راز شادی در اعداد 2، 5، 11، 15، 20 و 43 است!
آیا دوست دارید شاد‌تر باشید؟ این به آسانی 2، 5، 11، 15، 20و 43 است!وقتی زندگی برایتان سخت می‌شود، فقط به اعداد شانستان تکیه کنید! 

آیا برایتان سخت شده است که همه اهداف مربوط به سلامتی، کار و علایق شخصیتان را در یک روز جا دهید؟ وقتی زندگی برایتان سخت می‌شود، فقط به اعداد شانستان تکیه کنید! من قصد ندارم شما را به یک بازی با اعداد دعوت کنم. این اعداد "اعداد شانس" هستند زیرا به شما کمک می‌کنند که در چند دقیقه به هدف با ارزشی برسید. این اعداد نتیجه تحقیقات و بر طبق پیشنهاد متخصصین هستند نه فقط شانس و یا خرافات. آن‌ها عبارتند از:

عدد شانس : 2
دیوید آلِن، نویسنده کتاب "به انجام رساندن کار‌ها" پیشنهاد می‌کند که اگر کاری را که می‌خواهید انجام دهید دو دقیقه یا کمتر زمان می‌برد، همان لحظه انجامش دهید! این "قانون دو دقیقه" باعث می‌شود که کار‌های کوچک ولی انبار شده دیگر در لیست کارهای انجام نشده‌تان نماند.

عدد شانس : 5
وقتی از یک پروژه سخت در سر کار یا خانه خسته شده‌اید، از "قانون پنج دقیقه" استفاده کنید. برای اینکه دست از به تعویق انداختن بردارید و بتوانید به کارتان ادامه دهید، به خود بگویید: "من فقط پنج دقیقه روی این پروژه کار می‌کنم. بعدش، اگر بخواهم می‌توانم دیگر ادامه ندهم." برای اینکه پشتکار خودتان را افزایش دهید، به خودتان بگویید "من فقط پنج دقیقه دیگر روی این پروژه کار می‌کنم. بعد، اگر بخواهم می‌توانم ادامه ندهم." ممکن است تصمیم بگیرید که ادامه دهید اما اگر حتی نخواهید ادامه دهید، پنج دقیقه به تمام کردن کارتان نزدیک‌تر شده‌اید. این ایده فوق‌العاده اِم جِی ریان است که نویسنده کتاب "امسال می‌توانم" می باشد.

عدد شانس : 11
اگر ورزش کردن را دوست ندارید اما می‌خواهید که زندگی طولانی‌تری داشته باشید، دوست دارید بدانید که کمترین میزان پیاده‌روی سریع یا ورزش سبک در طول روز که بتواند تاثیری در افزایش طول عمرتان داشته باشد چه قدر است؟! جواب شما براساس تحقیقات بسیار زیاد آی‌مین لی از دانشگاه هاروارد، 11 دقیقه در روز است که باعث می‌شود در مقایسه با افراد غیر ورزشکار 8.1 سال به عمرتان اضافه شود. خوب است که بدانیم فقط با اندکی تلاش می‌توانیم از فواید ورزش کردن بهره ببریم.

عدد شانس : 15
آیا وسوسه شدید که با اینکه زیاده‌روی است، نوشیدنی بیشتری بخورید؟ آیا هوس کردید یک بار دیگر از دسر وسوسه کننده شکلاتی بخورید؟ آیا تمایلتان به کشیدن سیگار از حد تحملتان خارج شده است؟ هر زمان که شدیدا دلتان هوس چیزی را کرده بود، فقط عدد 15 را به خاطر بیاورید. براساس تحقیقاتی که روی هوس‌های این چنینی شده است، هر هوس و وسوسه‌ای به طور تعجب‌آوری مدت زمان کوتاهی (تقریبا 15 دقیقه) طول می‌کشد. متخصص مسائل بازگشتی (در روانشناسی) هوس‌ها را به امواج تشبیه می‌کند؛ که در ابتدا افزایش می‌یابند و بعد فروکش می‌کنند. اما شما می‌توانید بدون اینکه تسلیمشان شوید روی آنها موج‌سواری کنید. دانستن اینکه آن هوس و احساس ما بعد از 15 دقیقه فروکش خواهد کرد بسیار اطمینان بخش است و خیلی از ما می‌توانیم در حرکت برای دستیابی به اهداف با ارزشمان 15 دقیقه ناراحتی را تحمل کنیم.

عدد شانس : 20
به سختی به دنبال حل مشکلی هستید، اما راه حل از شما می‌گریزد؟ پس صبر کنید. آرام باشید! ریلکس کنید. تا بیست دقیقه استراحتی به خود بدهید و کاری کاملا متفاوت انجام دهید (راه بروید، چرت بزنید، بافتنی ببافید یا با دوستتان صحبت کنید). وقتی سراغ کارتان برگردید انگار که معجزه‌ای رخ داده باشد: تمام مدت جواب دم دستتان بود. اگر اهل جدول باشید با آن لحظات "آهاااااا" آشنایی دارید که حتی گاهی بعد از یک استراحت کوتاه تجربه می‌کنید. چرا این استراحت‌های خیلی کوتاه کمک کننده هستند؟ وقتی شما به آرامی از الگوی کاری خود فاصله بگیرید، ذهنتان موادی ترشح خواهد کرد که روند استرس را کاهش می‌دهند. این تغییر در ذهن به شما کمک می‌کند که ریلکس کنید و به حالتی از تفکر خلاقانه‌تر تغییر حالت دهید و سپس به طور اعجاب‌انگیزی جواب پدیدار می‌شود. این اتفاق توسط محققان هربرت بنسون و ویلیام پراکتور"the breakout principle" نامگذاری شده است.

عدد شانس : 43
آیا آماده هستید که برنامه تمرین خود را از میزان حداقل یازده دقیقه به 20 دقیقه تغییر دهید؟ آیا کنجکاو هستید که بدانید با چه مدت ورزش در طول روز می‌توانید تا جایی که امکان دارد طول عمر خود را افزایش دهید؟پاسخ 43 دقیقه در روز است ! این کار می‌تواند طول زندگی‌تان را تا 2/4 سال افزایش دهد (اگر میزان ورزشتان از 43 دقیقه بیشتر شود دیگر تاثیر چندانی در میزان طول عمر ایجاد نمی‌شود). یا اگر تمایل دارید می‌توانید در روز 22 دقیقه ورزش کنید و 4.3 سال به عمرتان اضافه کنید.

2، 5، 11، 15، 20، 43. برای بهبود سلامتی‌ جسمی، خلاقیت، و سلامت روانی خود، روی این اعداد شانس حساب کنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : ibanoo.ir



مطالب پیشنهادی :
چگونه روز شادی را شروع کنیم؟
خوراکی های شاد را بشناسید !
شاد شاد شاد زندگی کنید!
با روش های زیر زندگی شادی داشته باشید
راز زندگی شاد و تناسب اندام میشل اوباما