ورود متفاوت ZTE به بازار گوشی های هوشمند با Nubia Z5s Mini
ZTE پنجمین شرکت بزرگ دنیا در زمینه ارائه تجهیزات مخابراتی است که به تازگی وارد صنعت گوشی های همراه شده است.

گوشی های هوشمندZTE

 

ZTE
 
ZTE پنجمین شرکت بزرگ دنیا در زمینه ارائه تجهیزات مخابراتی است که به تازگی وارد صنعت گوشی های همراه شده است. ولی علیرغم این حضور تازه تاکنون به موفقیت های چشمگیری در سطح بین المللی دست یافته است که از جمله آنها می توان به کسب عنوان چهارمین توزیع کننده بزرگ گوشی موبایل در سال 2012 و همچنین دستیابی به 5% سهم بازار موبایل در سه ماهه دوم سال 2013 اشاره کرد. در پی این موفقیت ها اخیرا این کمپانی از گوشی های سری نوبیا رونمایی نموده که با استقبال فراوانی روبرو شده است.Nubia Mobile یکی از شاخه های فرعی کمپانی ZTE است. وظیفه نوبیا تولید گوشی های هوشمند طبق آخرین تکنولوژی روز و با قیمتی به مراتب مناسبتر نسبت به رقبای دیگر در بازار است. گوشی های نوبیا ترکیبی پیچیده از سخت افزار و نرم افزار است. در ادامه به بررسی یکی از اعضای خانواده نوبیا با نام Nubia Z5s Mini می پردازیم.

طراحی 

اگرچه به این گوشی نام Mini اطلاق شده است اما این لفظ به هیچ وجه به معنای کوچک بودن آن نیست. صفحه نمایش 4.7 اینچ این گوشی موید این امر است. ضخامت 7.6 میلی متر آن که به عبارتی 24% نازک تر از میانگین دیگر گوشی ها است در کنار وزن 120 گرمی که موجب قرارگیری این گوشی در زمره سبکترین گوشی های موجود در بازار گردیده است، حداکثر راحتی و آرامش در استفاده را برای شما به ارمغان می آورد. بر روی بدنه دکمه پاور، صدا، درگاه Micro USB  و هدفون مشاهده می گردد و در زیر کاور پشتی این گوشی درگاه سیمکارت و حافظه خارجی تعبیه شده است. از دیگر مزایای طراحی این گوشی استفاده از قاب پلاستیکی با کیفیت ساخت بالا و همچنین قابلیت تعویض آن است.این گوشی در رنگهای سفید، سبز، صورتی، زرد، مشکی  و آبی ارائه می شود.
 
 
طراحی فوق العاده
 

صفحه نمایش

یکی از ویژگی هایی که این گوشی 4.7 اینچ با کیفیت 1280 * 720 پیکسل را منحصر بفرد کرده است بهره گیری از تکنولوژی IGZO کمپانی شارپ است. این گونه پنل ها در کنار کیفیت مناسب انرژی کمتری مصرف می کنند که با توجه به اینکه صفحه نمایش غالبا بیشترین میزان مصرف باتری را به خود اختصاص می دهد خبر بسیار خوبی برای کاربران است. نمایش تصاویر با رنگهای شفاف ، تجربه لذت بخشی را هنگام استفاده ارائه می دهد. ضمنا این گوشی همانند بیشتر گوشی های مدرن دیگر فاقد دکمه فیزیکی بوده و از دکمه های لمسی بهره می جوید.
 
 
گوشی هوشمندNubia Z5s Mini
 

سیستم عامل و رابط کاربری

Nubia Z5s Mini از اندروید نسخه 4.2 (لوبیای ژله ای) استفاده می کند. اما کمپانی ZTE به منظور سهولت هرچه بیشتر استفاده کاربران تغییراتی را بر روی نسخه اورجینال اعمال داشته است. بسیاری از برنامه های اصلی و ویژگی های گوشی، از قفل صفحه نمایش و پنل اخبار تا شماره گیر و برنامه های کاری (صفحه های گسترده، نمودارها و اسناد) همگی بهبود یافته اند. همچنین برای کاربرانی که به شخصی سازی علاقه مندند، کمپانی ZTE یک Theme Manager را با تم های مختلف از پیش قرار داده است.

