مانیتـورهای فوق‌عریـض ال جی برای فضاهای اداری و کاربرهای حرفه‌ای
جدیدترین سری مانیتورهای فوق عــریض IPS ال‌جـی برای اولین بار به معرض نمایـش گذاشـته شد.

 جدیدترین مانیتورهای فوق عریض ال جی

UM95  و UM65 نام جدیدترین سری مانیتورهای فوق عــریض IPS ال‌جـی است که اولین بار در نمایشگاه CES 2014 (آمریکا) به معرض نمایـش گذاشـته شده ‌است. این نمایشگرها در مقایسه با استاندارد معمول مانیتور از نسبت تصـویر بسیـار‌ عریض‌تری (21:9) بهره می‌برند که 12% فضای بیشـتری را نسبت به مانیتورهای معمولی در اختیار کاربر قرار می دهند؛ این سری نمایشگرها در دنیا مشهور به مانیتور فوق‌‌عریض (Ultra wide) هسـتند. سری مانیتورهای جدید ال‌جی امکانات پیشرفته‌ای دارند که سرگرمی‌ها را هیجان انگیزتر، انجام چندین کار را به‌صورت هم‌زمان برای کاربر ساده‌تر از قبل و دارای کارایی بیشتری می‌باشـند. 

طراحی شده برای کار و بازی

شرکت ال‌جی علاوه بر سری UM95، سری مانیتـورهای فوق‌عریضUM65  را هم‌زمان در نمایشگاه CES لاس وگاس به نمایش گذاشت. مادیران به‌عنوان نمایـنده انحـصاری محصولات کامپیـوتری LG در ایران، هم‌زمان با بازارهای جهـانی اقدام به عرضـه و معرفی مانیتـورهای فـوق‌عریض در سبد کالای خود کرده‌است. در ابتدا مدل 25 اینچ این سـری (25UM65) به بازار ایران عرضـه شد و در مهرماه 93 سایز 29 اینچ این مـدل نیز رونمایی گردید.
مانیتورهای فوق‌عریـض با رزولوشن UltraHD  1080× 2560 یک پله بالاتر از مانیتورهای معمولی Full HD قرار گرفته‌اند. تكـنولوژی IPS در UM65 منجـر به زاویه دید بسیـار‌وسـیع و ارائه بهترین کیفیت تصویر با دقت رنگ عالی ‌شده که این مدل را نه‌تنها برای کاربری‌های حرفه‌ای‌ نظـیر طراحی و کاربردهای مهندسی، بلکه در زمینه‌هایی نظیر بازی و تماشای ویدئو نیز به نمایـشگری ایده‌آل تبدیل می‌كنـد. 

مانیتورهای فوق عریض ال جی
 
شـفافیت بالا ، زاویه دید بسـیار مناسب و موارد دیگری نظـیر قابلیت نمایش چند پنجره به‌صـورت هم‌زمان و همچنین قابلیت نمایش دو تصویر از دو ورودی مجزا در یك زمان نیز ازجمله قابلیت‌های برتر UM65 می باشـند. یکی از امکانات جالب توجه در UM65 قابلیت ضدلرزش بودن تصویر یا آنتی‌فلیکر است که ال‌جی از آن با نام Flicker Safe یاد می‌کنـد؛ این سیـستم همیـشه فعال بوده و با کمک آن لرزش‌ تصویر به صفر نزدیک می‌شـود. در جنبه‌ای دیگر با لمس دکمه‌ای روی دسـتگاه، حالت Reader Mode یا مطالعه مانیتـور فعال می‌شود و نور آبی برای مطالعه بهتـر تعدیل خواهـدشد. بدین‌ترتیب امکان استـفاده طولانی‌مدت از UM65‌ در کاربری‌هایی نظیر کار، بازی، تماشای ویدئو و مطالعه متن فراهم شده و از چشم کاربر محافظت می‌کند. 

طراحی پایه‌ و قاب بسـیار باریك دورتادور این صفـحه‌نمایش، ‌زیبایی چشـم‌گیری به آن بخشیـده‌است. LG UM65 با نسبـت تصویر 21:9 در سه سایز مـختلف 25، 29 و 34 اینـچ ارائه می‌شــود که باتوجه به تنـوع سایز، کاربران مختـلفی را هدف گرفتـه ‌است. UM65 با مجهـزبودن به ورودی‌هـای  DisplayPort ، DVI و دو ورودی HDMI کاربرهای مختلفی را پوشـش می‌دهد. 
 

طراحی‌شـده با تکنـولوژی جدید Thunderbolt 2.0 برای نمایـش تصـاویر باكیفیت 4K

شرکت ال‌جی الکترونیـکس با عرضه مانیتور 34 اینچی IPS مدل UM95 دست به اقدامی بی‌سابقه زد. صفحه نمایش  IPSفوق عریض این مانیتور با رزولوشن 3340 x 1440 QHD (کواد اچ‌دی) قابلیت ارائه تصویری با کیفیت عالی و حیرت‌انگیزی را فراهم می‌کند و از سوی دیگر، این دستگاه دارای پورت Thunderbolt 2.0 است که با این تکنولوژی کاربران می‌توانند از انتـقال سرعت بالای20 گیگابایت در ثانیه و امکان تماشا و تدوین فیلم اورجینال با کیفیت 4k بهره‌مند گردند. از نظر طراحی، این مانیتور جدید ال‌جی از بدنه فلزی صاف و براق و پایه کریستالی شفاف برخوردار است که در محیط های تاریک به گونه ای بنظر می‌رسد که صفحه‌نمایش در هوا معـلق است. زیبایی این مانیتور درخشـش خاصی را به خانه یا محل کار شما می‌بخـشد.

جوایـز و تاییـدیه‌ها

مانیتورهای IPS ال‌جی به لطفِ داشتن کیفیت تصویر فوق‌العاده و طراحی زیبا و مقاوم خود تحسـین‌های بین‌المللی را در پی داشته‌اند و برنده جوایز شامل  CES، PlusX آلمان ، G-Mark ژاپن ،TUV  ، جوایز طراحی RedDot ،TIPA  و IF گردیده‌اند. 
 
گردآوری:گروه خدمات و محصولات سیمرغ
seemorgh.com
منبع:روابط عمومی شرکت ال جی