آگاه شدن از بعضی تکنیک ها برای موفقیت دقیقا در همین راستا است و می تواند بسیار به شما در طی مسیر درست کمک کند.

موفقیت را می توان در یک کلام آگاهی دانست. هنگامی که شما نسبت به انجام کاری آگاه باشید و با علم به آن پیشروی کنید، در واقع در مسیر موفقیت گام برمی دارید.

تکنیک های پیشرو را دست کم نگیرید لطفا! آگاه تان می کند که چگونه در این مسیر گام بردارید:

1 - رجز بخوانید، اما با احتیاط!
در بوق و کرنا کردن موفقیت تنها یک دستاورد دارد و آن از بین رفتن احترام شما نزد دیگران است. رجز خوانی مهارتی خاص و ویژه است که اگر ظرافت به همراهش نباشد، دستاوردهایش منفی خواهد بود.
با غرور و تکبر از موفقیت ها حرف زدن، موفقیت و شخصیت فرد موفق را لوث می کند. به عنوان نمونه یکی از ظرافت های صحبت کردن از موفقیت برای دیگران این است که بگویید با اضافه حقوقی که بابت فروش بیشتر گرفتم به مسافرت رفتم.

2 - روابط عمومی خود را قوی کنید
روابط عمومی قوی در واقع با هر کسی مثل خودش صحبت کردن است و این روزها برای این پدیده شرکت ها و نهادها زیاد خرج می کنند. کسی که روابط عمومی خوبی داشته باشد، می تواند دیگران را به سمت خود جذب کند و در نتیجه از مزایای ارتباط  با افراد مختلف بهره مند شود و این خود نوعی موفقیت است.

3 -  ظرافت های اخلاقی را رعایت کنید
اخلاق مدار بودن را همه دوست دارند، فرقی نمی کند که از فرهنگی باشید یا چه طرز تفکری داشته باشید. اما این وسط یک سری ریزه کاری ها و ظرافت های اخلاقی هست که رعایت آنها می تواند فرد را به جلو براند.
به عنوان نمونه استفاده از کلماتی چون "لطفا" یا "متشکرم"، تعارف برای اول وارد شدن کسی که همزمان با شما می رسد، محترمانه نگاه کردن به طرف مقابل هنگام صحبت کردن، قطع نکردن صحبت دیگران و مواردی از این دست ظرافت هایی هستند که باعث جذب دیگران به سمت شما می شوند.

4 - در جمع های عمومی سخنرانی کنید
بزرگترین دستاورد سخنرانی یا صحبت کردن در یک جمع عمومی بالا رفتن اعتماد به نفس است. این هدیه ارزشمند قدم اول موفقیت است و می تواند به شما جرات انجام خیلی کارها را بدهد.
این کار شروع سختی دارد، اما به محض ورود به فاز عمل نتایجش عیان می شود.

5 - حلقه ها و شبکه های اجتماعی گسترده ایجاد کنید
آشنا شدن با افراد مختلف از دیدگاه ها و طرز تفکرهای گوناگون می تواند فکر ما را باز کند و فکر باز هم تصمیم گیری را ساده تر می کند. جبهه گرفتن و شمشی را از رو بستن برای کسانی که کوچکترین اختلاف سلیقه ای با ما دارند، باعث هر چه کوچکتر شدن دنیای اطراف و منزوی شدن شما می شود و در نتیجه موفقیت را سخت می کند.

6 - سفر بروید
"بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی!" این جمله را بسیار شنیده اید، اما شاید کمتر در آن دقیق شده باشید. سفر و آشنایی با آدم های مختلف و البته شهرها و حتی کشورهای گوناگون هم دید شما را وسیع تر می کند و هم به لحاط روحی می تواند در پیشبرد اهداف به شما کمک کند.

7 - خوشبین باشید
خوش بینی و دیدن نیمه پر لیوان را حتما خیلی درباره اش شنیده اید، اینکه بتوانیم با همه موانع، مشکلات و معضلاتی که سر راه دارید، بتوانید دیدگاه و انرژی مثبت خود را به دور از هرگونه شعار دادن حفظ کنید هم موفق می شوید و هم برنده!
زندگی سرشار از مشکلات ریز و درشت است، اما آن کسی راه موفقیت را می یابد که نگاهش نسبت به پدیده های اطراف از دیگران مثبت تر باشد.

8 - خوش تیپ باشید
به خود برسید. این امر در ظاهر کاری لوکس و در فرهنگ عامه لوس بازی محسوب می شود، اما واقعیت این است که وقتی شما سعی کنید  خوش تیپ باشید، خوب لباس بپوشید و به خود برسید، یا به عبارت دیگر از ظاهر خود رضایت داشته باشید، این امر در روحیه تان تاثیر گذار خواهد بود و به موفقیت کمک می کند.

9 - به روز باشید
سعی کنید اطلاعات خود را به روز و تر و تازه نگه دارید. لازم نیست در هر مورد و پدیده ای صاحب نظر باشید و داد سخن دهید، اما همین که اطلاعات پایه ای از آن داشته باشید، کفایت می کند.
اهمیت این موضوع به ویژه درباره علوم و مسائلی که به کارتان ارتباط مستقیم دارد، بیشتر می شود.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
10 روش تمدد اعصاب برای کاهش استرس
چرا باید به قول مان عمل کنیم؟
15 راه ساده برای خلاص شدن از یکنواختی زندگی
چگونه به ذهن مان استراحت دهیم؟
با این 5 عادت روزانه، بهتر زندگی کنید