سخت افزار و حافظه

این گوشی از تراشه بسیار قدرتمند Snapdragon 600 شرکت کوالکام و چهار هسته با فرکانس 1.7 گیگاهرتز استفاده می کند. 2 گیگابایت حافظه رم تعبیه شده در این دستگاه به شما امکان اجرای روان چندین برنامه را به طور همزمان می دهد. همچنین با پردازنده گرافیکی Adreno 320 آن می توانید برنامه ها و بازیهای با کیفیت بالا را به سادگی و فارغ از هر گونه کندی اجرا نمایید. حافظه داخلی این دستگاه 16 گیگابایت بوده که در صورت نیاز به حافظه بیشتر جهت ذخیره برنامه ها، تصاویر و موسیقی می توانید آن را از طریق حافظه خارجی MicroSD تا 32 گیگابایت دیگر افزایش دهید.
 
 
پردازنده گرافیکی Adreno 320
 

دوربین

 دوربین بسیار قدرتمند 13 مگاپیکسلی این دستگاه به همراه فلش LED تصاویر زیبا و به یاد ماندنی را ضبط می کند. از ویژگی های دوربین این گوشی می توان به حالت های پانوراما، HDR، تشخیص چهره، موقعیت مکانی و فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی با 30 فریم در ثانیه اشاره نمود. همچنین نرم افزار اختصاصی کونیکا مینولتا به کار گرفته شده در آن با 3 حالت خودکار، حرفه ای و سرگرم کننده به کاربران امکان کنترل بیشتری را روی تصاویر گرفته شده می دهد. جدای از این دوربین قدرتمند یک دوربین نیز با کیفیت 5 مگاپیکسل در جلوی دستگاه قرار گرفته که در کمتر گوشی می توان آن را یافت. با استفاده از این دوربین می توانید تصاویر بسیار با کیفیتی از خود گرفته و یا مکالمات تصویری لذت بخشی را تجربه کنید.
 
 
دوربین قدرتمند
 

باتری Nubia Z5S mini

باتری گوشی Z5S Mini از نوع لیتیوم یونی و ظرفیت آن 2000 میلی آمپر ساعت است. اما همان گونه که پیشتر به آن اشاره شد به دلیل استفاده از صفحه نمایشی با فناوری IGZO، میزان شارژدهی این باتری بسیار مناسب است. به عبارتی می توان با یک بار شارژ تا دو روز از آن برای مجموعه ای از کاربرد های عمومی نظیر مرور وب، تماشای ویدیو با کیفیت Full HD، بازی، گوش دادن به آهنگ و عکاسی و فیلم برداری استفاده نمود.
 
 
قدرت نگه داری باتری
 

خدمات متفاوت 

شرکت ZTE جهت ارائه خدمات ویژه و متفاوت به کاربران ایرانی، اقدام به ارائه گارانتی 2 ساله برای محصولات خود، انجام Quick Service و یا خدمات سریع در کمتر از 2 ساعت برای تمامی گوشی ها با هر نوع خرابی، استفاده از قطعات اوریجینال ZTE و بهره مندی از تکنسین های زبده و آموزش دیده کرده است تا آرامش خیال بالایی را برای کاربران این برند فراهم کند.

جمع بندی

اگرچه نام ZTE در کشور ما آن گونه که باید و شاید شناخته شده نیست اما بهتر است بدانید که این کمپانی یکی از بزرگترین کمپانی های ارتباطی جهان بوده و محصولات خود را در بیشتر کشورهای توسعه یافته به فروش می رساند. این کمپانی در 18 کشور دنیا دارای واحد تحقیق و توسعه بوده و همین امر موجب درک حداکثری نیاز کاربران و پاسخگویی سریع و مناسب به این نیازها می گردد. گوشی Nubia Z5s Mini نیز در پی پاسخ به نیازهای موجود در بازار ساخته شده است. طراحی شکیل، صفحه نمایش با کیفیت، سخت افزار مناسب، دوربین قدرتمند، کیفیت صدای Dolby DTS و دیگر ویژگی های موجود در این دستگاه در کنار قیمت بسیار مناسب آن، انتخاب عاقلانه ای برای تمامی کاربران محسوب می شود. 
علاقه مندان می توانند این محصول را از تمامی فروشگاه ها و پاساژهای معتبر سراسر کشور با گارانتی پارس سامتل، نماینده انحصاری برند ZTE در ایران و قیمت تقریبی 965 هزار تومان تهیه کنند.
 
 
گارانتی پارس سامتل
 
گردآوری:گروه خدمات و محصولات سیمرغ
seemorgh.com
منبع:شرکت ZTE