البته باید در نظر داشت اگر خواستگاری داشته باشید که واقعا این اختلال را داشته باشد بعید است هدفش از ارتباط با شما ازدواج باشد بلکه او احتمالا می خواهد تا آنجا که ممکن است از شما سوء استفاده کند و سپس در بدترین شرایط رهایتان کند.
اختلال روانی که در این مقاله می خواهیم درباره اش توضیح بدهیم اختلال شخصیت ضد اجتماعی است. 

ما هرگز اصرار نکرده ایم که از مبتلایان به اختلالات روانی فاصله بگیرید چون معمولا می توانید با آموزش مهارت هایی، شیوه برخورد صحیح با این بیماران را یاد بگیرید اما این بار به شما اکیدا توصیه می کنیم از مبتلایان به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، فاصله بگیرید چون اگر اختلال آنها جدی باشد حتی به شما هم به عنوان شریک زندگی شان رحم نمی کنند.

البته باید در نظر داشت اگر خواستگاری داشته باشید که واقعا این اختلال را داشته باشد بعید است هدفش از ارتباط با شما ازدواج باشد بلکه او احتمالا می خواهد تا آنجا که ممکن است از شما سوء استفاده کند و سپس در بدترین شرایط رهایتان کند.

خیلی از آن سوارهای سپیدپوش رویایی دختران که عکس شان را در صفحه حوادث روزنامه ها می بینید و زیر عکس، شرح می خوانید که از صدها دختر به بهانه خواستگاری سوء استفاده کرده اند ، دچار این اختلال هستند. البته این اختلال مختص مردان نیست اما جنسیت بر آن اثر دارد و در مردان بیشتر از زنان دیده می شود.

بیشتر مبتلایان به این اختلال شخصیت دستکم یکبار گذرشان به زندان می افتد هرچند وقتی این اختلال با هوش بالا همراه شود، فاجعه ای رنگ می گیرد و آنوقت دیگر امکان دارد فرد مبتلا از آن دست مافیایی هایی شود که هرگز دست پلیس به آنها نمی رسد.

گاهی حرکت ها و رفتارهای این گروه برای دختران جوانی که از بلوغ عقلی کافی برخوردار نیستند جالب به نظر می رسد مثلا شاید شیوه رانندگی پر خطرشان را نشانه ای از شجاعت شان برداشت کنند یا تضییع حق مردم و کلاه گذاشتن سرشان را نشانه ای از هوش و ذکاوت می دانند و به همین علت به سرعت فریب می خورند و تسلیم خواسته های شان می شوند غافل از این که همه این ویژگی ها، نشان دهنده یک اختلال خطرناک هستند.

عشق شان، له کردن قانون است. آنها نمی توانند با عرف و هنجارهای اجتماعی جامعه کنار بیایند. عاشق فریبکاری، کشیدن نقشه های پلید برای سوء استفاده و آزار بقیه هستند.

خوش شان می آید دایما گلاویز شوند، مثل آب خوردن دروغ می گویند و طعنه می زنند و فحش می دهند و مسخره می کنند. دست به کارهای پرخطر می زنند اما حسی که در آنهاست شجاعت نیست ، حماقت و ناآرامی درونی است که از نظم و قانون متنفرشان می کند.

البته ممکن است افرادی بدون ابتلا به این اختلال شخصیتی هم دست به قانون شکنی بزنند اما می دانید فرق مهم آنها با مبتلایان به این اختلال چیست ؟ بسیاری از آدم های عادی دیر یا زود پس از قانون شکنی پشیمان می شوند یا دستکم احساس عذاب وجدان می کنند اما این گروه هرگز از بدی های شان احساس پشیمانی نمی کنند و حتی در فرایند درمان شان، که بسیار سخت است، بخش عمده ای از فعالیت درمانگران بر بوجود آوردن احساس ندامت در آنها از رفتارهای نادرست شان متمرکز است.

با این اوصاف حالا احتمالا به ما حق می دهید که سفارش کنیم اگر یک مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی خاطرخواه تان شد، پیش از آن که آسیبی به شما بزند، از او فاصله بگیرید. یادتان باشد حتی اگر کسی مبتلا به این اختلال نیست اما به چشم خودتان دیدید که قانون شکنی کرد، درباره کفایتش برای ازدواج بیشتر فکر کنید و از خودتان بپرسید اگر او می تواند قوانین اجتماعی را به آسانی نقض کند، چرا نباید زیر قانون ازدواج بزند؟



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir



مطالب پیشنهادی :
ازدواج، هدف است یا راهی برای رسیدن به آرامش؟
در انتخاب همسر مراقب این اشتباهات خطرناک باشید
تصوراتی غلط درباره ازدواج
6 تصمیم غلط در ازدواج که بدبخت تان می کند
افراد خودشیفته و ازدواج با آنها.درست یا غلط؟