حتی اگر شما نیاز به درمان های دیگر دارید ، تغییر در شیوه زندگی به درمان افسردگی سرعت داده و از عود آن جلوگیری می کند.
تغییر در شیوه زندگی ابزار بسیار موثر در درمان افسردگی در مردان است. حتی اگر شما نیاز به درمان های دیگر دارید ، تغییر در شیوه زندگی به درمان افسردگی سرعت داده و از عود آن جلوگیری می کند.

به طور منظم ورزش کنید
ورزش منظم یک راه قوی برای مبارزه با افسردگی در مردان است زیرا نه تنها با افزایش سروتونین، اندروفین و دیگر مواد شیمیایی مغز احساس خوب ایجاد می کند، بلکه باعث رشد سلول های جدید مغزی و اتصالات مغزی می شوند. مشابه کاری که دارو های ضد افسردگی انجام می دهند، همچنین اعتماد به نفس را افزایش می دهد و به بهبود خواب کمک می کند. برای حداکثر نتیجه، 30 تا 60 دقیقه فعالیت در بیشتر روزها داشته باشید.

خوب غذا بخورید
خوردن لقمه های کوچک و وعده های غذایی متعادل در طول روز کمک خواهد کرد که شما انرژی خود را حفظ کنید و نوسانات خلقی به حداقل برسد. کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. کمبود ویتامین B می تواند باعث افسردگی شود. خوردن میوه های خانواده مرکبات، سبزیجات، حبوبات، گوشت مرغ و تخم مرغ نیز موثر است . مواد غذایی غنی از برخی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد، گردو، سویا نیز می تواند خلق و خوی را افزایش دهد.

خواب کافی
هنگامی که شما به مقدار کافی نخوابیده باشید، علائم افسردگی شما بدتر می شود. محرومیت از خواب باعث تشدید عصبانیت، تحریک پذیری، و دمدمی بودن می شود. بین 7 تا 9 ساعت خواب در هر شب ضروری است.

استرس را به حداقل برسانید
ایجاد تغییرات در زندگی برای کمک به مدیریت و کاهش استرس موثر است. استرس بیش از حد افسردگی را تشدید می کند و یا شما را در معرض خطر افسردگی در آینده قرار می دهد. اهداف واقع بینانه تنظیم کنید و اهداف بزرگ خود را به اهداف کوچکتر خرد کنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : ravvan.com



مطالب پیشنهادی :
چگونه با کمرویی مبارزه کنیم؟
اگر این 4 علامت را دارید، شما هم افسرده اید
10 راهی که افراد موفق رفته اند
6 توصیه کوچک اما کاربردی برای شاد بودن در زندگی
نکته هایی برای داشتن زندگی بهتر