تور مالزی بدون دیدن این ده نقطه کامل نمی شود
کشور مالزی با ترکیب برخی از جزایر زیبا آمیزه ای شاد ومفرح را برای اکثر توریست ها فراهم کرده است.

 مالزی و جاذبه های گردشگری

مالزی دو تجربه بسیار متمایز شبه جزیره و جزیره برنئو (جزیره ای مشترک با اندونزی و شاه نشین برونئی) را ارائه میدهد. این شبه جزیره ترکیبی از اقلیتهای مالی، چینی و هندی با پایتخت کارآمد و مدرن کوالالامپور می باشد. جزیره بورنئوی مالزیایی برخی از مکان های بسیار جالب کشور مالزی را با جنگل ها، اورانگوتان ها، قلّه های گرانیتی و قبایل دورافتاده به طرز چشمگیری نشان میدهد. کشور مالزی با ترکیب برخی از جزایر زیبا آمیزه ای شاد ومفرح را برای اکثر بازدیدکنندگان به بار می آورد.
نزدیک به 2 میلیون گردشگر خارجی در سال 2010 به کشور مالزی سفر کردند. اکثر این گردشگران از کشورهای همسایه از جمله سنگاپور و اندونزی بودند اما تعداد زیادی از دیگر گردشگران خارجی هنوز درحال کشف این کشور هستند.
 

 بلندی های کامرون

بلندی های کامرون یکی از پهناورترین موقعیت های تپه ای است که برای اولین بار توسط انگلیسی ها در دهه سال 1920 آشکار گردید. این مکان دارای جمعیت 34000 نفره متشکل از مالی ها، چینی ها، هندی ها و دیگر اقلیت ها می باشد. بلندی های کامرون به خاطر مسیرهایش معروف است. این مسیرها بازدیدکنندگان را از جنگل به سمت آبشارها و دیگر نقاط آرام و باصفا سوق می دهد. به غیر از راه های جنگلی، منطقه حفاظت شده ای که به مزارع چای هایش مشهور است و بازدیدکنندگان می توانند چندین بار برای گشت از "کارخانه چای" رزرو کنند.

بلندی های کامرون
 

 جورج تاون

جورج تاون که پس از جورج سوم پادشاه انگلستان نامیده شد، در گوشه شمال شرقی جزیره پنانگ قرار دارد. اصلیت اکثر جمعیت جورج تاون چینی است. با توجه به کنترل سخت گیرانه، جورج تاون بسیاری از مغازه ها و خانه های دوره استعمار را تا به امروز حفظ کرده است. چشم انداز منحصر به فرد ساختمانی و فرهنگی این شهر بدون هیچ تشابهی با دیگر مکان ها در آسیای جنوب خاوری، رسماً شناخته شده است. شهر در شب هنگامی که اکثر اهالی محل به سمت دست فروشان خیابان می روند تا از آنها غذا و نوشیدنی بخرند و میل کنند شلوغ می شود.

جورج تاون
 

 تامان نگارا

 تامان نگارا که تحت الفظی در زبان مالزیایی به معنی "پارک ملی" است، یکی از قدیمی ترین جنگل های استوایی حاره ای در جهان می باشد. این مکان درختانی عظیم، آبشارها، سفرهای جنگلی با مدت زمان گوناگون و طولانی ترین راه های سرپوشیده دنیا را به طور چشمگیری نشان میدهد. راه های جنگلی متعدد به بازدیدکننده کمک میکند تا جنگل را بدون راهنما سیاحت و بازدید کند. تامان نگارا بهشتی برای گونه های درحال نابود همچون فیل، ببرها، پلنگ ها و کرگدن هاست، اما تعداد آنها کم و رویت شان بسیار نادر است. اینکه شما چیزی بیش از پرندگان، آهوهای کوچک، مارمولک ها، مارها و شاید یک خوک خرطوم دار مالایا را خواهید دید بعید به نظر می رسد.

تامان نگارا
 

 تیومان

 تیومان جزیره کوچکی است که در نزدیکی ساحل شرقی شبه جزیره مالزی واقع شده است.در دهه سال 1970، مجله تایم، تیومان را به عنوان یکی از زیباترین جزایر جهان برگزید. از آن وقت تاکنون گردشگران برای جستجوی طعمی از بهشت به سمت این جزیره حرکت کردند. این جزیره با صخره های مرجانی سفید احاطه شده و فضای درونی آب که همچون جنگلی انبوه است برای غواصّان می تواند یک پناهگاه باشد. تعداد بازدیدکنندگان روستایی در هنگام بارندگی شدید ( از ماه نوامبر تا فوریه) بیشتر است، اما تیومان در اوقات دیگری تقریباً می تواند به صورت بیابانی باشد.

