البته شاید روزهای اول این موضوع خیلی برای شما مهم نباشد، اما شک نکنید پس از گذشت حداکثر یکی دو سال، این مسئله هم اهمیت و جایگاه خود را پیدا می‌کند .
مشاوران خانواده​ تاکید می‌کنند پیش از ازدواج درباره موضوعات مالی با همسرتان صحبت کنید و نظرتان را درباره درآمدها و نحوه خرج‌کردن آن مطرح نمایید.

البته شاید روزهای اول این موضوع خیلی برای شما مهم نباشد، اما شک نکنید پس از گذشت حداکثر یکی دو سال، مسائل مالی هم اهمیت و جایگاه خود را پیدا می‌کند و آن وقت شاید قدری دیر و حداقل سخت باشد که به فکر بیفتید چطور مشکلاتی را که میان شما و همسرتان پیش آمده، حل کنید. از طرف دیگر، متاسفانه اختلافات مالی یکی از دلایل طلاق هم به حساب می‌آید و زن و شوهرهای زیادی را پس از سال‌ها زندگی مشترک به دادگاه می‌کشاند. همین نکته کافی است که از همین روزهای اول با واقع‌بینی به پول و مسائل مالی هم فکر کرده و در این مورد تکلیف‌تان را با همسرتان روشن کنید تا در آینده مشکلی برای‌تان پیش نیاید.

پس از همان روزهای نخست و ابتدای کار درباره درآمدتان با همسر آینده خود صحبت کنید و حتی بدهی‌هایی را که احیانا دارید با او در میان بگذارید.
نکته مهمی که باید یادتان باشد این که از همین مرحله باید صادقانه صحبت کنید و هیچ موضوعی را از همسرتان مخفی نکنید. شرایط روحی هر دو نفر در روزهای پیش از ازدواج فرصت خوبی است برای این که وضع مالی خود را برای همسرتان بازگو کرده و درباره مدیریت مالی در زندگی مشترک با هم حرف بزنید. مطمئن باشید اگر این حرف‌ها را نادیده بگیرید یا با ساده‌اندیشی از کنارش بگذرید، فقط شرایط پس از ازدواج را برای خودتان سخت‌تر کرده‌اید؛ چون صحبت‌کردن درباره این مسائل پیش از ازدواج به مراتب ساده‌تر از ماه‌ها و سال‌های بعد است و در ابتدای راه، مشکلات هم بهتر و راحت‌تر حل می‌شود.

باز هم تاکید می‌شود، زمانی که درباره این مسائل با هم صحبت می‌کنید، به تمام جزئیات بپردازید. با این روش علاوه بر این که از نظر مالی خیال‌تان راحت می‌شود، می‌توانید عادت‌های همسر آینده‌تان را هم بهتر و شفاف‌تر پیدا کنید؛ عادت‌هایی که شاید در بحث‌های عادی روزمره متوجه‌شان نشوید ولی در این مواقع می‌توانید بفهمید همسرتان انسان ولخرجی است یا صرفه‌جو، خسیس است یا دست و دلباز و این بهترین موقعیت برای تطبیق شرایط روحی شما با شریک آینده زندگی‌تان است.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم



مطالب پیشنهادی :
8 اشتباه مالی در زندگی مشترک
با مشکلات مالی ازدواج چگونه کنار بیاییم
صحبت‌ها و سوالات مهم قبل از ازدواج!
پیشنهادات ما برای توافقات مالی زوجین قبل از ازدواج !
زوج های جوان، اینگونه مدیریت مالی داشته باشید!