اگر به دنبال تضمینی برای ازدواج موفق هستید، این 5 شرط را به خاطر بسپارید.
شروع هر ازدواجی با هزاران آرزوی خیر و امید به خوشبختی است. اما آیا واقعا هر ازدواجی به خوشبختی منجر می شود؟ آنهایی که امروز در دادگاه های خانواده رفت و آمد می کنند همان همایی نیستند که یک روز با عشق و امید سر سفره عقد نشستند؟
خطر سردی و جدایی هر زندگی مشترکی را تهدید می کند. اگر به دنبال تضمینی برای ازدواج موفق هستید، این 5شرط را به خاطر بسپارید.
 
بازی و تفریح در هر سنی
زوج هایی که با هم بازی می کنند، زوج هایی که قسمتی از زمان هر روزشان را برای با هم تنها بودن کنار می گذارند با هم می مانند با هر لبخند مشترک و تبادل کلامی خوشایند، ارتباط شان را تازه می کنند. به این ترتیب، شانس پایداری ازدواج خوب تان در شکلی مناسب را بالا ببرید.
 
قدرشناس باشید
قدرشناسی و سپاسگزار بودن یک شرط مهم برای زنده نگه داشتن عشق است. قدرشناسی با احترام توام است و به طرف مقابل احساس دیده شدن، در نظر آمدن و ارزشمندی می دهد. اگر همکاری همدیگر را بدیهی فرض کنید، نمی توانید به طرف مقابل تان نشان دهید که ارزش کارهای او را می دانید. برای آنکه پایه های زندگی تان را مستحکم تر بنا کنید باید قدرشناس، دلسوز و غمخوار باشید.
 
چسب زندگی زناشویی
رابطه جنسی خوب برای ساختن یک ازدواج خوب کافی نیست اما اگر رابطه جنسی کم یا غایب باشد، احتمال آنکه ارتباط شما شکننده شود و رو به فروپاشی برود، بیشتر و بیشتر خواهد بود. رابطه جنسی، چسب زندگی زناشویی است که اگر کم قوت باشد یا حذف شود می تواند زندگی شما را هزارپاره کند. سردی عاطفی و طلاق احساسی همیشه با کم بودن یا بی کیفیت بودن رابطه جنسی همراه است.

تجربه های مشترک
تازگی و تجربه های جدید، رابطه را محکم می کنند. یک بازی جدید، قدم زدن در مکانی متفاوت، آزمودن یک روش جدید برای ورزش کردن با هم، یک کار داوطلبانه عام المنفعه مشترک، با هم درس خواندن و با هم هدفی مثل خرید خانه یا ماشین یا حتی سفر رفتن در نظر گرفتن باعث می شود شور و اشتیاق به رابطه تان بیاید. در زندگی که من و تویی وجود داشته باشد و تجربه های فردی بر تجربه ها و اهداف مشترک غلبه کند، هیچ دلیلی برای ادامه رابطه باقی نمی ماند.
 
زخم ها را رها نکنید
کینه ها، دلخوری ها و ناراحتی های ابراز نشده و حرف های گفته نشده می توانند رابطه شما را به شدت تهدید کنند. اگر به دنبال آن هستید که رابطه ای استوار داشته باشید، از همین حالا تلنبار نشدن حرف ها و احساسات را تمرین کنید. کار سختی است چون اغلب گفتن این حرف ها باعث ناراحتی و اختلاف می شود اما نگفتن آنها اگرچه در ظاهر اوضاع را آرام می کند اما مدتی بعد می تواند تبدیل به یک زخم کاری و غیرقابل درمان در رابطه تان شود. زوج های موفق آنهایی هستند که ماهرانه در مورد مسائل حساس حرف می زنند و ناراحتی های غیرعمدی را التیام می بخشند. آنها به گونه ای اثرگذار درباره تفاوت هایشان صحبت می کنند، به دغدغه های یکدیگر واکنش نشان می دهند، به راه حل های «برد - برد» می اندیشند، و مهارت بخشیدن پس از ناراحتی ها را همواره تجربه می کنند. پس حرف بزنید، با یکدیگر همدلی کنید و روش ابراز احساسات قلبی و افکار خود را با همسرتان پیدا کنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : سپیده دانایی



مطالب پیشنهادی :
دو گام اصلی و مهم برای داشتن ازدواج موفق
راز یک ازدواج موفق، داشتن دوست است!
برخی از معیارهای ازدواج که کم تر به آن‌ها توجه می‌شوند!
اسرار ازدواج موفق !
چه معیارهایی برای یک ازدواج موفق بایست در نظر داشت