جزیره تیومان
 

 کوه کینابلا

کوه کینابلا با قلّه ای به ارتفاع 4095 متر (13435 فوت)، مرتفع ترین کوه در جزیره برنئو است. این کوه در سراسر جهان برای گونه های گیاهی و تنوع زیستی گونه های زیست شناختی شگفت انگیزی مشهور است. بیش از 6000 گونه سرخس، 326 گونه پرنده، و 100 گونه از پستانداران در کوه کینابلا و اطراف آن شناسایی شده است. هر شخصی با شرایط جسمانی مناسب به آسانی می تواند به کوه صعود کند و نیاز به هیچ تجهیزات کوه نوردی نمی باشد، با این وجود کوه نوردان باید در تمام مدت با راهنماها همراه شوند.

کوه کینابلا
 

 برج های دوقلوی پتروناس

 برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور، قبل از اینکه در سال 2004 از تایپه 101 طبقه ای پیشی بگیرد از بلندترین ساختمان های جهان به شمار می رفت. با این وجود این برج ها هنوزهم به عنوان بلندترین ساختمان های دوقلو در جهان به شمار می روند. برج های 88 طبقه ای تا حد زیادی از بتن مسلح ساخته شده و با نمای بیرونی پولادی و شیشه ای برای شبیه بودن به نقوش موجود در هنر اسلامی که بازتابی از دین اسلام در مالزی است طراحی شده اند. میان دو برج از برج های دوقلوی پتروناس، پل آسمانی از طبقات 41 و 42 نشان داده می شود.
 

برج های دو قلوی پتروناس
 

 لنکاوی

مشهورترین مقصد برای تعطیلات در تور مالزی ، مجمع الجزایری از 99 جزیره در دریای اندامن به نام لنکاوی است. این جزایر بخشی از ایالت کِداه است که در مجاور مرز تایلند واقع شده اند. در واقع بزرگترین جزیره برگرفته از نام پولاو لنکاوی با جمعیت حدود 65000 نفر است، و تنها جزیره مسکونی دیگر در مجاورت پولاو توبا قرار دارد. در حاشیه قرار گرفتن لنکاوی درکنار سواحل نقره فام طولانی و اندرونی از تپه های پوشیده از جنگل و قلّات کوه های ناهموار و سنگلاخی، به آسانی می توان دریافت که این مکان گسترده ترین مقصد برای گردشگران است. رایج ترین سواحل در ساحل غربی با انتخاب رستوران های متنوع و برخی از بهترین تفرجگاه ها در لنکاوی قرار دارند.

لنکاوی
 

جزایر پرهنشن

 جزایر پرهنشن در نزدیکی کرانه شمال شرقی مالزی نزدیک به مرز تایلند قرار دارد و یکی دیگر از مقاصد مشهور در تور مالزی می باشد. جزایر پرهنشن مکانی اجباری برای رفتن مسافران بودجه ای به مالزی می باشد. آن جزایر دارای برخی از زیباترین سواحل جهان و بیشترین غواصّی با اقامتگاه هایی فراوان و ارزان می باشند. دو جزیره اصلی این جزایر، جزایر پرهنشن بِسار (پرهنشن بزرگ) و پرهنشن کِسیل ( پرهنشن کوچک) هستند. هردوی این جزایر دارای سواحل نخلستانی شنی سفید و دریای آبی فیروزه ای رنگ هستند.

جزایر پرهنشن
 

 مرکز اورانگوتان سیپیلاک

 مرکز اورانگوتان سیپیلاک در سال 1964 برای نجات بچه اورانگوتان های یتیم از بخش های درخت اندازی، مزارع و شکار غیرقانونی افتتاح گردید. اورانگوتان های یتیم برای ادامه دادن زندگیشان در حیات وحش پرورش یافته  و به محض اینکه آماده شدند رها می گردند. پناهگاه  اورانگوتان ها در مناطق جنگلی حفاظت شده کابیلی سپیلاک که اکثر آن مناطق جنگل استوایی بکر است قرار دارد. حدود 60 الی 80 اورانگوتان در منطقه حفاظت شده آزادانه زندگی میکنند. این منطقه یکی از برترین جاذبه های گردشگری صباح و بزرگترین توقفگاه بین راهی در هر مسیری از مالزی میباشد.

اورانگوتان سیپیلاک
 

غارهای مولو

غارهای مولو در پارک ملی گانانگ مولو در بورنئوی مالزی واقع شده است. این پارک شامل غارهای شگفت انگیز و کارست شکل در محیط جنگلهای کوهستانی استوایی میباشد. اتاق ساراواک که در یکی از غارهای زیرزمینی یافت میشود از بزرگترین اتاقهای غاری در جهان است. گفته میشود که این اتاق آن چنان بزرگ است که میتواند 40 هواپیمای بویینگ 747 را بدون برخورد بالهای هواپیما به یکدیگر در خود جای دهد. دسته بزرگی از خفاشهای لب چروک در نزدیکی غار دییر (غارآهو) تقریباً هرشب برای یافتن غذا همراه با یک خروج دیدنی از غار خارج میشوند.
تور مالزی بدون دیدن این ده نقطه کامل نمی شود

غارهای مولو
 
گردآوری:گروه خدمات و محصولات سیمرغ
seemorgh.com