درباره ی ازدواج ترس دارید و نگرانید در این لحظه پیشنهاد می کنیم چند نفس عمیق بکشید و مطالب زیر را با آرامش بخوانید و با فهمیدن نکات مثبتی که در ازدواج حاصل می شود ، لذت ببرید .

1 - کسی است که همیشه در فکر او باشید
در هر حالتی از زندگی مطمئن هستید که یک نفر است که همیشه به فکر شما می باشد و شما را دوست دارد و دغدغه ها و زیبایی های زندگی تان را دوست دارد و به شما و مسائل شما فکر می کند .

2 - شما تله پاتی ذهنی برای انتقال احساس واقعی اتان  دارید
با یک نگاه همسرتان متوجه خواهد شد که مثلا شما گرسنه هستید و یا اینکه متوجه می شود شما از چیزی که خانواده و دیگران به او گفته اند ناراحت است و تمامی رویدادهای شخصی اتان را می تواند بدون آنکه با او در میان بگذارید درک کند .

3 - زمان در ماشین و در کنار همسرتان به تندی می گذرد
حتی یک راه و مسیر طولانی بر شما آسان می گذرد زمانیکه همسرتان در کنارتان باشد و موسیقی ملایمی را با یکدیگر گوش دهید .

4 - هنگامی که مریض هستید، کسی است که از شما مراقبت کند
تنها کسی که در هر لحظه در کنار شما می تواند بماند و به مانند یک دکتر برای شما آرام بخش باشد و دوای دردتان به هنگام بیماری است همسرتان می باشد. او برایتان دارو و چیزهای لازم برای درمان سرماخوردگی را آماده می کند و در نهایت ناجی شما می باشد .

5 - شما به کودک درون خود اجازه رشد می دهید
من در سن سی سالگی هم هنوز به مانند کودکی ام عاشق کارتون هایی چون یخ زده (frozen) می باشم و تنها همسر من است که می تواند مثلا برای جشن تولد من یک سی دی کارتون هدیه دهد .من 12 سال است که با همسرم ازدواج کرده ام و یکبار برای من یک سی دی کارتون مورد علاقه ام را خرید که هنوزم بهترین کادوی زندگی ام می باشد .

6 - شما در کنار بزرگترین آرامش و امید زندگی اتان هستید
چند روزی است که شما احساس بدی پیدا کرده اید و همه چیز برایتان وحشت زده می باشد و حوصله کار کردن هم ندارید و اکنون شوهر شما تنها کسی است که می تواند به شما امیدواری دهد و با شما صحبت کند و آرام بخش روحتان باشد.او تنها امید شما می باشد.

7 - شما کارهای خانه را با یکدیگر انجام می دهید
تا قبل از ازدواج شاید از انجام خیلی کارها چون ظرف شستن و تمیز کردن و پخت و پز رنج ببرید و نفرت داشته باشید اما به صورتی ناگهانی بعد از ازدواج  کارهای خانه را به صورتی لذت بخش و از روی علاقه در کنار همسرتان و به صورت مشترک انجام می دهید و از زندگی لذت می برید .

8 - شما تاریخ مشخصی برای خیلی روزها دارید
نه تنها روزهای خاصی مانند روز ولنتاین و ...که بین همه ی مردم مشترک می باشد ،بلکه شما زمانی که ازدواج می کنید روزهای زیبایی که فقط مخصوص خود و همسرتان می باشد را رقم می زنید و این روزها را جشن می گیرید و لذت می برید . 

9 - شما حق این را دارید که زندگی اتان را با کسی دیگر تقسیم کنید
ازدواج را می توان دوست داشتنی، اما با برخی حقایق مهم مرتبط دانست . مقاله نویس معروفی به نام دن ساواگ می گوید : یکی از مهمترین نکات زیبای زندگی مشترک این است که زندگی تان را با کسی دیگر تقسیم می کنید و در نهایت تمامی لحظات زندگی و مهم تر از همه مواقع بسیار اضطراری که احتیاج به آرامش دارید می توانید این لحظه و سختی های آن را با کسی دیگر قسمت کنید .او می گوید زن و شوهر باید تمام زندگی اشان را با هم نصف کنند .

10 - شما کسی را دارید که زمانی که خوابی ترسناک دیدید در کنارتان باشد
در اواسط شب ناگهان خوابی وحشتناک می بینید و تمام بدنتان عرق کرده و فکرتان به هم ریخته است و این زمان است که زن و شوهر به درد هم می خورند .

11 - شما با بهترین دوستتان هستید
شوهرم بهترین دوست من است  .اکنون که با یکدیگر ازدواج کرده ایم عشق میان ما ابدی شده است و خوشحالم از اینکه این عشق بعد از ازدواج بین ما به وجود آمد و حال ادامه زندگی را با عشق می گذرانیم .زندگی که قبل از ازدواج تنها با دوست داشتن همراه بود و اکنون او نه تنها همسرم است بلکه بهترین دوست من نیز می باشد.



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www,seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
رابطه جنسی قبل از ازدواج، آری یا خیر؟
در ازدواج به این افراد بگویید " نه " !
واقعیاتی مهم درباره ازدواج که نمی دانستید!!
صحبت‌ها و سوالات مهم قبل از ازدواج!
"نه" گفتن به ازدواج = رفتن به استقبال افسردگی و مشکلات جنسی!